Britten presenteren ontwerp eerste veerpont op waterstof

Het Londense adviesbureau voor de energie- en maritieme sector AqualisBraemar en veerdienstexploitant CALM hebben het ontwerp gepresenteerd van wat de eerste 100% waterstof aangedreven zeegaande veerpont in Europa moet worden. Het gaat om een 40 meter lange pont en 11,50 meter brede pont met een diepgang van 1,60 meter. Het schip heeft capaciteit van 120 passagiers en 16 auto’s of twee vrachtwagencombinaties.

Het ontwerp van de eerste Europese waterstof veerpont naar een ontwerp van rederij CMAL. (Rendering AqualisBraemer)
Het ontwerp van de eerste Europese waterstof veerpont naar een ontwerp van rederij CMAL. (Rendering AqualisBraemer)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Britten presenteren ontwerp eerste veerpont op waterstof | Schuttevaer.nl

Britten presenteren ontwerp eerste veerpont op waterstof

Het Londense adviesbureau voor de energie- en maritieme sector AqualisBraemar en veerdienstexploitant CALM hebben het ontwerp gepresenteerd van wat de eerste 100% waterstof aangedreven zeegaande veerpont in Europa moet worden. Het gaat om een 40 meter lange pont en 11,50 meter brede pont met een diepgang van 1,60 meter. Het schip heeft capaciteit van 120 passagiers en 16 auto’s of twee vrachtwagencombinaties.

Het ontwerp van de eerste Europese waterstof veerpont naar een ontwerp van rederij CMAL. (Rendering AqualisBraemer)
Het ontwerp van de eerste Europese waterstof veerpont naar een ontwerp van rederij CMAL. (Rendering AqualisBraemer)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer