Gratis quick scan bij walstroomproblemen

Schippers met startproblemen bij het gebruik van walstroom krijgen van de aanbieders een gratis quick scan door een installateur. Dat zijn de aanbieders van walstroom.nl overeengekomen met de binnenvaartbranche na een onderzoek bij 500 schippers.

Gratis quick scan bij walstroomproblemen

Resultaten walstroomonderzoek bieden perspectief

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Ik voel me benadeeld en niet behandeld als een normale burger….

    Geplaatst door: Nelis op
  • @Nelis
    Nee,je mag niet kiezen wie de stroom levert,je mag niet de hoeveelheid KW weten,je mag alleen de opgegeven bedragen zonder mogelijkheid tot eigen controle per incasso betalen.
    Als je het niet met de rekening eens bent mag je de incasso storneren,waarbij de bijkomende kosten en de bewijslast voor jouw rekening zijn.
    Leuker kunnen we het niet maken,

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • Kan ik ook kiezen wie mijn stroom levert?
    Oxio, NUON, of de NAM?(of welke aanbieder dan ook) Dan heb ik nl minimaal 1 maand gratis stroom….. Meer lig ik toch niet stil in bv Rotterdam……

    Geplaatst door: Nelis op
  • @kapitein: mee eens!
    @matroosVincent: onlangs een matroos gesproken die verschillende keren de schipper had gevraagd om de halogeenlampen op het voorschip s’nachts uit te doen.
    Hij kreeg als antwoord:Nee, want ik heb er geen last van.
    Ik vind ook dat (zoals ook in het regelement staat) dat je op een voorgeschreven ligplek (met straatverlichting) je de schijnwerpers etc. uit moet doen om alle hiervoor geschreven redenen, alsmede hinder voor anderen!!
    Of zijn (vooral jonge schepen) we bang in het donker?

    Geplaatst door: Andre op
  • Hmmmm gata dit nu echt klinken alsof ons schip nog gevaren heeft bij de Verenigde Oostindische Compagnie maar s’nachts gaat zowiezo de generator uit en de tractiebatterijen aan….. http://www.hoe-zuinig-leef-jij?????.nl ha ha Trouwens heeft het ook niet helemaal met zuinigheid te maken, maar ook met de keuzes om bijvoordeeld elektrisch of via stookolie te verwarmen…. het zal uiteindelijk allebei stookolie verbruiken… linksom of rechtsom,,,,, leven kost geld…

    Geplaatst door: MatroosVincent op
  • Het ging mij er ook meer om dat veel van onze collega’s totaal niet bewust met de stroom omtegaan en maar roepen dat het te duur is maar ondertussen elke stopcontact vol zit en iedere lamp schijnwerpen of wat dan ook aan staat.

    Geplaatst door: kapitein op
  • T was natuurlijk een geintje, maar nagenoeg niemand weet hoeveel stroom hij gebruikt, ook niet aan de wal.
    Men kijkt enkel naar de afrekening en prijs per KW/h.
    Als die te hoog is, doet men (een poosje) zuiniger.
    Aan de wal weet niemand dat een elektrische verwarming of waterkoker zo’n 2000 Watt gebruikt, wat vrij veel is.
    Ik zie dat bij mijn (wal) buren namelijk, zij gaan veel makkelijker met verwarming. (tuin-)verlichting en water om dan ik.
    Als zij een week op herfstvakantie zijn vliegt de verwarming bij hun vaker aan dan bij mij…..

    Geplaatst door: Andre op
  • Het is 230 en 400 tegenwoordig

    Geplaatst door: kapitein op
  • @kapitein,

    Ik weet precies hoeveel stroom ik gebruik, nl:
    220 en 380 volt!!

    Geplaatst door: Andre op
  • @a3

    De meeste schippers zelf hebben GEEEEEEEEEEEEEEEN idee hoeveel stroom ze verbruiken!!!!!!!!!!1

    Geplaatst door: kapitein op
  • waarom meer soorten aansluitingen. Als goeie stroom wil heb gewoon tekort aan 32A, ze hebben aan de wal GEEEEEN idee hoeveel stroom wij gebruiken, alleen al aan huishoudelijk. Dan praten we noch niet over wat er gbeurt als je een pompje aan zet van 5kw.En wij moeten niet aan passen maar de havens.De overheden worden steeds arroganter de schipper moet slikken of stikken

    Geplaatst door: A3 op
  • @vraagje ik weet niet waar ze het over hebben, maar die twee vergelijken heeft toch geen enkele zin. In een wal huishouden heb je meestal de goedkoopste Net aansluiting 1 fase. In de walstroomkst zit een opeenstapeling van verschillende aansluitingen die bij elkaar opgeteld een hele grote net aansluiting vraagt die gewoon mega duur is wat betreft vastrecht en transportkosten. Die hele grote net aansluiting (en/of meerdere) worden normaal alleen door bedrijfen gebruikt. Bedrijven die die capaciteit effectief gebruiken, en dus ook kostenefficient kunnen inkopen.

    De walstroomaanbieder moet een hele boel overcapaciteit bezitten. er zit niet continu een schip aan elke rode wandcontactdoos die ook nog eens niet continu het volle verbruik afneemt.

    Die hoge vaste jaarlijkse kosten van het hebben van zulke grote netaansluitingen die dan ook niet vol benut worden moet in de kilowatt/uur prijs worden meeberekend, net als onderhoud, service etc etc…

    Het is dus ook zonder het onderhoud en service kosten mee te rekenen nog een hele fikse rekensom gebasseerd op vermoedens van een hoeveelheid gebruik in de toekomst…..

    Tja….

    Geplaatst door: MatroosVincent op
  • Toch lief van de walstroom aanbeider dat ze een gratis prijsopgave maken van de veranderingen die je aan je elektrische installatie aan boord moet gaan laten uitvoeren. Echter ik gok dat elke elektro bedrijf dat wel voor je wilt doen…..

    Blijft raar dat een systeem dat bedoeld is voor de scheepvaart niet afgestemd is op diezelfde scheepvaart. Het is toch al lang bekend welke verschillende vormen van elektrisch installaties er mogen worden gebruikt, en dus ook gebruikt worden, op schepen. En aangezien die scheepsinstallaties toegestaan zijn moeten niet die bestaande installaties op de walstroom worden aangepast, maar moet de walstroom op de scheepsinstallaties aangepast worden.

    Het blijft de omgekeerde wereld…..

    Geplaatst door: MatroosVincent op
  • “bij gemiddeld huishoudelijk gebruik is walstroom zelfs iets goedkoper”

    Hebben we het dan over een huishouden aanboord of aan de wal ?

    Geplaatst door: Vraagje ! op
  • Blijft het probleem dat men gechanteerd wordt om automatische incasso toe te staan.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • Gaat dan het walstroomtarief in Rotterdam weer omhoog. Ik kan me namelijk herinneren dat wij als binnenvaart de infrastructuur voor de walstroom moesten betalen.

    Geplaatst door: Kees op

Reageer

Gratis quick scan bij walstroomproblemen | Schuttevaer.nl

Gratis quick scan bij walstroomproblemen

Schippers met startproblemen bij het gebruik van walstroom krijgen van de aanbieders een gratis quick scan door een installateur. Dat zijn de aanbieders van walstroom.nl overeengekomen met de binnenvaartbranche na een onderzoek bij 500 schippers.

Gratis quick scan bij walstroomproblemen

Resultaten walstroomonderzoek bieden perspectief

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Ik voel me benadeeld en niet behandeld als een normale burger….

    Geplaatst door: Nelis op
  • @Nelis
    Nee,je mag niet kiezen wie de stroom levert,je mag niet de hoeveelheid KW weten,je mag alleen de opgegeven bedragen zonder mogelijkheid tot eigen controle per incasso betalen.
    Als je het niet met de rekening eens bent mag je de incasso storneren,waarbij de bijkomende kosten en de bewijslast voor jouw rekening zijn.
    Leuker kunnen we het niet maken,

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • Kan ik ook kiezen wie mijn stroom levert?
    Oxio, NUON, of de NAM?(of welke aanbieder dan ook) Dan heb ik nl minimaal 1 maand gratis stroom….. Meer lig ik toch niet stil in bv Rotterdam……

    Geplaatst door: Nelis op
  • @kapitein: mee eens!
    @matroosVincent: onlangs een matroos gesproken die verschillende keren de schipper had gevraagd om de halogeenlampen op het voorschip s’nachts uit te doen.
    Hij kreeg als antwoord:Nee, want ik heb er geen last van.
    Ik vind ook dat (zoals ook in het regelement staat) dat je op een voorgeschreven ligplek (met straatverlichting) je de schijnwerpers etc. uit moet doen om alle hiervoor geschreven redenen, alsmede hinder voor anderen!!
    Of zijn (vooral jonge schepen) we bang in het donker?

    Geplaatst door: Andre op
  • Hmmmm gata dit nu echt klinken alsof ons schip nog gevaren heeft bij de Verenigde Oostindische Compagnie maar s’nachts gaat zowiezo de generator uit en de tractiebatterijen aan….. http://www.hoe-zuinig-leef-jij?????.nl ha ha Trouwens heeft het ook niet helemaal met zuinigheid te maken, maar ook met de keuzes om bijvoordeeld elektrisch of via stookolie te verwarmen…. het zal uiteindelijk allebei stookolie verbruiken… linksom of rechtsom,,,,, leven kost geld…

    Geplaatst door: MatroosVincent op
  • Het ging mij er ook meer om dat veel van onze collega’s totaal niet bewust met de stroom omtegaan en maar roepen dat het te duur is maar ondertussen elke stopcontact vol zit en iedere lamp schijnwerpen of wat dan ook aan staat.

    Geplaatst door: kapitein op
  • T was natuurlijk een geintje, maar nagenoeg niemand weet hoeveel stroom hij gebruikt, ook niet aan de wal.
    Men kijkt enkel naar de afrekening en prijs per KW/h.
    Als die te hoog is, doet men (een poosje) zuiniger.
    Aan de wal weet niemand dat een elektrische verwarming of waterkoker zo’n 2000 Watt gebruikt, wat vrij veel is.
    Ik zie dat bij mijn (wal) buren namelijk, zij gaan veel makkelijker met verwarming. (tuin-)verlichting en water om dan ik.
    Als zij een week op herfstvakantie zijn vliegt de verwarming bij hun vaker aan dan bij mij…..

    Geplaatst door: Andre op
  • Het is 230 en 400 tegenwoordig

    Geplaatst door: kapitein op
  • @kapitein,

    Ik weet precies hoeveel stroom ik gebruik, nl:
    220 en 380 volt!!

    Geplaatst door: Andre op
  • @a3

    De meeste schippers zelf hebben GEEEEEEEEEEEEEEEN idee hoeveel stroom ze verbruiken!!!!!!!!!!1

    Geplaatst door: kapitein op
  • waarom meer soorten aansluitingen. Als goeie stroom wil heb gewoon tekort aan 32A, ze hebben aan de wal GEEEEEN idee hoeveel stroom wij gebruiken, alleen al aan huishoudelijk. Dan praten we noch niet over wat er gbeurt als je een pompje aan zet van 5kw.En wij moeten niet aan passen maar de havens.De overheden worden steeds arroganter de schipper moet slikken of stikken

    Geplaatst door: A3 op
  • @vraagje ik weet niet waar ze het over hebben, maar die twee vergelijken heeft toch geen enkele zin. In een wal huishouden heb je meestal de goedkoopste Net aansluiting 1 fase. In de walstroomkst zit een opeenstapeling van verschillende aansluitingen die bij elkaar opgeteld een hele grote net aansluiting vraagt die gewoon mega duur is wat betreft vastrecht en transportkosten. Die hele grote net aansluiting (en/of meerdere) worden normaal alleen door bedrijfen gebruikt. Bedrijven die die capaciteit effectief gebruiken, en dus ook kostenefficient kunnen inkopen.

    De walstroomaanbieder moet een hele boel overcapaciteit bezitten. er zit niet continu een schip aan elke rode wandcontactdoos die ook nog eens niet continu het volle verbruik afneemt.

    Die hoge vaste jaarlijkse kosten van het hebben van zulke grote netaansluitingen die dan ook niet vol benut worden moet in de kilowatt/uur prijs worden meeberekend, net als onderhoud, service etc etc…

    Het is dus ook zonder het onderhoud en service kosten mee te rekenen nog een hele fikse rekensom gebasseerd op vermoedens van een hoeveelheid gebruik in de toekomst…..

    Tja….

    Geplaatst door: MatroosVincent op
  • Toch lief van de walstroom aanbeider dat ze een gratis prijsopgave maken van de veranderingen die je aan je elektrische installatie aan boord moet gaan laten uitvoeren. Echter ik gok dat elke elektro bedrijf dat wel voor je wilt doen…..

    Blijft raar dat een systeem dat bedoeld is voor de scheepvaart niet afgestemd is op diezelfde scheepvaart. Het is toch al lang bekend welke verschillende vormen van elektrisch installaties er mogen worden gebruikt, en dus ook gebruikt worden, op schepen. En aangezien die scheepsinstallaties toegestaan zijn moeten niet die bestaande installaties op de walstroom worden aangepast, maar moet de walstroom op de scheepsinstallaties aangepast worden.

    Het blijft de omgekeerde wereld…..

    Geplaatst door: MatroosVincent op
  • “bij gemiddeld huishoudelijk gebruik is walstroom zelfs iets goedkoper”

    Hebben we het dan over een huishouden aanboord of aan de wal ?

    Geplaatst door: Vraagje ! op
  • Blijft het probleem dat men gechanteerd wordt om automatische incasso toe te staan.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • Gaat dan het walstroomtarief in Rotterdam weer omhoog. Ik kan me namelijk herinneren dat wij als binnenvaart de infrastructuur voor de walstroom moesten betalen.

    Geplaatst door: Kees op

Reageer