Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

Jan Doorduin (Niestern Sander): ‘Vervangingsmarkt blijft uit’

DELFZIJL

De noordelijke scheepsbouw doet het relatief goed, stelt brancheorganisatie NMT vast. Dat mag zo zijn, maar wanneer directeur Jan Doorduin van de Koninklijke Niestern Sander in Delfzijl wat verder vooruit kijkt, ziet het er heel anders uit. ‘We zullen waarschijnlijk minder werfbezetting hebben de komende tijd.’

1 / 1
Jan Doorduin: ‘Voorheen bouwde je schepen voor 15 jaar en daarna werden ze vervangen. Dat werd 20 jaar en nu wordt makkelijk gesproken over een periode van 25 jaar.’ (Foto Loek Mulder)

Jan Doorduin: ‘Voorheen bouwde je schepen voor 15 jaar en daarna werden ze vervangen. Dat werd 20 jaar en nu wordt makkelijk gesproken over een periode van 25 jaar.’ (Foto Loek Mulder)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (1)
  • j.hagens

    Leukste van al is, dat de Nederlandse regering van onze centen een casco via Damen in het buitenland laat bouwen, iets wat de Nederlandse werven ook kunnen, in secties, daar hangt een prijskaartje aan, maar Mensen zonder werk hangt ook een prijskaartje aan.
    Innovatie is leuk, dat hebben we in Stroobos gezien.
    Voorts denk ik dat het niet alleen maar zo is dat de Schepen langer mee gaan, maar ook door worden verkocht naar een Buitenlandse reder, die er goedkoper mee gaat vervoeren in een toch al overspannen markt, wat de vrachtprijs voor de Reders die nieuwbouw plegen ook niet te goede komt.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook