NEA onderzoekt omvang schade door Waldhof-stremming

Het onderzoek- en adviesbureau NEA voert een studie uit naar de schade die is ontstaan door de langdurige stremming van de binnenvaart op de Rijn bij St. Goarshausen, eerder dit jaar door het kapseizen van de Duitse tanker Waldhof.

De studie richt zich op de omvang van de schade en de verdeling van de schade over de getroffen partijen. ‘Een beter begrip en inzicht is een onmisbare basis bij het afwegen van maatregelen die dergelijke stremmingen en hun gevolgen in de toekomst moeten helpen te beheersen’, aldus de opdrachtgevers. Dat is het Centraal Bureau Rijn- en Binnenvaart, in samenwerking met Havenbedrijf Rotterdam NV, Internationale Afdeling Koninklijke Schuttevaer, Vereniging van Scheepsbevrachters en Logistieke dienstverleners in de Binnenvaart, Kantoor Binnenvaart, EVO en Rijkswaterstaat.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

NEA onderzoekt omvang schade door Waldhof-stremming | Schuttevaer.nl

NEA onderzoekt omvang schade door Waldhof-stremming

Het onderzoek- en adviesbureau NEA voert een studie uit naar de schade die is ontstaan door de langdurige stremming van de binnenvaart op de Rijn bij St. Goarshausen, eerder dit jaar door het kapseizen van de Duitse tanker Waldhof.

De studie richt zich op de omvang van de schade en de verdeling van de schade over de getroffen partijen. ‘Een beter begrip en inzicht is een onmisbare basis bij het afwegen van maatregelen die dergelijke stremmingen en hun gevolgen in de toekomst moeten helpen te beheersen’, aldus de opdrachtgevers. Dat is het Centraal Bureau Rijn- en Binnenvaart, in samenwerking met Havenbedrijf Rotterdam NV, Internationale Afdeling Koninklijke Schuttevaer, Vereniging van Scheepsbevrachters en Logistieke dienstverleners in de Binnenvaart, Kantoor Binnenvaart, EVO en Rijkswaterstaat.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer