‘Amsterdamse kades moeten eigenlijk per direct ontlast worden’

Met een gespecialiseerde vloot van kleine vaartuigen verzorgt PK Waterbouw het transport van bouwmaterialen bij bouw- en onderhoudsprojecten in de Amsterdamse binnenstad. Daarnaast wil PK Waterbouw ook andere vervoersstromen over de grachten voor haar rekening gaan nemen.

De Popeye in de smalle doorgang naar de Grimburgwal. ‘De Popeye heeft hefplateaus, waardoor de lading onder bruggen door kan, maar ook naar ponton- of straatniveau kan worden getild.’ (Foto Heere Heeresma jr.)
De Popeye in de smalle doorgang naar de Grimburgwal. ‘De Popeye heeft hefplateaus, waardoor de lading onder bruggen door kan, maar ook naar ponton- of straatniveau kan worden getild.’ (Foto Heere Heeresma jr.)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Amsterdamse kades moeten eigenlijk per direct ontlast worden’ | Schuttevaer.nl

‘Amsterdamse kades moeten eigenlijk per direct ontlast worden’

Met een gespecialiseerde vloot van kleine vaartuigen verzorgt PK Waterbouw het transport van bouwmaterialen bij bouw- en onderhoudsprojecten in de Amsterdamse binnenstad. Daarnaast wil PK Waterbouw ook andere vervoersstromen over de grachten voor haar rekening gaan nemen.

De Popeye in de smalle doorgang naar de Grimburgwal. ‘De Popeye heeft hefplateaus, waardoor de lading onder bruggen door kan, maar ook naar ponton- of straatniveau kan worden getild.’ (Foto Heere Heeresma jr.)
De Popeye in de smalle doorgang naar de Grimburgwal. ‘De Popeye heeft hefplateaus, waardoor de lading onder bruggen door kan, maar ook naar ponton- of straatniveau kan worden getild.’ (Foto Heere Heeresma jr.)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer