ECT sluit ACT (Ceres Paragon) Amsterdam

ECT-topman Jan Westerhoud gaat vandaag in Amsterdam het massa-ontslag aankondigen van de resterende 32 medewerkers van ACT (Amsterdam Container Terminals). Dit houdt de facto de sluiting in van deze 54 hectare en in potentie 1,2 miljoen TEU grote deepsea container terminal in Amsterdam. Schuttevaer heeft dit begrepen van welingelichte bronnen rond ACT.

ACT

Door Harry de Wilt

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (18)

  • Zou er misschien iemand kunnen zijn die deze reacties bij de heren Rutte en Samson onder de neus te kunnen vrijven, vooral diegene die met graaicultuur bezig zijn.Misschien leren zij er wat van. Mooie praatjes vertellen kunnen we allemaal, maar de pensioenen waar de oudere generatie zo hard voor hebben gewerkt blijven zakken en de heren hun zakken maar blijven vullen.

    Geplaatst door: Rob op
  • @tom,respect voor jullie velen zouden een voorbeeld moeten nemen!!

    Geplaatst door: eric op
  • ja denk dat de ect het moedwillig kapot heb laten gaan en ontmanteld.
    dit in berband met concurentie van het Deense Mearsk en anderen tegen te gaan daarom ook snel alle kranen maar verkocht,
    jammer dat een stadsbestuur deze lieden niet heb tegengehouden deze terminal had een sucses kunnen worden maar door concurentie bedingingen vanuit rotterdam is het de nek omgedraait.

    Geplaatst door: pietje chemietje op
  • Het is zeker jammer voor de mensen die er werkten en een hard gelag……maar worden die vele miljoenen euro`s aan belastinggeld nu ook terug in de staatskas gestort??of steekt men dat maar weer gelijk ergens in iemands zakken.
    Ik denk het wel.
    Er is een keertje 68 miljoen in gepompt en later nog een keer een miljoenen bedrag.
    De topman van ECT misschien ook maar eruitflikkeren.
    Die heeft allang zijn zakken weer gevuld.
    Kijk dit is nu een reden waarom het zo slecht gaat met de economie,de GRAAICULTUUR.
    Die maakt veel kapot en rooft de centen van de gewone man en de middenstand.
    En zolang er geen opstand komt onder de bevolking gaat dit gewoon door.
    Het is niet alleen de scheepvaart ,het is Nederland in het geheel en eigenlijk heel europa wat op deze manier langzaam kapot wordt gemaakt,kijk maar om je heen.
    De huidige generatie wordt leeggeplunderd en de ouderen van hun spaarcenten beroofd,en de pensioenfondsen hebben ook zo menig miljoentje van de pensioenen gestolen(bijna alles).
    De grote jongens kopen alles op en fuseren vaak met staatsgeld en halen dan de kas leeg en rotten op.
    Ofwel Nederland opweg naar zn ondergang,alleen jammer dat tegen die tijd de veroorzakers met hun geldkoffers allang het land (lees europa)uit zijn

    Geplaatst door: Gerrit van den Adel ms Sunisha op
  • Dat deze terminal die in de piek dagen als een trein liep met minstens 2 grote 325m lange schepen per week en veel feeder container zeeschepen om alles over europa te verdelen en binnenvaart die vanuit Amsterdam via het Amsterdam Rijnkanaal sneller in Duitsland is dan vanuit Rotterdam, dat is eeuwig zonde! Daarnaast is het een absoluut drama voor de mensen die nu op straat staan…..
    In de hoogtij dagen werd op deze terminal verloren tijd bij andere terminals ingehaald door efficient en snelle overslag, ondanks een oude sluis.

    Geplaatst door: Pilottown op
  • jammer dat zo,n mooie terminal gaat sluiten krijgen ze spijt van waarom omdat de economie vanzelf weer gaat lopen ze moesten eens een beetje sneller zijn met die zeesluis te gaan bouwen supper groot en snel zal je eens zien hoeveel zeevaart er naar toe kom.
    Wel miljarden aan griekenland maar bedrijven in eigen land kapot laten gaan.

    Geplaatst door: h leegwater op
  • Nederlander, waarom zeg je dit niet in de kantine tijdens de schaft van het personeel dat de zak krijgt.
    Duh ook jij schrijft liever anoniem , het schopt zo makkelijk vanaf de zijlijn, doet de gemeente is wat, is het niet goed, doen ze niets is het ook niet goed, men moet wel een nieuwe sluis bouwen
    de sluis is te oud en reders zitten niet graag achter een kapotte sluis, natuurlijk zal Rotterdam containerhaven No. 1 blijven er is geen sluis, dus leeg kan je direct weg zonder oponthoud.
    Voorts is het crisis en een grotere dan men ooit had voorzien, of dacht je dat al die bedrijven die geinvesteerd hadden zo dom zijn, en al die schippers met een groot deel eigen kapitaal een nieuw schip lieten bouwen als men wist dat het zo slecht zou gaan, niemand heeft een glazen bol.

    Geplaatst door: Hagens op
  • Ja Hans, blablabla

    Heb je er wel eens over nagedacht wat de oorzaak is van de teruglopende economie?
    Bestuurders die niet gehinderd door enige kennis van economie om politieke redenen projecten beginnen. Hiervoor haalbaarheidsstudies manipuleren of domweg negeren.
    Boerenwijsheid of intellectueel geblaat?
    En wie betaald het gelag?
    Die terminal is sinds de bouw nooit rendabel geweest.
    Zelfs tijdens de boom lukte het niet de boel goed aan de gang te krijgen.

    Geplaatst door: Duh! op
  • Hans,je hebt het over onvolwasenheid en domheid,blijven denken dat banken schepen gaan opleggen dat is pas dom en onvolwassen.Wij hebben er zelf voor gekozen om ons nieuwbouwschip in de hoek te gooien en op een schip van de jaren 60 te gaan varen,simpelweg omdat wij niet wilden dat de bank bij bleef financieren en mijn zijn zoon van 8 ook nog tot zijn pensioen met de schulden van zijn vader blijft zitten omdat de banken hun verantwoordelijkheid niet nemen.Tuurlijk is het erg sneu voor de mensen die nu ontslagen worden maar ik ben ervan overtuigd dat deze mensen een beter vangnet krijgen na ontslag dan menig binnenvaartondernemer ooit zal krijgen bij een failissement en daar hoef je geen avondcursus economie voor te volgen.

    Geplaatst door: tom op
  • Het zoveelste bewijs van incompetente stadsbestuurders. Zij die destijds betrokken waren bij de besluitvorming zitten inmiddels elders op het luxe pluche en zijn er ooknog eens ingeluisd door een uiterst slimme Kritikos

    Geplaatst door: Rob op
  • @Kok, insinuaties, wat weet u daarvan ?, misschien heeft u er ook iets mee te maken….

    erg triest dat ACT dicht gaat, en nog triester voor de gezinnen er achter….HPH had het makkelijk open kunnen houden, gezien de kracht van HPH….de kosten van ACT waren een druppel op de gloeiende plaat, mij benieuwen wat het havenbedrijf er mee gaat doen…want op de grond zit nog een langlopend huurcontract met leningen…

    Geplaatst door: FIOD op
  • Allereerst mijn deelneming met de ontslagen personeelsleden.
    Dan lees ik 5 reacties van zeer lage interlectuele waarden. Deze narigheid heeft alles te maken met de teruglopende economie.
    De lieden die reageren zijn aan het feit voorbij gegaan dat de veranderingen die zij voorstaan wel eens de ligplaats kan worden van hun inkomsten. Nl. binnenvaartschepen die opgelegd worden voor de verkoop. De reacties getuigen van domheid en onvolwassenheid met weinig of geen kennis van economie. Mogelijk kunnen je als deze crisis jullie gaat raken en niet meer kunnen varen eens avondonderwijs gaan volgen om je ontwikkeling iets op te werken. Elk failissement is een drama en altijd een te veel. Denk eens na hoe dit als een olievlek doorwerkt in de vervoerders- en toeleveringsbedrijven. Walgelijk dit soort reacties.

    Geplaatst door: hans op
  • “Hier zal niemand van wakker liggen”

    M’n neus, er gaan gewoon weer een aantal gezinnen een zwaar onzekere tijd tegemoet.
    Er gaat wél een van de mooiste en snelste terminals in Nederland op slot.
    De afhandeling en de manier waarop je behandeld werd, daar kunnen ze in Rotterdam nog niet eens van dromen. Ik wens in ieder geval de getroffenen veel sterkte. Ook wens ik diegenen die daar aan het roer hebben gestaan en alleen maar illegaal hun banksaldo hebben zitten spekken een controletje van de FIOD toe.

    Geplaatst door: Kok op
  • Mooie tankerligplaats van maken. Eindelijk eens niet 4 breed hoeven te liggen.

    Geplaatst door: kjb op
  • Gelijk terrein leeghalen,hekken weg en bord wegzetten dat het ligplaats is voor schepen niet zijnde tankers,dan hebben wij ook eens een fatsoenlijke ligplaats in de Amerika/Australie haven!

    Geplaatst door: tom op
  • Opfleuren.. ja plantjes zetten. Amsterdam weer onbetwist op de kaart!

    Levert tenminste wel iets op!

    Geplaatst door: Duh! op
  • Goh!

    Amsterdam blut geraakt met hun Zuidas en geen geld meer over om de terminal te redden? Nu nog ff een sluis bouwen waar geen emplooi voor is, lekker bezig!

    Geplaatst door: Duh! op
  • hier zal niemand wakker van liggen.

    Geplaatst door: nederlander op

Reageer

ECT sluit ACT (Ceres Paragon) Amsterdam | Schuttevaer.nl

ECT sluit ACT (Ceres Paragon) Amsterdam

ECT-topman Jan Westerhoud gaat vandaag in Amsterdam het massa-ontslag aankondigen van de resterende 32 medewerkers van ACT (Amsterdam Container Terminals). Dit houdt de facto de sluiting in van deze 54 hectare en in potentie 1,2 miljoen TEU grote deepsea container terminal in Amsterdam. Schuttevaer heeft dit begrepen van welingelichte bronnen rond ACT.

ACT

Door Harry de Wilt

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (18)

  • Zou er misschien iemand kunnen zijn die deze reacties bij de heren Rutte en Samson onder de neus te kunnen vrijven, vooral diegene die met graaicultuur bezig zijn.Misschien leren zij er wat van. Mooie praatjes vertellen kunnen we allemaal, maar de pensioenen waar de oudere generatie zo hard voor hebben gewerkt blijven zakken en de heren hun zakken maar blijven vullen.

    Geplaatst door: Rob op
  • @tom,respect voor jullie velen zouden een voorbeeld moeten nemen!!

    Geplaatst door: eric op
  • ja denk dat de ect het moedwillig kapot heb laten gaan en ontmanteld.
    dit in berband met concurentie van het Deense Mearsk en anderen tegen te gaan daarom ook snel alle kranen maar verkocht,
    jammer dat een stadsbestuur deze lieden niet heb tegengehouden deze terminal had een sucses kunnen worden maar door concurentie bedingingen vanuit rotterdam is het de nek omgedraait.

    Geplaatst door: pietje chemietje op
  • Het is zeker jammer voor de mensen die er werkten en een hard gelag……maar worden die vele miljoenen euro`s aan belastinggeld nu ook terug in de staatskas gestort??of steekt men dat maar weer gelijk ergens in iemands zakken.
    Ik denk het wel.
    Er is een keertje 68 miljoen in gepompt en later nog een keer een miljoenen bedrag.
    De topman van ECT misschien ook maar eruitflikkeren.
    Die heeft allang zijn zakken weer gevuld.
    Kijk dit is nu een reden waarom het zo slecht gaat met de economie,de GRAAICULTUUR.
    Die maakt veel kapot en rooft de centen van de gewone man en de middenstand.
    En zolang er geen opstand komt onder de bevolking gaat dit gewoon door.
    Het is niet alleen de scheepvaart ,het is Nederland in het geheel en eigenlijk heel europa wat op deze manier langzaam kapot wordt gemaakt,kijk maar om je heen.
    De huidige generatie wordt leeggeplunderd en de ouderen van hun spaarcenten beroofd,en de pensioenfondsen hebben ook zo menig miljoentje van de pensioenen gestolen(bijna alles).
    De grote jongens kopen alles op en fuseren vaak met staatsgeld en halen dan de kas leeg en rotten op.
    Ofwel Nederland opweg naar zn ondergang,alleen jammer dat tegen die tijd de veroorzakers met hun geldkoffers allang het land (lees europa)uit zijn

    Geplaatst door: Gerrit van den Adel ms Sunisha op
  • Dat deze terminal die in de piek dagen als een trein liep met minstens 2 grote 325m lange schepen per week en veel feeder container zeeschepen om alles over europa te verdelen en binnenvaart die vanuit Amsterdam via het Amsterdam Rijnkanaal sneller in Duitsland is dan vanuit Rotterdam, dat is eeuwig zonde! Daarnaast is het een absoluut drama voor de mensen die nu op straat staan…..
    In de hoogtij dagen werd op deze terminal verloren tijd bij andere terminals ingehaald door efficient en snelle overslag, ondanks een oude sluis.

    Geplaatst door: Pilottown op
  • jammer dat zo,n mooie terminal gaat sluiten krijgen ze spijt van waarom omdat de economie vanzelf weer gaat lopen ze moesten eens een beetje sneller zijn met die zeesluis te gaan bouwen supper groot en snel zal je eens zien hoeveel zeevaart er naar toe kom.
    Wel miljarden aan griekenland maar bedrijven in eigen land kapot laten gaan.

    Geplaatst door: h leegwater op
  • Nederlander, waarom zeg je dit niet in de kantine tijdens de schaft van het personeel dat de zak krijgt.
    Duh ook jij schrijft liever anoniem , het schopt zo makkelijk vanaf de zijlijn, doet de gemeente is wat, is het niet goed, doen ze niets is het ook niet goed, men moet wel een nieuwe sluis bouwen
    de sluis is te oud en reders zitten niet graag achter een kapotte sluis, natuurlijk zal Rotterdam containerhaven No. 1 blijven er is geen sluis, dus leeg kan je direct weg zonder oponthoud.
    Voorts is het crisis en een grotere dan men ooit had voorzien, of dacht je dat al die bedrijven die geinvesteerd hadden zo dom zijn, en al die schippers met een groot deel eigen kapitaal een nieuw schip lieten bouwen als men wist dat het zo slecht zou gaan, niemand heeft een glazen bol.

    Geplaatst door: Hagens op
  • Ja Hans, blablabla

    Heb je er wel eens over nagedacht wat de oorzaak is van de teruglopende economie?
    Bestuurders die niet gehinderd door enige kennis van economie om politieke redenen projecten beginnen. Hiervoor haalbaarheidsstudies manipuleren of domweg negeren.
    Boerenwijsheid of intellectueel geblaat?
    En wie betaald het gelag?
    Die terminal is sinds de bouw nooit rendabel geweest.
    Zelfs tijdens de boom lukte het niet de boel goed aan de gang te krijgen.

    Geplaatst door: Duh! op
  • Hans,je hebt het over onvolwasenheid en domheid,blijven denken dat banken schepen gaan opleggen dat is pas dom en onvolwassen.Wij hebben er zelf voor gekozen om ons nieuwbouwschip in de hoek te gooien en op een schip van de jaren 60 te gaan varen,simpelweg omdat wij niet wilden dat de bank bij bleef financieren en mijn zijn zoon van 8 ook nog tot zijn pensioen met de schulden van zijn vader blijft zitten omdat de banken hun verantwoordelijkheid niet nemen.Tuurlijk is het erg sneu voor de mensen die nu ontslagen worden maar ik ben ervan overtuigd dat deze mensen een beter vangnet krijgen na ontslag dan menig binnenvaartondernemer ooit zal krijgen bij een failissement en daar hoef je geen avondcursus economie voor te volgen.

    Geplaatst door: tom op
  • Het zoveelste bewijs van incompetente stadsbestuurders. Zij die destijds betrokken waren bij de besluitvorming zitten inmiddels elders op het luxe pluche en zijn er ooknog eens ingeluisd door een uiterst slimme Kritikos

    Geplaatst door: Rob op
  • @Kok, insinuaties, wat weet u daarvan ?, misschien heeft u er ook iets mee te maken….

    erg triest dat ACT dicht gaat, en nog triester voor de gezinnen er achter….HPH had het makkelijk open kunnen houden, gezien de kracht van HPH….de kosten van ACT waren een druppel op de gloeiende plaat, mij benieuwen wat het havenbedrijf er mee gaat doen…want op de grond zit nog een langlopend huurcontract met leningen…

    Geplaatst door: FIOD op
  • Allereerst mijn deelneming met de ontslagen personeelsleden.
    Dan lees ik 5 reacties van zeer lage interlectuele waarden. Deze narigheid heeft alles te maken met de teruglopende economie.
    De lieden die reageren zijn aan het feit voorbij gegaan dat de veranderingen die zij voorstaan wel eens de ligplaats kan worden van hun inkomsten. Nl. binnenvaartschepen die opgelegd worden voor de verkoop. De reacties getuigen van domheid en onvolwassenheid met weinig of geen kennis van economie. Mogelijk kunnen je als deze crisis jullie gaat raken en niet meer kunnen varen eens avondonderwijs gaan volgen om je ontwikkeling iets op te werken. Elk failissement is een drama en altijd een te veel. Denk eens na hoe dit als een olievlek doorwerkt in de vervoerders- en toeleveringsbedrijven. Walgelijk dit soort reacties.

    Geplaatst door: hans op
  • “Hier zal niemand van wakker liggen”

    M’n neus, er gaan gewoon weer een aantal gezinnen een zwaar onzekere tijd tegemoet.
    Er gaat wél een van de mooiste en snelste terminals in Nederland op slot.
    De afhandeling en de manier waarop je behandeld werd, daar kunnen ze in Rotterdam nog niet eens van dromen. Ik wens in ieder geval de getroffenen veel sterkte. Ook wens ik diegenen die daar aan het roer hebben gestaan en alleen maar illegaal hun banksaldo hebben zitten spekken een controletje van de FIOD toe.

    Geplaatst door: Kok op
  • Mooie tankerligplaats van maken. Eindelijk eens niet 4 breed hoeven te liggen.

    Geplaatst door: kjb op
  • Gelijk terrein leeghalen,hekken weg en bord wegzetten dat het ligplaats is voor schepen niet zijnde tankers,dan hebben wij ook eens een fatsoenlijke ligplaats in de Amerika/Australie haven!

    Geplaatst door: tom op
  • Opfleuren.. ja plantjes zetten. Amsterdam weer onbetwist op de kaart!

    Levert tenminste wel iets op!

    Geplaatst door: Duh! op
  • Goh!

    Amsterdam blut geraakt met hun Zuidas en geen geld meer over om de terminal te redden? Nu nog ff een sluis bouwen waar geen emplooi voor is, lekker bezig!

    Geplaatst door: Duh! op
  • hier zal niemand wakker van liggen.

    Geplaatst door: nederlander op

Reageer