Schuttevaercongres in teken van ‘AIS & Privacy’

De 161ste algemene vergadering en het congres van Koninklijke Schuttevaer worden 27 en 28 mei gehouden in Ouderkerk aan den IJssel. Het congres staat in het teken van ‘AIS & Privacy’. Omdat de uitkomsten van het congres van de nautisch-technische vereniging van invloed kan zijn voor alle varenden, publiceert Weekblad Schuttevaer hieronder de belangrijkste congresinformatie uit de Congresspecial van de verenigingsnieuwsbrief Het Vasteland.

Wat zijn de eerste er varingen met AIS? Is het mogelijk de privacy van de gebruikers van AIS zoveel mogelijk te garanderen? Is het verstandig het blauwe bord in AIS weer te geven? Is het verstandig om op een Ecdiskaart en AIS te navigeren? Kan AIS na 2013 verplicht worden gesteld voor alle schepen? Moeten we AIS aan- of uitzetten als een schip stil ligt? Kunnen we accepteren dat Rijkswaterstaat, in plaats van het KLPD onze vaartijden gaat controleren, als zij ook verantwoordelijk is voor het garanderen van onze privacy? Dit zijn de hoofdvragen tijdens de themamiddag ‘AIS & Privacy’ tijdens het Schuttevaercongres op 27 mei in Ouderkerk aan den IJssel.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Schuttevaercongres in teken van ‘AIS & Privacy’ | Schuttevaer.nl

Schuttevaercongres in teken van ‘AIS & Privacy’

De 161ste algemene vergadering en het congres van Koninklijke Schuttevaer worden 27 en 28 mei gehouden in Ouderkerk aan den IJssel. Het congres staat in het teken van ‘AIS & Privacy’. Omdat de uitkomsten van het congres van de nautisch-technische vereniging van invloed kan zijn voor alle varenden, publiceert Weekblad Schuttevaer hieronder de belangrijkste congresinformatie uit de Congresspecial van de verenigingsnieuwsbrief Het Vasteland.

Wat zijn de eerste er varingen met AIS? Is het mogelijk de privacy van de gebruikers van AIS zoveel mogelijk te garanderen? Is het verstandig het blauwe bord in AIS weer te geven? Is het verstandig om op een Ecdiskaart en AIS te navigeren? Kan AIS na 2013 verplicht worden gesteld voor alle schepen? Moeten we AIS aan- of uitzetten als een schip stil ligt? Kunnen we accepteren dat Rijkswaterstaat, in plaats van het KLPD onze vaartijden gaat controleren, als zij ook verantwoordelijk is voor het garanderen van onze privacy? Dit zijn de hoofdvragen tijdens de themamiddag ‘AIS & Privacy’ tijdens het Schuttevaercongres op 27 mei in Ouderkerk aan den IJssel.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer