Sea-Eye zoekt met spoed nieuw reddingsschip

De Duitse reddingsorganisatie Sea-Eye in Hamburg is met spoed op zoek naar een nieuw schip om in te zetten voor het oppikken van migranten bij Libië.

BOO Sea Eye

De organisatie voer tot nu toe met twee schepen, de Sea-Eye en de Seefuchs, maar die zijn allebei door de autoriteiten op Malta aan de ketting gelegd. ‘De vereniging en zijn leden laten zich niet langer tegenhouden om te redden nu in de Middellandse Zee steeds meer mensen verdrinken’, zegt Sea-Eye.
Na maatregelen door de regeringen van Italië en Malta zijn er geen particuliere schepen meer die voor de kust van Libië mensen van zinkende bootjes halen. De organisatie zegt dat het uit moet zijn met discussies over vlaggen, kapiteins en andere verplichtingen. ‘Het gaat ons om de vraag hoe zo snel mogelijk een "reddingsvoertuig" naar de plaats van het ongeval gestuurd kan worden.’
Er wordt nu uitgekeken naar een geschikt schip. Charter of koop, allebei is mogelijk, laat Sea-Eye weten. Er zou inmiddels contact zijn met scheepsmakelaars en reders. Een naam is al bedacht: Sea-Eye 2. De organisatie is tegelijkertijd een nieuwe inzamelingsactie gestart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Sea-Eye zoekt met spoed nieuw reddingsschip | Schuttevaer.nl

Sea-Eye zoekt met spoed nieuw reddingsschip

De Duitse reddingsorganisatie Sea-Eye in Hamburg is met spoed op zoek naar een nieuw schip om in te zetten voor het oppikken van migranten bij Libië.

BOO Sea Eye

De organisatie voer tot nu toe met twee schepen, de Sea-Eye en de Seefuchs, maar die zijn allebei door de autoriteiten op Malta aan de ketting gelegd. ‘De vereniging en zijn leden laten zich niet langer tegenhouden om te redden nu in de Middellandse Zee steeds meer mensen verdrinken’, zegt Sea-Eye.
Na maatregelen door de regeringen van Italië en Malta zijn er geen particuliere schepen meer die voor de kust van Libië mensen van zinkende bootjes halen. De organisatie zegt dat het uit moet zijn met discussies over vlaggen, kapiteins en andere verplichtingen. ‘Het gaat ons om de vraag hoe zo snel mogelijk een "reddingsvoertuig" naar de plaats van het ongeval gestuurd kan worden.’
Er wordt nu uitgekeken naar een geschikt schip. Charter of koop, allebei is mogelijk, laat Sea-Eye weten. Er zou inmiddels contact zijn met scheepsmakelaars en reders. Een naam is al bedacht: Sea-Eye 2. De organisatie is tegelijkertijd een nieuwe inzamelingsactie gestart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer