Niestern Sander laat Münsterland compleet op LNG varen

Het passagierschip Münsterland moet nog dit jaar compleet op LNG gaan varen. Afgelopen vrijdag verwijderde Koninklijke Niestern Sander het achterschip van het passagiersschip Münsterland als onderdeel van deze conversie. Het 300 ton wegende achterschip is naar Groningen getransporteerd.

Voor Pasen nog moet het schip weer volledig in de vaart komen. (Foto: Niestern Sander)
Voor Pasen nog moet het schip weer volledig in de vaart komen. (Foto: Niestern Sander)

Het passagiersschip van AG Ems kwam begin januari al aan op de doklocatie van de scheepswerf. Nadat het schip in dok 1 was drooggezet, kon het staalsnijden van het schip beginnen.

Scheepswerf Niestern Sander verwijderde het achterschip. (Foto Niestern Sander)
Scheepswerf Niestern Sander verwijderde het achterschip. (Foto Niestern Sander)

Ter vervanging van het oude achterschip heeft Koninklijke Niestern Sander een compleet nieuw achterschip ontworpen en gebouwd, inclusief dual fuel motoren, LNG opslagtank, voortstuwing, alle LNG installaties, leidingen en andere systemen. Dit nieuwe achterschip zal naar verwachting deze week nog naar de Münsterland worden verscheept voor installatie.

Door de combinatie van nieuwbouw en scheepsreparatie vindt het grootste deel van de ombouw fysiek plaats op de scheepsbouwwerf, zonder dat het reparatiedok nodig is. De Münsterland zal nog voor Pasen met LNG-voortstuwing in de vaart worden genomen.

Een deel van het innovatieproces wordt gesubsidieerd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Unie.

Het passagierschip Münsterland moet op LNG gaan varen. (Foto Niestern Sander)
Het passagierschip Münsterland moet op LNG gaan varen. (Foto Niestern Sander)
Niestern Sander laat Münsterland compleet op LNG varen | Schuttevaer.nl

Niestern Sander laat Münsterland compleet op LNG varen

Het passagierschip Münsterland moet nog dit jaar compleet op LNG gaan varen. Afgelopen vrijdag verwijderde Koninklijke Niestern Sander het achterschip van het passagiersschip Münsterland als onderdeel van deze conversie. Het 300 ton wegende achterschip is naar Groningen getransporteerd.

Voor Pasen nog moet het schip weer volledig in de vaart komen. (Foto: Niestern Sander)
Voor Pasen nog moet het schip weer volledig in de vaart komen. (Foto: Niestern Sander)

Het passagiersschip van AG Ems kwam begin januari al aan op de doklocatie van de scheepswerf. Nadat het schip in dok 1 was drooggezet, kon het staalsnijden van het schip beginnen.

Scheepswerf Niestern Sander verwijderde het achterschip. (Foto Niestern Sander)
Scheepswerf Niestern Sander verwijderde het achterschip. (Foto Niestern Sander)

Ter vervanging van het oude achterschip heeft Koninklijke Niestern Sander een compleet nieuw achterschip ontworpen en gebouwd, inclusief dual fuel motoren, LNG opslagtank, voortstuwing, alle LNG installaties, leidingen en andere systemen. Dit nieuwe achterschip zal naar verwachting deze week nog naar de Münsterland worden verscheept voor installatie.

Door de combinatie van nieuwbouw en scheepsreparatie vindt het grootste deel van de ombouw fysiek plaats op de scheepsbouwwerf, zonder dat het reparatiedok nodig is. De Münsterland zal nog voor Pasen met LNG-voortstuwing in de vaart worden genomen.

Een deel van het innovatieproces wordt gesubsidieerd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Unie.

Het passagierschip Münsterland moet op LNG gaan varen. (Foto Niestern Sander)
Het passagierschip Münsterland moet op LNG gaan varen. (Foto Niestern Sander)