Maersk Line garandeert aankomsttijd containers

Maersk Line begint 24 oktober met een dagelijkse dienst tussen China en Noord-Europa, Daily Maersk genaamd. De schepen vertrekken dagelijks op exact dezelfde tijd, met exact dezelfde transporttijd. Maersk zet 70 schepen in op de nieuwe dienst die vier havens in Azië (Ningbo, Shanghai, Yantian en Tanjung) verbindt met drie havens in Europa (Rotterdam, Bremerhaven en Felixstowe).

Daily Maersk moet de betrouwbaarheid van het zeetransport sterk vergroten en een einde maken aan het grote percentage te laat aankomende containers. De inzet van 70 schepen resulteert volgens Maersk Line in een gigantische lopende band op ’s werelds drukste scheepvaartroute, waardoor containers met een niet eerder gekende frequentie kunnen worden vervoerd met gegarandeerde aflevertijden (on time delivery). ‘De tijd dat klanten hun productieschema’s en supply chains moeten aanpassen aan de onbetrouwbare aankomsttijden van containerschepen is straks voorbij’, zegt algemeen directeur Eivind Kolding van Maersk Line. ‘Ongeacht in welke van de vier Aziatische havens de containers worden geladen, de transporttijd, van cut-off (uiterste aanlevertijd van container voor vertrek schip), tot het moment dat de container in de Europese haven weer beschikbaar is voor de klant, staat vast.’
Lees deze week het volledige artikel in Weekblad Schuttevaer (nr. 37, 17 september 2011). Behalve in de papieren krant is het online te lezen in de Schuttevaer e-paper, die gratis toegankelijk is voor abonnees. Niet-abonnees kunnen tegen betaling toegang verkrijgen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Maersk Line garandeert aankomsttijd containers | Schuttevaer.nl

Maersk Line garandeert aankomsttijd containers

Maersk Line begint 24 oktober met een dagelijkse dienst tussen China en Noord-Europa, Daily Maersk genaamd. De schepen vertrekken dagelijks op exact dezelfde tijd, met exact dezelfde transporttijd. Maersk zet 70 schepen in op de nieuwe dienst die vier havens in Azië (Ningbo, Shanghai, Yantian en Tanjung) verbindt met drie havens in Europa (Rotterdam, Bremerhaven en Felixstowe).

Daily Maersk moet de betrouwbaarheid van het zeetransport sterk vergroten en een einde maken aan het grote percentage te laat aankomende containers. De inzet van 70 schepen resulteert volgens Maersk Line in een gigantische lopende band op ’s werelds drukste scheepvaartroute, waardoor containers met een niet eerder gekende frequentie kunnen worden vervoerd met gegarandeerde aflevertijden (on time delivery). ‘De tijd dat klanten hun productieschema’s en supply chains moeten aanpassen aan de onbetrouwbare aankomsttijden van containerschepen is straks voorbij’, zegt algemeen directeur Eivind Kolding van Maersk Line. ‘Ongeacht in welke van de vier Aziatische havens de containers worden geladen, de transporttijd, van cut-off (uiterste aanlevertijd van container voor vertrek schip), tot het moment dat de container in de Europese haven weer beschikbaar is voor de klant, staat vast.’
Lees deze week het volledige artikel in Weekblad Schuttevaer (nr. 37, 17 september 2011). Behalve in de papieren krant is het online te lezen in de Schuttevaer e-paper, die gratis toegankelijk is voor abonnees. Niet-abonnees kunnen tegen betaling toegang verkrijgen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer