OPINIE: ‘Galle doet niet meer dan knelpunten opsommen’

Door Ger Veuger, ms Cambio

Geachte heer Galle, ofwel beste Frank,

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (13)

  • @ jansen
    Dhr veuger mag misschien prehistorie`s zijn maar heeft het wel bij het rechte eind.
    Hij en velen met hem hebben altijd gezegd dat een vrije markt een “puinhoop” wordt en eigenlijk ook nooit een vrije markt wordt.
    De bank bepaald wie er vaart en niet de schipper/ ondernemer daar zijn we nu dus wel achter of niet dan.Dus niks vrije markt maar “geld”regeerd.

    Geplaatst door: gjw op
  • @jansen verbeter de wereld begin bij uzelf schrijft u dan wel zo mooi over een ander?U werkt net zo goed mee aan tweestrijd op deze schrijfwijze dus geen haar beter.
    Je hoeft het niet eens te zijn met hierboven geschreven stuk of idealen van bepaalde personen,maar ga zelf dan ook niet schoppen.Prehistorie of niet die hele grote excessen die we nu hebben en een vrije markt die geen vrije markt is toch ook niet zo ideale situatie.En ik vaar nog wel daar schijnt u nogal benieuwd naar te zijn!!

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Dit is ook weer zo een mooi staaltje van tweestrijd creeren in de binnenvaart alleen al de eerste regel van dhr Veuger dat de CBOB hun clubje zou moeten opheffen dat heeft Frank volgens mij nooit gezegd hij heeft volgens mij over samenwerken gesproken Ik vind het jammer dat een Sunniva Fluitsma of zo een man als Ger Veuger andere mensen moeten neerhalen die het alleen maar goed met de binnenvaart voor hebben en dan zelf niks vertegenwoordigen alleen hun eigen prehistorische ideeen want van die dertig leden zou ik graag nog wel eens willen weten hoeveel er nog aktief in de binnenvaart zijn met een schip .

    Geplaatst door: jansen op
  • Na 1 mei gaan de duitse spoorwegen weer staken volgens het duitse nieuws……en als we eens internationaal mee zouden doen?
    Ik denk dat er voor zoiets geen meerderheid gevormd kan worden maar het zou in dit geval een grandioos effect hebben.
    Nog een paar doorgaande wegen erbij verstoppen en kijken wat er gebeurd….

    Geplaatst door: PK MONSTER op
  • Piet schreef Dhr Veuger en Mv Fluitsma vertolken ook niet de mening van de binnenvaartondernemer.

    Wat is de mening van de binnenvaartondernemer? En wie bedoel je dan?
    Ik denk dat de enige keren dat naar de mening van de schippers (is dat wat anders dan binnenvaartondernemers?) is gevraagd, bleek die niet bijster enthousiast zijn voor dit soort plannen. Ook nu weer kun je lezen in de poll van de scheepvaartkrant dat 79% denkt dat dat samen uitgroeien tot een sterk merk niet lukt. Ik denk juist dat veel te vaak gesuggereerd wordt dat er ‘namens de sector’ gesproken wordt zonder dat die sector echt geraadpleegd is.
    Een structuur willen wijzigen zonder daar de mensen bij te betrekken waar het om gaat zorgt bij voorbaat voor gebrek aan draagvlak.

    Dat waren de mensen die afgelopen week reageerde op het stuk van Galle. Dit zijn oude rakkers van het beurzen tijdperk. Die tijd is voorbij en komt gelukkig ook niet meer terug.

    Oude rakkers van het beurzentijdperk. Ik beschouw het als een compliment als je mij naast Ger Veuger als “oude rakker’ ziet En inderdaad…die tijd zal wel niet meer terugkomen. En wat de gevolgen zijn van het verdwijnen daarvan kun je zelf zien.

    De CBOB telt 350 en de ASV 30 leden, over welk clubje heb je het dan Ger?
    Wat een onzin die aantallen. Maar het geeft wel precies aan waarom dat samenwerken dus niet lukt. Het blijft altijd groot versus klein waarbij de ‘minderheid’ maar niet moet zeuren. Helaas hebben we dat al te veel in de praktijk gezien. Dus wat nou samenwerken? Als je zo staat tegenover een minderheid dan is de basis van enige samenwerking al bij voorbaat ondergraven.

    Geplaatst door: Sunniva Fluitsma op
  • Ja dat dacht ik ook,toen ik de 10 punten las van Frank.Dit word het zoveelste plan waar door meerdere schippers argwaanend tegen aan gekeken word.En mijn inziens terecht.

    Want,als je een groot probleem heb en je hebt diverse plannen geprobeert om het op te lossen,en het heeft niets op geleverd,dan moet je terug naar het begin punt.

    Waar is het fout gegaan?
    Nou, bij de crisis oke.En daarbij kwam er teveel nieuwbouw tonnage op de markt.

    Dus het probleem is nu, teveel tonnage voor teweinig werk.

    Als we een van deze twee punten oplossen,zijn we uit de problemen.

    Geplaatst door: Dirk op
  • Ik ben het helemaal eens met Ger Veuger, Frank Galle vind opnieuw het wiel uit, niets nieuws onder de zon. Een prima idee maar laat eerst maar eens zien dat die “binnenvaartondernemers” bekwaam zijn een eigen bond op te richten, zonder geld van elders. Ik hoop dat het ze lukt en ben ook zeer benieuwd hoe zij het aanpakken om de vracht omhoog te krijgen, misschien kunnen wij SCHIPPERS daar nog iets van leren. De tijd zal het leren !

    Geplaatst door: Berend op
  • Maakt niet uit over welke hij het heeft!
    Hij heeft in elk geval gelijk wat betreft het knelpunten opsommen!
    En daar gaat een nieuwe club met een nieuwe leuke naam echt geen verandering in brengen.

    Nu de Eubo volledig mislukt is en er weer een ander opgestaan is om zich te laten toejuichen
    rennen de schippertjes er weer als een stelletje (slacht)kippen achteraan onder luid geblaa als: ja, nee, zo is het ,hehe eindelijk eens iemand die het snapt, yess nu gaat er wat gebeuren!!
    Nog eeeen keer allemaal samen!!

    Wel, dan heb ik een nieuwsflits voor je!
    Er gaat namelijk helemaal niets gebeuren!
    EN AL HELEMAAL NIET SAMEN!!!
    (ja, oke! misschien voor een paar weken)

    En als ik Dhr Galle (en anderen die hier mee werken, transitie, blue road, weet ik veel wat) was zou ik mij snel uit de voeten maken voor ik net zo openlijk geschoffeerd zou worden en openlijk in de steek gelaten en verraden zou worden als Dhr Van Megen van de Eubo.
    Dan nog liever een meelifter!!

    Schandalig gewoon! al die zogenaamde ondernemertjes die van de ene naar de andere kant rennen als het gras groener lijkt, waarbij ze er niet voor schuwen organisaties en hun mensen compleet op te verbruiken en voor dood achter te laten als er iemand EEN OUD IDEE UIT DE KAST HAALT

    Dit is toch wel uniek!, geen enkele andere bedrijfstak bestaat uit zo’n zooitje ongeregeld ongeschoold stelletje profiteurs!
    Die dit gewoon van zichzelf inzien en geeneens naar buiten toe proberen te veranderen ook…..
    Je blijft met ze lachen, hetgeen de verladers ook letterlijk van harte doen

    Hier kan natuurlijk geen enkele “club” wat mee, Ik geloof dat er zelfs nu al “clubs” riepen : ja dit is precies waar wij opdracht toe hadden gegeven aan onze ….. dit is waar wij al naar toe wilden…
    Oh oh oh… alsjeblieft toch…
    Kunnen we straks misschien kiezen uit een stuk of 5 transitie comite’s ??
    En dan zeker nog om de beurten in ploegjes naar brussel ook ??
    Lekker frietje halen en een beetje zeikstralen over de bevrachters!

    Ja, je blijft lachen………

    Geplaatst door: Martin op
  • B.S,
    Dhr Veuger en Mv Fluitsma vertolken ook niet de mening van de binnenvaartondernemer. Dat waren de mensen die afgelopen week reageerde op het stuk van Galle. Dit zijn oude rakkers van het beurzen tijdperk. Die tijd is voorbij en komt gelukkig ook niet meer terug. De CBOB telt 350 en de ASV 30 leden, over welk clubje heb je het dan Ger?

    Geplaatst door: Piet op
  • Als niet varensman verbaas ik mij er over hoe de ondernemers in de binnenvaart rollebollend over straat gaan. Totaal geen eensgezindheid, altijd elkaar onderuit halen en iedereen wil gelijk hebben of zijn gelijk halen.Door deze houding stellen je je uiterst kwetsbaar op. Ga achter de leiders van een gekozen organisatie staan en valt ze niet in de rug aan. Ondanks de verschillende meningen moeten je naar de maatschappij met de neus in dezelfde richting staan.Meningsverschillen (inzichten) los je achter een tafel in besloten kring op en niet als een soort van volksvermaak in het openbaar. Het geeft de zwakte van jullie bedrijfstak aan wat samenwerking betreft. Verdeel en heers is de deur openzetten voor de vijand.

    Geplaatst door: b.S op
  • Helemaal waar,wat Ger hier weergeeft! Heb zelf als eerste, anderhalf jaar geleden de NMA er op gewezen. Oneerlijke concurrentie! En dat plan van Ger toen,kon ik ook goed mee leven! Maar we sukkelen allen verder. Nu de rivier weinig water bevat,gaat het nog een beetje,

    Geplaatst door: Martin op
  • Ik sluit me daar volledig bij aan.

    Geplaatst door: Binnenvaartondernemer op
  • Mooie brief mr Veuger en misschien is het jong entausiastme maar op die vraag aan het einde denk ik toch dat het Tr. Comité meer kans heeft dan onze versplinterde bonden

    Geplaatst door: Jan Steenstra op

Reageer

OPINIE: ‘Galle doet niet meer dan knelpunten opsommen’ | Schuttevaer.nl

OPINIE: ‘Galle doet niet meer dan knelpunten opsommen’

Door Ger Veuger, ms Cambio

Geachte heer Galle, ofwel beste Frank,

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (13)

  • @ jansen
    Dhr veuger mag misschien prehistorie`s zijn maar heeft het wel bij het rechte eind.
    Hij en velen met hem hebben altijd gezegd dat een vrije markt een “puinhoop” wordt en eigenlijk ook nooit een vrije markt wordt.
    De bank bepaald wie er vaart en niet de schipper/ ondernemer daar zijn we nu dus wel achter of niet dan.Dus niks vrije markt maar “geld”regeerd.

    Geplaatst door: gjw op
  • @jansen verbeter de wereld begin bij uzelf schrijft u dan wel zo mooi over een ander?U werkt net zo goed mee aan tweestrijd op deze schrijfwijze dus geen haar beter.
    Je hoeft het niet eens te zijn met hierboven geschreven stuk of idealen van bepaalde personen,maar ga zelf dan ook niet schoppen.Prehistorie of niet die hele grote excessen die we nu hebben en een vrije markt die geen vrije markt is toch ook niet zo ideale situatie.En ik vaar nog wel daar schijnt u nogal benieuwd naar te zijn!!

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Dit is ook weer zo een mooi staaltje van tweestrijd creeren in de binnenvaart alleen al de eerste regel van dhr Veuger dat de CBOB hun clubje zou moeten opheffen dat heeft Frank volgens mij nooit gezegd hij heeft volgens mij over samenwerken gesproken Ik vind het jammer dat een Sunniva Fluitsma of zo een man als Ger Veuger andere mensen moeten neerhalen die het alleen maar goed met de binnenvaart voor hebben en dan zelf niks vertegenwoordigen alleen hun eigen prehistorische ideeen want van die dertig leden zou ik graag nog wel eens willen weten hoeveel er nog aktief in de binnenvaart zijn met een schip .

    Geplaatst door: jansen op
  • Na 1 mei gaan de duitse spoorwegen weer staken volgens het duitse nieuws……en als we eens internationaal mee zouden doen?
    Ik denk dat er voor zoiets geen meerderheid gevormd kan worden maar het zou in dit geval een grandioos effect hebben.
    Nog een paar doorgaande wegen erbij verstoppen en kijken wat er gebeurd….

    Geplaatst door: PK MONSTER op
  • Piet schreef Dhr Veuger en Mv Fluitsma vertolken ook niet de mening van de binnenvaartondernemer.

    Wat is de mening van de binnenvaartondernemer? En wie bedoel je dan?
    Ik denk dat de enige keren dat naar de mening van de schippers (is dat wat anders dan binnenvaartondernemers?) is gevraagd, bleek die niet bijster enthousiast zijn voor dit soort plannen. Ook nu weer kun je lezen in de poll van de scheepvaartkrant dat 79% denkt dat dat samen uitgroeien tot een sterk merk niet lukt. Ik denk juist dat veel te vaak gesuggereerd wordt dat er ‘namens de sector’ gesproken wordt zonder dat die sector echt geraadpleegd is.
    Een structuur willen wijzigen zonder daar de mensen bij te betrekken waar het om gaat zorgt bij voorbaat voor gebrek aan draagvlak.

    Dat waren de mensen die afgelopen week reageerde op het stuk van Galle. Dit zijn oude rakkers van het beurzen tijdperk. Die tijd is voorbij en komt gelukkig ook niet meer terug.

    Oude rakkers van het beurzentijdperk. Ik beschouw het als een compliment als je mij naast Ger Veuger als “oude rakker’ ziet En inderdaad…die tijd zal wel niet meer terugkomen. En wat de gevolgen zijn van het verdwijnen daarvan kun je zelf zien.

    De CBOB telt 350 en de ASV 30 leden, over welk clubje heb je het dan Ger?
    Wat een onzin die aantallen. Maar het geeft wel precies aan waarom dat samenwerken dus niet lukt. Het blijft altijd groot versus klein waarbij de ‘minderheid’ maar niet moet zeuren. Helaas hebben we dat al te veel in de praktijk gezien. Dus wat nou samenwerken? Als je zo staat tegenover een minderheid dan is de basis van enige samenwerking al bij voorbaat ondergraven.

    Geplaatst door: Sunniva Fluitsma op
  • Ja dat dacht ik ook,toen ik de 10 punten las van Frank.Dit word het zoveelste plan waar door meerdere schippers argwaanend tegen aan gekeken word.En mijn inziens terecht.

    Want,als je een groot probleem heb en je hebt diverse plannen geprobeert om het op te lossen,en het heeft niets op geleverd,dan moet je terug naar het begin punt.

    Waar is het fout gegaan?
    Nou, bij de crisis oke.En daarbij kwam er teveel nieuwbouw tonnage op de markt.

    Dus het probleem is nu, teveel tonnage voor teweinig werk.

    Als we een van deze twee punten oplossen,zijn we uit de problemen.

    Geplaatst door: Dirk op
  • Ik ben het helemaal eens met Ger Veuger, Frank Galle vind opnieuw het wiel uit, niets nieuws onder de zon. Een prima idee maar laat eerst maar eens zien dat die “binnenvaartondernemers” bekwaam zijn een eigen bond op te richten, zonder geld van elders. Ik hoop dat het ze lukt en ben ook zeer benieuwd hoe zij het aanpakken om de vracht omhoog te krijgen, misschien kunnen wij SCHIPPERS daar nog iets van leren. De tijd zal het leren !

    Geplaatst door: Berend op
  • Maakt niet uit over welke hij het heeft!
    Hij heeft in elk geval gelijk wat betreft het knelpunten opsommen!
    En daar gaat een nieuwe club met een nieuwe leuke naam echt geen verandering in brengen.

    Nu de Eubo volledig mislukt is en er weer een ander opgestaan is om zich te laten toejuichen
    rennen de schippertjes er weer als een stelletje (slacht)kippen achteraan onder luid geblaa als: ja, nee, zo is het ,hehe eindelijk eens iemand die het snapt, yess nu gaat er wat gebeuren!!
    Nog eeeen keer allemaal samen!!

    Wel, dan heb ik een nieuwsflits voor je!
    Er gaat namelijk helemaal niets gebeuren!
    EN AL HELEMAAL NIET SAMEN!!!
    (ja, oke! misschien voor een paar weken)

    En als ik Dhr Galle (en anderen die hier mee werken, transitie, blue road, weet ik veel wat) was zou ik mij snel uit de voeten maken voor ik net zo openlijk geschoffeerd zou worden en openlijk in de steek gelaten en verraden zou worden als Dhr Van Megen van de Eubo.
    Dan nog liever een meelifter!!

    Schandalig gewoon! al die zogenaamde ondernemertjes die van de ene naar de andere kant rennen als het gras groener lijkt, waarbij ze er niet voor schuwen organisaties en hun mensen compleet op te verbruiken en voor dood achter te laten als er iemand EEN OUD IDEE UIT DE KAST HAALT

    Dit is toch wel uniek!, geen enkele andere bedrijfstak bestaat uit zo’n zooitje ongeregeld ongeschoold stelletje profiteurs!
    Die dit gewoon van zichzelf inzien en geeneens naar buiten toe proberen te veranderen ook…..
    Je blijft met ze lachen, hetgeen de verladers ook letterlijk van harte doen

    Hier kan natuurlijk geen enkele “club” wat mee, Ik geloof dat er zelfs nu al “clubs” riepen : ja dit is precies waar wij opdracht toe hadden gegeven aan onze ….. dit is waar wij al naar toe wilden…
    Oh oh oh… alsjeblieft toch…
    Kunnen we straks misschien kiezen uit een stuk of 5 transitie comite’s ??
    En dan zeker nog om de beurten in ploegjes naar brussel ook ??
    Lekker frietje halen en een beetje zeikstralen over de bevrachters!

    Ja, je blijft lachen………

    Geplaatst door: Martin op
  • B.S,
    Dhr Veuger en Mv Fluitsma vertolken ook niet de mening van de binnenvaartondernemer. Dat waren de mensen die afgelopen week reageerde op het stuk van Galle. Dit zijn oude rakkers van het beurzen tijdperk. Die tijd is voorbij en komt gelukkig ook niet meer terug. De CBOB telt 350 en de ASV 30 leden, over welk clubje heb je het dan Ger?

    Geplaatst door: Piet op
  • Als niet varensman verbaas ik mij er over hoe de ondernemers in de binnenvaart rollebollend over straat gaan. Totaal geen eensgezindheid, altijd elkaar onderuit halen en iedereen wil gelijk hebben of zijn gelijk halen.Door deze houding stellen je je uiterst kwetsbaar op. Ga achter de leiders van een gekozen organisatie staan en valt ze niet in de rug aan. Ondanks de verschillende meningen moeten je naar de maatschappij met de neus in dezelfde richting staan.Meningsverschillen (inzichten) los je achter een tafel in besloten kring op en niet als een soort van volksvermaak in het openbaar. Het geeft de zwakte van jullie bedrijfstak aan wat samenwerking betreft. Verdeel en heers is de deur openzetten voor de vijand.

    Geplaatst door: b.S op
  • Helemaal waar,wat Ger hier weergeeft! Heb zelf als eerste, anderhalf jaar geleden de NMA er op gewezen. Oneerlijke concurrentie! En dat plan van Ger toen,kon ik ook goed mee leven! Maar we sukkelen allen verder. Nu de rivier weinig water bevat,gaat het nog een beetje,

    Geplaatst door: Martin op
  • Ik sluit me daar volledig bij aan.

    Geplaatst door: Binnenvaartondernemer op
  • Mooie brief mr Veuger en misschien is het jong entausiastme maar op die vraag aan het einde denk ik toch dat het Tr. Comité meer kans heeft dan onze versplinterde bonden

    Geplaatst door: Jan Steenstra op

Reageer