Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Brandweer Mainz haalt slachtoffer met moeite aan wal

MAINZ

Op de Rijn bij Weisenau is woensdag 13 november opnieuw gebleken dat het ontbreken van goede afloopvoorzieningen tot gevaarlijke situaties en vertraging bij de hulpverlening kan leiden.

1 / 1
De brandweer had grote moeite het slachtoffer naar de wal af te voeren. Hij moest op een brancard in een van de twee daar nauwelijks op berekende vaartuigen van de brandweer worden getild. (Foto Berufsfeuerwehr Mainz)

De brandweer had grote moeite het slachtoffer naar de wal af te voeren. Hij moest op een brancard in een van de twee daar nauwelijks op berekende vaartuigen van de brandweer worden getild. (Foto Berufsfeuerwehr Mainz)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (5)
  • J.Teunisse

    Er zal niets veranderen. Waarom??? De bewoners van Zollhafen Compound leven in een bubbel. Hun wereld is van belang. Die vieze boten. Schouder ophalen. Feit is dat het al meer dan honderd jaar op de Duitse vaarwegen een grote puinzooi is word slechts bevestigd. Zo heeft Mainz geen blusboot van betekenis. Waarom ook?// Het crisis management t.a.v. de natte vervoerssector Ik roep Waldhof disaster. Iets van geleerd ??? Een paar papieren tijgers. De maritieme hulpdiensten hebben nog nooit een oefening gehouden om ingeval van een groot onggeluk iets te kunnen leren. Inderdaad . open bootjes die wij kennen als visbootje voor de kaagerplas. God verhoedde dat er eens een passagierschip geevacueerd moet worden. De leidinggevende van Politie, brandweer missen enig besef van handelen op het water.
    Ander scherp voorbeeld over de passieve houding van de overheid. Volgens een praatjes maker bij WSD West zouiden nu alle bruggen van het Rhein Herne kanaal verhoogt zullen zijn. De man deed zijn boude uitspraak op een KSV jaarvergadering jaren geleden. Iedereen deed een plas en alles blijft zoals het was. Alleen 10 tal doden verder door de lagen bruggen . En de CCR. Die bemoeit zich niet met oever en haar inrichting. Kunt u lezen op https://www.ccr-zkr.org/11030100-nl.html . Iets voor een regenachtige dag

  • L.W. Feenstra

    Het is toch ongelofelijk dat oude schepen moeten voldoen aan eisen van deze tijd. Terwijl in deze tijd de vaarweg weer gaat lijken op hoe die was in 1880! Ben het dan ook deel eens met Erik. Er zijn dringend veiligheidseisen en voorzieningen nodig. Maar er moeten geen richtlijnen komen maar keiharde eisen over kwaliteit en kwantiteit van de ligplaatsen. Eisen opgelegd aan de Rijnoeverstaten. Met name Duitsland en Frankrijk hebben nog heel veel werk te verzetten!

  • Erik van Toor

    Dit is onacceptabel. De CCR moet richtlijnen maken voor veiligheidseisen en voorzieningen in het stroomgebied van de Rijn.

  • G.Verm.

    Ongeluk, kan gebeuren. Sterkte overigens, met het herstel.
    Een stad en een landsbestuur dat al tientallen, letterlijk met de rug gekeerd staat naar de riviervaart. Is en blijft een Gospe. Had meer verwacht van het. immer Gründliche Duitsland.

    met een bootje, landingsklep naar een verlaten veerstoep, ‘oorlogstoestanden’.

  • S. van der Hoeff

    Misschien dat ze nu wakker worden in Mainz .
    Stads bestuur was toch wel aansprakelijk als het te lang had geduurd .

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.