Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Duits vaarwegbeheer op de schop

Deventer

Reorganisatie van het Duitse vaarwegbeheer kost 19.000 van de 53.000 banen tot 2020, zeven regionale WSV-directies worden tot één centrale directie in Bonn teruggebracht en het onderhoud wordt beperkt tot vaarwegen met een sterke transportfunctie. Van de 39 WSA’s blijven er 30 over. Dat staat in de plannen die de Duitse verkeersminister Peter Ramsauer (BMVBS) vorige week ontvouwde voor een toekomstigbestendige Wasser- und Schifffahrtsverwaltung (WSV).

1 / 1
Kaart Netzkategorisierung

Kaart Netzkategorisierung

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (7)
  • betweter

    Beste Jan, het niveau van de reacties op dit forum zijn vaker beneden peil, maar die van jouw slaat alles! Hoe kom je erbij dat de binnenvaart geen belasting zou betalen????? Schippers en rederijen zijn gewoon ondernemers, hoor! Bovendien is het zo dat er in Duitsland op de kanalen en zijrivieren van de Rijn door de scheepvaart kanaalkosten betaald moeten worden, door iedereen die gebruik maakt van deze vaarwegen. Ik vraag me ernstig af of jij enige vorm van acceptabel onderwijs hebt genoten……….

  • Jan

    Het probleem is de binnenvaart daar word geen belasting betaald dat is heel dom er komt dus ook geen geld binnen voor onderhoud en dergelijke dus ga eerst maar een wat belasting betalen dit kan door bv meer vrachtprijzen te vragen

  • Juffrouw Toos

    Sailor stop eens met op die laptop te kijken en ga gewoon eens verder met lesgeven in je klas.

  • schipper

    bezuinigen doen ze in ieder land ook in nederland hoor
    dat sluizen op afstand bediend worden is een ramp,je mist de contacten
    ,klaag niet over wachttijden bij de sluizen ,de volkerak en sluis terneuzen zijn toch gemoderniseerd maar daar lig je soms uren te wachten
    maar dat ze niet overal voor de grote schepen aanpassen is alleen maar goed dan hebben de kleinere nog redelijke vrachten op de kanalen ,

  • Klaas

    In plaats van besparingen door te voeren, instellingen op te heven en samen te leggen zoude ze liever eerst eens door heel Duitsland moeten zorgen dat al hun vaarwegen voor ontdaan van de enorme achterstanden op onderhoud, rivieren en kanalen uit te breiden en te moderniseren, de Scheepvaart zijn uitbreidings mogelijkheden te geven wat er toe bijdraagt dat vervoer over water kan worden iitgebreid, zonder ftsoenlijk onderhoud, zonder modernisering en zonder uitbreiding van het Duitse vaarwegen Netwerk maakt men schhepvaart steeds moeilijker hun beroep uit te voeren, waar het elke dag weer schipperen is alles in goede banen te leiden.
    I.p.v. Geld over de balk te gooien aan sluizen op afstand te leggen eerst eens geld inversteren in Goed en degelijk onderhoud, en achterstallig onderhoud in snel tempo weg werken, vaarwegen utbreiden en moderniseren, dan pas kun je misschien Sluizen en briggen op afstand leggen, eerst moet je de vaart uitbreiden, betrouwbaar maken en moderniseren en bij houden pas dan menzen weg bezuinigen die voor jou het werk verzetten om scheepvaart mogelijk te maken en te houden!!! Maar goed Dhr Ramsauer wil wel meer vervoer over water maar mag niks kosten, dat is dweilen met de kraan open!!! Dhr Ramsauer zou eens in Nederland moeten gaan kijken hoe dat werk, niet dat in ons Land als goed is of goed geregeld is maar als je het verglijkt is ons land nog een paradijs voor de Bnnevaart al vind ik ook dat er nog heel veel moet gebeuren om het te optimaliseren, en er nog genoeg zaken onopgelost zijn en sterk aan wensen overlaat. Zo gal gespuid, lucht op maar rendement heeft het toch helaas niet, Onze bonden en bonden uit de buurtlanden hebben geen mogelijkheden genoeg om te lobbyen zoals bij het spoor of wegvervoer omdat men werkt met biutengweoon absurd lage budgetten en moet roeien met riemen die ze hebben, zonder geld kan er weinig, meer geld is meer lobby is meer en beter vakmensen zoals Ingenieurs, Doktoren, Profesoren enzovoort.
    Kijk maar eens naar het lobby netwerk van spoor,- en wegvervoer. Zegt genoeg, Succes ermee.

  • john

    Dat gaan ze op het DEK dus wel doen,
    maar om geen mensen te hoeven ontslaan, gelijk maar dag en nacht sluizen.
    Hiep hiep hoera, weer een euro van de vracht.
    omdat dag en nacht goedkoper is?

  • Gerrie

    Nou als ze dan op het wdk eens zorgen dat 1 man 2 sluizen kan bedienen besparen ze wat en winnen wij ook nog wat. ( mits de sluizen heel zijn) Mare waar blijft het geld wat ze ophalen met de abgaben?

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook