‘Onvoorspelbaarheid sluisstakingen extra vervelend’

De onvoorspelbaarheid van de prikacties van de Duitse sluiswachters, maken de situatie extra vervelend voor schippers die ermee te maken krijgen. Schipper Johnny Boonstra van de Corrado, varend op het Dortmund-Emskanaal, wordt er intussen ‘een beetje niet goed van’. ‘Je weet al de hele week niet waar je aantoe bent en voor de komende week of weken zal dat wel zo blijven. Het lijken bijna ongeorganiseerde acties. De ene dag kondigen ze aan dat ze daar en daar de volgende ochtend wel schutten en dan blazen ze dat weer af, in andere gevallen reken je nergens op en gaan ze ineens wel aan het werk.’

‘Het betekent wel dat je er altijd klaar voor moet zijn. ’s Ochtends om zes uur er uit en aan dek om te kijken of er beweging in komt. Ik zou best de auto een dagje op de wal willen zetten en naar een pretpark gaan. Maar dat kan niet, omdat je niet weet of je dan de enige schutting van die dag of dagen mist. Laten ze het dan gewoon strak regelen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Onvoorspelbaarheid sluisstakingen extra vervelend’ | Schuttevaer.nl

‘Onvoorspelbaarheid sluisstakingen extra vervelend’

De onvoorspelbaarheid van de prikacties van de Duitse sluiswachters, maken de situatie extra vervelend voor schippers die ermee te maken krijgen. Schipper Johnny Boonstra van de Corrado, varend op het Dortmund-Emskanaal, wordt er intussen ‘een beetje niet goed van’. ‘Je weet al de hele week niet waar je aantoe bent en voor de komende week of weken zal dat wel zo blijven. Het lijken bijna ongeorganiseerde acties. De ene dag kondigen ze aan dat ze daar en daar de volgende ochtend wel schutten en dan blazen ze dat weer af, in andere gevallen reken je nergens op en gaan ze ineens wel aan het werk.’

‘Het betekent wel dat je er altijd klaar voor moet zijn. ’s Ochtends om zes uur er uit en aan dek om te kijken of er beweging in komt. Ik zou best de auto een dagje op de wal willen zetten en naar een pretpark gaan. Maar dat kan niet, omdat je niet weet of je dan de enige schutting van die dag of dagen mist. Laten ze het dan gewoon strak regelen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer