Twijfel over relingplicht tegen verdrinking

De binnenvaartorganisaties maken zich ernstig zorgen over het toegenomen aantal verdrinkingen onder de bemanningen van binnenvaartschepen. De laatste jaren laten een duidelijke stijging zien. Buiten de aantasting van het veilige imago van de binnenvaart is het menselijk leed dat ermee gepaard gaat groot.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (27)

  • Volgens mij is er echt maar 1 goede oplossing. Een railing is natuurlijk een goed beschermingsmidel om niet overboord te vallen. Maar ja dan hebben we nog voor-en achterschip. Dus al met al geen echte goede olossing. Dus blijft er echt maar 1 goede oplossing over > Een goed reddingsvest. Ik vind mevr Maria nogal neerbuigend doen over opblaasbare vestjes. Ik weet niet of ze daar veel ervaring meeheeft. Wij wel en het werkt perfect. Een beetje goed voor je reddingsmiddel zorgen en op tijd even laten nakijken, dan is het een goed middel. Ook al mocht je dan overboord gaan, wordt je in ieder geval snel gevonden. Dus niet allen die reddingsvesten aan boord in een mooie palstic zak. Maar de stuurhut uit dan reddinsgvest om.
    Veilige vaart
    Dirk

    Geplaatst door: DirkMW op
  • lic: Ga eens kijken op de tenders van het Loodswezen in Hoek van Holland. Dan zie je wat Jan Spierenburg bedoeld. Als je nu echt denkt dat ze daar rails van voor naar achter hebben lopen zonder ondersteuning……
    Of het DE oplossing is voor alle toepassingen denk ik niet, maar voor bepaalde schepen zal het zeker een oplossing kunnen zijn.

    Geplaatst door: BR op
  • Eindelijk , ik stoor me al jaren aan die klote nederlandse vrachtschepen met hun levensgevaarlijke smalle gangboordjes ,zonder anti slip verf en natuurlijk zo glad mogelijk geverfd , Heb nooit begrepen dat dit mag? Ook zie ik al tijden dat op praktisch geen enkel vrachtschip een zwemvest word gedragen behalve de Duitse schepen ,want ja, in Duitsland word de eigenaar zwaar bestraft als er iemand van zijn schip valt en verdrinkt zonder zwemvest (en terecht).
    Op de meeste tankers worden ondanks reling , toch zwemvesten gedragen , mede omdat dit moet van de bevrachters en oliemaatschappijen .
    Er zou eens meer op de veiligheid gelet moeten worden bij de bouw , en niet alleen maar een mooier en gladder schip dan de buurman , zelf jachten hebben een reling en antislip dek hoor !!!
    Is best een duur telefoontje hoor , naar de Fillippijnen, kaapverdie, Polen, Tchechie , etc om uit te leggen dat hun man en vader verdronken is !!!

    Geplaatst door: Realist! op
  • vroeger kregen wij van huis uit de mededeling. zorg dat je het werk wat je doet onder controle hebt en als je dat hebt hoef je je eigen niet te haasten en heb je tijd om na te denken over je eigen veiligheid.
    als je dat voor ogen houd voor je eigen…….. collega`s denk dan een na en doe ook op deze wijze handelen naar je personeel, alleen dat zal meewerken aan een veilige binnenvaart

    Geplaatst door: skipper op
  • Wij hebben roestvrijstalen draden, nog van de zeevaart over gehouden. Op een veilige hoogte, boven de middel en en wij staan er gewoon op, maar wij willen ze voor geen goud ter wereld missen. Ben het eens met de reactie als je er over moet klimmen dat het niet altijd even gemakkelijk is, maar als je een ijsdek hebt is het super veilig ! Maar de meeste schepen die “zogenaamde” relingen van die touwtjes hebben zijn idd onveilig, meer kans om te vallen dan dat het je overeind houdt.

    Geplaatst door: isabelle op
  • Jan spier: een ononderbroken reling van voren naar achter zonder ondersteuning. als je dan in de midden overboord dondert trek je die reling zo een meter of 3 naar beneden 🙂

    Geplaatst door: lic op
  • Even iets rechtzetten: er verdronken vroeger meer mensen dan vandaag, alleen stond dat niet op internet te lezen.
    Diegene die voor zijn : niemand houd u tegen om een reling met alle toebehoren te plaatsen.
    Diegene die tegen zijn: blijf in uw hut zitten en stuur uwe tjech naar voor; even veilig.
    En voor al diegene die hier constant commentaar geven op elk artikel: zoek een hobby

    Geplaatst door: jv op
  • Al eens gekeken bij de loodsafhalers naar de bestaande rail om je vast te klikken en van achter naar voor te lopen ?

    Geplaatst door: Jan Spierenburg op
  • Relingen zijn net zo goed als dat ze slecht zijn. Ze zullen in sommige gevallen overboord vallen voorkomen en aan de andere kant zullen ze ongelukken veroorzaken. Wel eens in een jachthaven gekeken hoeveel volk bij het op en afstappen achter zo’n relinkje blijft haken met een voet of met kleding? Niet doen dus. Waarschijnlijk is het middel net zo slecht als de kwaal.

    Het wordt inderdaad tijd dat ze in Brussel wat mensen de laan uitsturen of volk aannemen dat weet waar het over spreekt.

    Wat betreft zwemvesten nog even dit. Wanneer vroeger de mensen geen zwemvest droegen én er meer volk per schip zat en het nog vaak voorkwam dat ze niet konden zwemmen, hoe is het dan mogelijk dat er nu meer scheepsvolk verdrinkt? Dat heeft niets met het wel of niet dragen van zwemvesten te maken.

    Geplaatst door: De Egel op
  • een reling aan de den?? loop lekker naar voor en achter, op de schepen van tegenwoordig zit de bovenkant den op knie hoogte moeten we zeker op onze knieen naar voren

    Geplaatst door: Henk op
  • Mis hier dat de Nedelandse schepen de railing wel degelijk hebben, maar dan als pijp aan de den of sommige hebben staaldraad.
    Zie niet in wat hier het probleem mee is, tenslotte kan je je vasthouden aan de railing van de den.
    Net als vele collegas die ervaring hebben met Duitse schepen die deze rommelrailing hebben, zoals touwtjes en scepters die totaal onbetrauwbaar zijn doordat ze niet goed vast in dek zitten dus bij vasthouden in een noodsituatie, toch schrikreactie door het slappe koord, en ook maar niet te spreken over het overstappen en als je de tros om dat schip ze gangboordbolder wil gooien.
    En de meneer van de bunkerboot, smijt u is gauw die banden van u bunkerboot, deze rommel geven zwarte strepen in je mooie witte lak en in je schroef zijn deze dingen ook geen pretje, dus gewoon rubberwrijfhouten om je boot.
    Voorts zou ik niet weten wat er aan de huidige generatie opblaasbare reddingsvesten mankeert, goed je moet is zoeken maar er zijn fijne reddingsvesten, alleen deze zijn meestal wat duurder.

    Geplaatst door: Hagens op
  • Inderdaad PBM (persoonlijke beschermings middelen) gebruiken. Als ik voor mijn werk op een terminal kom en ik draag geen PBM heb ik direct problemen met de beveiliging. Mogelijk wordt mij zelfs de de toegang geweigerd is ik voor een 2e keer wordt betrapt zonder PBM.

    Geplaatst door: pbvancampen op
  • Ben eens met mijn jas achter een scepter van de reling blijven haken en overboord gevallen.

    Maar wat dacht je van mensen die een instabiele reling gebruiken om op te staan

    als je een reling wil maak er dan ook een zeevaartreling met 3 duims pijp dan is hij stevig.

    Beter zwemvest dragen [ grootste probleem voor eigenwijzen als ik] met detector [ goed voor de hulpverleners] en een life line gewoon touwtje langs de den en je daar aan vastklikken.

    Geplaatst door: anton op
  • Misschien is er een verband tussen de trend om gangboorden smaller te maken en dennen hoger enerzijds en het toenemend aantal verdrinkingen anderzijds?!

    Verder moet binnenvaartpersoneel gewoon net als de rest van de wereld in de 21e eeuw gebruik maken van PBM (persoonlijke beschermings middelen) zoals een zwemvest. In winterse omstandigheden is een zwemvest overigens niet genoeg, omdat onderkoeling dan een zeker zo groot gevaar is als verdrinking.

    Geplaatst door: Brutuzzz op
  • Geen reling!!! zie alle klanten al flippen als ik met de bunkerboot opzij kom met die grote banden!

    Gewoon een zwemvest aan doen en iets rustiger aan doen ipv altijd maar te rennen. Eerst kijken dan doen!

    Bunkerboer.

    Geplaatst door: Bart op
  • Ik heb een reling gehad en ben blij dat hij weg is.Ik heb niets anders gedaan als gerepareerd. Wrijfhouten van buren die opzij komen, en de houten te hoog hebben hangen,autobanden van de bunkerboot, overheidbootjes die ze plat duwen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Geplaatst door: johan d op
  • Een reling is een onding om langszij aftemeren bij dieversen kan geen touw op de middel bolder gegooid worden de draad van de reling belemmerd dat!Over springen om af te meren is met reling een probleem!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Je mag ook gewoon je gangboord verbreden.

    Geplaatst door: peter op
  • Tuurlijk, de politici in Brussel moeten hun aanwezigheid (?) aantonen. Wat doen we aan de zelfmoorden? Dat zijn heel wat meer doden! Alle balkons, viaducten, perrons, nokbalken etc. uitrusten met vangnetten?

    Geplaatst door: Herb op
  • Over 2 weken is het weer zover, 1 APRIL!

    Geplaatst door: Geert op
  • Leuke mop!! Moeten er nooit mensen naar voren op duwbakken of schepen zonder voorwoning?? Of wordt bij zulke schepen niet inde gangboorden gewerkt??
    Geef mij maar een zwemvest of drijfjas, dan kom je al een heel eind.

    Geplaatst door: Elma op
  • Ik ben voor een reling.
    Gezien de voorzichtigheid van de meeste schippers met aan en ontmeren en de steeds beter wordende kademuren is het echt niet zo’n groot probleem meer als het lijkt.
    Dan kan ook gelijk die veel te lage denneboom weer op een fatsoenlijke hoogte dan heb je een veiliger schip voor personen maar ook qua zeewaardigheid.

    Geplaatst door: Tja op
  • heb al een ongeluk zien gebeuren dankzij een reling een dokwerker in haven van Antwerpen stapt van ons schip zijn been over reling van buurman (duits schip) hielt zijn eigen tegen tegen container net op pocet dom misschien spredder van kraan zakt gevolg vingers er tussen en geplet had deze reling er niet gestaan had dit misschen ook niet kunnen gebeuren vindt er meer nadelen mee dan voordelen bv voor van boord te gaan via trap aan wal en koord kan nie open gevaarlijker dan zonder reling

    Geplaatst door: k op
  • Wat is er op een reling tegen? Alleen dat het er cosmetisch er misschien niet niet uitziet en dat het een beetje extra onderhoud vergt,
    Wij hadden aan boord ook geen reling, maar later wel een geplaatst.
    In het begin had ik ook zoiets van wat een obstakel, maar moet toegeven dat na verloop van tijd ik mij toch niet zo veilig voelde als deze ff naar beneden lag. En zodra we weer gingen varen deze snel weer werd vast gemaakt.
    Het is even wennen, maar eenmaal gewend bijna onmisbaar en zeker levensreddend.

    Geplaatst door: Theo op
  • Meer controle uit oefenen op het dragen van zwemvesten.
    Je hoort nog teveel dat mensen verdrinken en geen zwemvest dragen of droegen.
    Kan zijn door laksheid of ontwetendheid, zeker de buitenlandse arbeiders.

    En neem alle negatieve berichten onder de loep:

    Zwemvest zit niet lekker,
    ik voel me beperkt in m’n bewegingsvrijheid,
    als je tussen wal en schip valt en het schip komt bij,zonder zwemvest kan ik me zelf nog redden!!
    Mensen vinden zich er anders uitzien met een zwemvest enz. enz.

    ps:het kan het verschil maken tussen leven en dood.

    Geplaatst door: kso op
  • Maria, lees nou toch eens een keer wat er staat! De organisaties zijn TEGEN een relingplicht, maar zijn bang dat Brussel het op gaat leggen. Ze willen dus voorkomen dat dit wordt voorgeschreven door mensen die niet weten wat een schip is. Daarom stellen ze een zwemvestplicht voor met een zendertje waardoor een drenkeling wordt gevonden. En ze willen een onderzoek om te kijken onder welke omstandigheden verdrinkigen plaatsvinden. Precies dus wat jij ook voorstelt.

    Geplaatst door: -*- op
  • Wat een kwats….. Vroeger was het bestek-randje je redding En nu een hele reling omdat het de veilige Imagoschade van de tak zou schaden Het is wel een hype aan het worden GREEN En het woord IMAGO….
    Wel eens nagedacht hoe het met de werkomstandigheden staat met zo’n reling
    Heb geen idee in welke categorie schepen die verdrinkingen plaats vindt
    Maar is er wel eens naar de nieuwbouw schepen gekeken met die smalle gangboorden Je kan je niet eens normaal door de gangboorden begeven
    Constructies van luiken-wagens en hoogtes van dennen
    Maar het is erg erg triest als er een verdrinking plaats vindt maar wat willen we nu eigenlijk Alles voor laten schrijven door mensen die niet eens weten wat een schip is
    Helaas zit een ongeluk in een klein hoekje en die zullen er altijd helaas blijven gebeuren Het enigste waar ik voor pleit is dat er een goed zwemvest wordt ontwikkeld dat die verplicht wordt om te dragen EN OOK op en naar wordt gecontroleerd dat je op zijn minst ALTIJD die persoon snel gevonden zal worden
    Want die opblaasbare vestjes Nou … Is mechanisch en gevoelig voor stuk gaan
    We kunnen mensen op de maan zetten maar we kunnen niet een zwemvest ontwikkelen die een drijfvermogen heeft zonder toeters en bellen en die comfortabel zit terwijl je werkt

    Geplaatst door: Maria op

Reageer

Twijfel over relingplicht tegen verdrinking | Schuttevaer.nl

Twijfel over relingplicht tegen verdrinking

De binnenvaartorganisaties maken zich ernstig zorgen over het toegenomen aantal verdrinkingen onder de bemanningen van binnenvaartschepen. De laatste jaren laten een duidelijke stijging zien. Buiten de aantasting van het veilige imago van de binnenvaart is het menselijk leed dat ermee gepaard gaat groot.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (27)

  • Volgens mij is er echt maar 1 goede oplossing. Een railing is natuurlijk een goed beschermingsmidel om niet overboord te vallen. Maar ja dan hebben we nog voor-en achterschip. Dus al met al geen echte goede olossing. Dus blijft er echt maar 1 goede oplossing over > Een goed reddingsvest. Ik vind mevr Maria nogal neerbuigend doen over opblaasbare vestjes. Ik weet niet of ze daar veel ervaring meeheeft. Wij wel en het werkt perfect. Een beetje goed voor je reddingsmiddel zorgen en op tijd even laten nakijken, dan is het een goed middel. Ook al mocht je dan overboord gaan, wordt je in ieder geval snel gevonden. Dus niet allen die reddingsvesten aan boord in een mooie palstic zak. Maar de stuurhut uit dan reddinsgvest om.
    Veilige vaart
    Dirk

    Geplaatst door: DirkMW op
  • lic: Ga eens kijken op de tenders van het Loodswezen in Hoek van Holland. Dan zie je wat Jan Spierenburg bedoeld. Als je nu echt denkt dat ze daar rails van voor naar achter hebben lopen zonder ondersteuning……
    Of het DE oplossing is voor alle toepassingen denk ik niet, maar voor bepaalde schepen zal het zeker een oplossing kunnen zijn.

    Geplaatst door: BR op
  • Eindelijk , ik stoor me al jaren aan die klote nederlandse vrachtschepen met hun levensgevaarlijke smalle gangboordjes ,zonder anti slip verf en natuurlijk zo glad mogelijk geverfd , Heb nooit begrepen dat dit mag? Ook zie ik al tijden dat op praktisch geen enkel vrachtschip een zwemvest word gedragen behalve de Duitse schepen ,want ja, in Duitsland word de eigenaar zwaar bestraft als er iemand van zijn schip valt en verdrinkt zonder zwemvest (en terecht).
    Op de meeste tankers worden ondanks reling , toch zwemvesten gedragen , mede omdat dit moet van de bevrachters en oliemaatschappijen .
    Er zou eens meer op de veiligheid gelet moeten worden bij de bouw , en niet alleen maar een mooier en gladder schip dan de buurman , zelf jachten hebben een reling en antislip dek hoor !!!
    Is best een duur telefoontje hoor , naar de Fillippijnen, kaapverdie, Polen, Tchechie , etc om uit te leggen dat hun man en vader verdronken is !!!

    Geplaatst door: Realist! op
  • vroeger kregen wij van huis uit de mededeling. zorg dat je het werk wat je doet onder controle hebt en als je dat hebt hoef je je eigen niet te haasten en heb je tijd om na te denken over je eigen veiligheid.
    als je dat voor ogen houd voor je eigen…….. collega`s denk dan een na en doe ook op deze wijze handelen naar je personeel, alleen dat zal meewerken aan een veilige binnenvaart

    Geplaatst door: skipper op
  • Wij hebben roestvrijstalen draden, nog van de zeevaart over gehouden. Op een veilige hoogte, boven de middel en en wij staan er gewoon op, maar wij willen ze voor geen goud ter wereld missen. Ben het eens met de reactie als je er over moet klimmen dat het niet altijd even gemakkelijk is, maar als je een ijsdek hebt is het super veilig ! Maar de meeste schepen die “zogenaamde” relingen van die touwtjes hebben zijn idd onveilig, meer kans om te vallen dan dat het je overeind houdt.

    Geplaatst door: isabelle op
  • Jan spier: een ononderbroken reling van voren naar achter zonder ondersteuning. als je dan in de midden overboord dondert trek je die reling zo een meter of 3 naar beneden 🙂

    Geplaatst door: lic op
  • Even iets rechtzetten: er verdronken vroeger meer mensen dan vandaag, alleen stond dat niet op internet te lezen.
    Diegene die voor zijn : niemand houd u tegen om een reling met alle toebehoren te plaatsen.
    Diegene die tegen zijn: blijf in uw hut zitten en stuur uwe tjech naar voor; even veilig.
    En voor al diegene die hier constant commentaar geven op elk artikel: zoek een hobby

    Geplaatst door: jv op
  • Al eens gekeken bij de loodsafhalers naar de bestaande rail om je vast te klikken en van achter naar voor te lopen ?

    Geplaatst door: Jan Spierenburg op
  • Relingen zijn net zo goed als dat ze slecht zijn. Ze zullen in sommige gevallen overboord vallen voorkomen en aan de andere kant zullen ze ongelukken veroorzaken. Wel eens in een jachthaven gekeken hoeveel volk bij het op en afstappen achter zo’n relinkje blijft haken met een voet of met kleding? Niet doen dus. Waarschijnlijk is het middel net zo slecht als de kwaal.

    Het wordt inderdaad tijd dat ze in Brussel wat mensen de laan uitsturen of volk aannemen dat weet waar het over spreekt.

    Wat betreft zwemvesten nog even dit. Wanneer vroeger de mensen geen zwemvest droegen én er meer volk per schip zat en het nog vaak voorkwam dat ze niet konden zwemmen, hoe is het dan mogelijk dat er nu meer scheepsvolk verdrinkt? Dat heeft niets met het wel of niet dragen van zwemvesten te maken.

    Geplaatst door: De Egel op
  • een reling aan de den?? loop lekker naar voor en achter, op de schepen van tegenwoordig zit de bovenkant den op knie hoogte moeten we zeker op onze knieen naar voren

    Geplaatst door: Henk op
  • Mis hier dat de Nedelandse schepen de railing wel degelijk hebben, maar dan als pijp aan de den of sommige hebben staaldraad.
    Zie niet in wat hier het probleem mee is, tenslotte kan je je vasthouden aan de railing van de den.
    Net als vele collegas die ervaring hebben met Duitse schepen die deze rommelrailing hebben, zoals touwtjes en scepters die totaal onbetrauwbaar zijn doordat ze niet goed vast in dek zitten dus bij vasthouden in een noodsituatie, toch schrikreactie door het slappe koord, en ook maar niet te spreken over het overstappen en als je de tros om dat schip ze gangboordbolder wil gooien.
    En de meneer van de bunkerboot, smijt u is gauw die banden van u bunkerboot, deze rommel geven zwarte strepen in je mooie witte lak en in je schroef zijn deze dingen ook geen pretje, dus gewoon rubberwrijfhouten om je boot.
    Voorts zou ik niet weten wat er aan de huidige generatie opblaasbare reddingsvesten mankeert, goed je moet is zoeken maar er zijn fijne reddingsvesten, alleen deze zijn meestal wat duurder.

    Geplaatst door: Hagens op
  • Inderdaad PBM (persoonlijke beschermings middelen) gebruiken. Als ik voor mijn werk op een terminal kom en ik draag geen PBM heb ik direct problemen met de beveiliging. Mogelijk wordt mij zelfs de de toegang geweigerd is ik voor een 2e keer wordt betrapt zonder PBM.

    Geplaatst door: pbvancampen op
  • Ben eens met mijn jas achter een scepter van de reling blijven haken en overboord gevallen.

    Maar wat dacht je van mensen die een instabiele reling gebruiken om op te staan

    als je een reling wil maak er dan ook een zeevaartreling met 3 duims pijp dan is hij stevig.

    Beter zwemvest dragen [ grootste probleem voor eigenwijzen als ik] met detector [ goed voor de hulpverleners] en een life line gewoon touwtje langs de den en je daar aan vastklikken.

    Geplaatst door: anton op
  • Misschien is er een verband tussen de trend om gangboorden smaller te maken en dennen hoger enerzijds en het toenemend aantal verdrinkingen anderzijds?!

    Verder moet binnenvaartpersoneel gewoon net als de rest van de wereld in de 21e eeuw gebruik maken van PBM (persoonlijke beschermings middelen) zoals een zwemvest. In winterse omstandigheden is een zwemvest overigens niet genoeg, omdat onderkoeling dan een zeker zo groot gevaar is als verdrinking.

    Geplaatst door: Brutuzzz op
  • Geen reling!!! zie alle klanten al flippen als ik met de bunkerboot opzij kom met die grote banden!

    Gewoon een zwemvest aan doen en iets rustiger aan doen ipv altijd maar te rennen. Eerst kijken dan doen!

    Bunkerboer.

    Geplaatst door: Bart op
  • Ik heb een reling gehad en ben blij dat hij weg is.Ik heb niets anders gedaan als gerepareerd. Wrijfhouten van buren die opzij komen, en de houten te hoog hebben hangen,autobanden van de bunkerboot, overheidbootjes die ze plat duwen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Geplaatst door: johan d op
  • Een reling is een onding om langszij aftemeren bij dieversen kan geen touw op de middel bolder gegooid worden de draad van de reling belemmerd dat!Over springen om af te meren is met reling een probleem!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Je mag ook gewoon je gangboord verbreden.

    Geplaatst door: peter op
  • Tuurlijk, de politici in Brussel moeten hun aanwezigheid (?) aantonen. Wat doen we aan de zelfmoorden? Dat zijn heel wat meer doden! Alle balkons, viaducten, perrons, nokbalken etc. uitrusten met vangnetten?

    Geplaatst door: Herb op
  • Over 2 weken is het weer zover, 1 APRIL!

    Geplaatst door: Geert op
  • Leuke mop!! Moeten er nooit mensen naar voren op duwbakken of schepen zonder voorwoning?? Of wordt bij zulke schepen niet inde gangboorden gewerkt??
    Geef mij maar een zwemvest of drijfjas, dan kom je al een heel eind.

    Geplaatst door: Elma op
  • Ik ben voor een reling.
    Gezien de voorzichtigheid van de meeste schippers met aan en ontmeren en de steeds beter wordende kademuren is het echt niet zo’n groot probleem meer als het lijkt.
    Dan kan ook gelijk die veel te lage denneboom weer op een fatsoenlijke hoogte dan heb je een veiliger schip voor personen maar ook qua zeewaardigheid.

    Geplaatst door: Tja op
  • heb al een ongeluk zien gebeuren dankzij een reling een dokwerker in haven van Antwerpen stapt van ons schip zijn been over reling van buurman (duits schip) hielt zijn eigen tegen tegen container net op pocet dom misschien spredder van kraan zakt gevolg vingers er tussen en geplet had deze reling er niet gestaan had dit misschen ook niet kunnen gebeuren vindt er meer nadelen mee dan voordelen bv voor van boord te gaan via trap aan wal en koord kan nie open gevaarlijker dan zonder reling

    Geplaatst door: k op
  • Wat is er op een reling tegen? Alleen dat het er cosmetisch er misschien niet niet uitziet en dat het een beetje extra onderhoud vergt,
    Wij hadden aan boord ook geen reling, maar later wel een geplaatst.
    In het begin had ik ook zoiets van wat een obstakel, maar moet toegeven dat na verloop van tijd ik mij toch niet zo veilig voelde als deze ff naar beneden lag. En zodra we weer gingen varen deze snel weer werd vast gemaakt.
    Het is even wennen, maar eenmaal gewend bijna onmisbaar en zeker levensreddend.

    Geplaatst door: Theo op
  • Meer controle uit oefenen op het dragen van zwemvesten.
    Je hoort nog teveel dat mensen verdrinken en geen zwemvest dragen of droegen.
    Kan zijn door laksheid of ontwetendheid, zeker de buitenlandse arbeiders.

    En neem alle negatieve berichten onder de loep:

    Zwemvest zit niet lekker,
    ik voel me beperkt in m’n bewegingsvrijheid,
    als je tussen wal en schip valt en het schip komt bij,zonder zwemvest kan ik me zelf nog redden!!
    Mensen vinden zich er anders uitzien met een zwemvest enz. enz.

    ps:het kan het verschil maken tussen leven en dood.

    Geplaatst door: kso op
  • Maria, lees nou toch eens een keer wat er staat! De organisaties zijn TEGEN een relingplicht, maar zijn bang dat Brussel het op gaat leggen. Ze willen dus voorkomen dat dit wordt voorgeschreven door mensen die niet weten wat een schip is. Daarom stellen ze een zwemvestplicht voor met een zendertje waardoor een drenkeling wordt gevonden. En ze willen een onderzoek om te kijken onder welke omstandigheden verdrinkigen plaatsvinden. Precies dus wat jij ook voorstelt.

    Geplaatst door: -*- op
  • Wat een kwats….. Vroeger was het bestek-randje je redding En nu een hele reling omdat het de veilige Imagoschade van de tak zou schaden Het is wel een hype aan het worden GREEN En het woord IMAGO….
    Wel eens nagedacht hoe het met de werkomstandigheden staat met zo’n reling
    Heb geen idee in welke categorie schepen die verdrinkingen plaats vindt
    Maar is er wel eens naar de nieuwbouw schepen gekeken met die smalle gangboorden Je kan je niet eens normaal door de gangboorden begeven
    Constructies van luiken-wagens en hoogtes van dennen
    Maar het is erg erg triest als er een verdrinking plaats vindt maar wat willen we nu eigenlijk Alles voor laten schrijven door mensen die niet eens weten wat een schip is
    Helaas zit een ongeluk in een klein hoekje en die zullen er altijd helaas blijven gebeuren Het enigste waar ik voor pleit is dat er een goed zwemvest wordt ontwikkeld dat die verplicht wordt om te dragen EN OOK op en naar wordt gecontroleerd dat je op zijn minst ALTIJD die persoon snel gevonden zal worden
    Want die opblaasbare vestjes Nou … Is mechanisch en gevoelig voor stuk gaan
    We kunnen mensen op de maan zetten maar we kunnen niet een zwemvest ontwikkelen die een drijfvermogen heeft zonder toeters en bellen en die comfortabel zit terwijl je werkt

    Geplaatst door: Maria op

Reageer