United Waalhaven Terminals

Geen verzwaring stroomaansluiting nodig bij elektrische kadekraan met vliegwiel

United Waalhaven Terminals (UWT) werkt sinds kort bij het empty depot in de Waalhaven met een elektrische kadekraan die is aangesloten op een vliegwiel. Het wiel vangt de piekbelasting op bij het hijsen, waardoor UWT geen verzwaring van de netaansluiting nodig heeft voor het elektrificeren van kadekranen. De kosten? Vijf ton. Het vliegwiel moet in zo’n 3 tot 4 jaar terugverdiend zijn. Dat schrijft Nieuwsblad Transport.

De elektrische kadekraan. Foto Rieneke Kok

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Geen verzwaring stroomaansluiting nodig bij elektrische kadekraan met vliegwiel | Schuttevaer.nl
United Waalhaven Terminals

Geen verzwaring stroomaansluiting nodig bij elektrische kadekraan met vliegwiel

United Waalhaven Terminals (UWT) werkt sinds kort bij het empty depot in de Waalhaven met een elektrische kadekraan die is aangesloten op een vliegwiel. Het wiel vangt de piekbelasting op bij het hijsen, waardoor UWT geen verzwaring van de netaansluiting nodig heeft voor het elektrificeren van kadekranen. De kosten? Vijf ton. Het vliegwiel moet in zo’n 3 tot 4 jaar terugverdiend zijn. Dat schrijft Nieuwsblad Transport.

De elektrische kadekraan. Foto Rieneke Kok

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer