Scheepscapaciteit

Scheepsmakelaars beleven gouden tijden

Scheepsmakelaars beleven momenteel gouden tijden. Koninklijke Binnenvaart Nederland (KBN) slaakte onlangs een noodkreet over het tekort aan scheepsruimte, veroorzaakt door het explosief gestegen kolenvervoer nu energiecentrales weer kolen gaan stoken. Verder verdwijnen forse aantallen schepen van West- naar Oost-Europa als gevolg van de graanhandel in Oekraïne. Het tekort aan tonnage wordt nog eens versterkt door de lage waterstanden. Dit alles doet vrachtprijzen fors stijgen, net als de prijs voor tweedehands schepen.

Het 110 meter droge ladingschip Condor staat te koop via GTS Schepen. Henry Platje

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Scheepsmakelaars beleven gouden tijden | Schuttevaer.nl
Scheepscapaciteit

Scheepsmakelaars beleven gouden tijden

Scheepsmakelaars beleven momenteel gouden tijden. Koninklijke Binnenvaart Nederland (KBN) slaakte onlangs een noodkreet over het tekort aan scheepsruimte, veroorzaakt door het explosief gestegen kolenvervoer nu energiecentrales weer kolen gaan stoken. Verder verdwijnen forse aantallen schepen van West- naar Oost-Europa als gevolg van de graanhandel in Oekraïne. Het tekort aan tonnage wordt nog eens versterkt door de lage waterstanden. Dit alles doet vrachtprijzen fors stijgen, net als de prijs voor tweedehands schepen.

Het 110 meter droge ladingschip Condor staat te koop via GTS Schepen. Henry Platje

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer