‘Tata Steel betaalt zeevaart om ladingresten overboord te kiepen’

Tata Steel in IJmuiden gaat intern onderzoek doen naar de manier waarop restanten erts en kolen die na het lossen van een schip op het dek en in de ruimen achterblijven, worden opgeruimd. Het staalbedrijf besloot hiertoe na beschuldigingen van onder meer Greenpeace, dat die restanten eenvoudig overboord worden gegooid dan wel dat de dekken worden schoongespoten.

Tata Steel IJmuiden. (Foto Alf van Beem/Wikimedia Commons)
Tata Steel IJmuiden. (Foto Alf van Beem/Wikimedia Commons)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Tata Steel betaalt zeevaart om ladingresten overboord te kiepen’ | Schuttevaer.nl

‘Tata Steel betaalt zeevaart om ladingresten overboord te kiepen’

Tata Steel in IJmuiden gaat intern onderzoek doen naar de manier waarop restanten erts en kolen die na het lossen van een schip op het dek en in de ruimen achterblijven, worden opgeruimd. Het staalbedrijf besloot hiertoe na beschuldigingen van onder meer Greenpeace, dat die restanten eenvoudig overboord worden gegooid dan wel dat de dekken worden schoongespoten.

Tata Steel IJmuiden. (Foto Alf van Beem/Wikimedia Commons)
Tata Steel IJmuiden. (Foto Alf van Beem/Wikimedia Commons)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer