NMa waarschuwt EUBO en Van Megen

De European United Barge Owners (EUBO) heeft eind vorige week een aangetekende brief van de NMa ontvangen. Daarin waarschuwt de mededingingsautoriteit ‘op voorhand dat er reële mededingingsrechtelijke risico’s aan dit initiatief kleven’. Zowel de EUBO (als coöperatie UA) als directeur Anton van Megen persoonlijk wordt geadviseerd juridisch advies in te winnen.

Door Marja
de Vet
De EUBO heeft inmiddels de NMa een brief
teruggeschreven waarin wordt uitgelegd dat in zijn ogen aan de normen wordt
voldaan.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (33)

  • Heren NMA U hoeft niet meer op bezoek, ben net gebeld door een goede vriend waar het stoom uit zijn oren kwam, DE EUBO HEEFT EEN WINTERSTOP, we kunnen weer varen.
    Dus NMA U kunt weer rustig slapen gaan.
    De Eubo is geschiedenis, leuk voor op school.

    Geplaatst door: bedrijfseconoom op
  • Dat vind U, dan kunt U de moeite willen nemen om op de Schippers voor Schippers site te kijken. Daar is nl een discussie over deze reis aan de gang
    Maar ja het gaat erom ieder heeft zijn eigen kostprijs.
    Dus mensen ga snel weer varen want iedereen heeft een andere kostprijs.
    Dus we zijn weer terug bij af

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • schippersvrouw,dat is praat!!!

    Geplaatst door: johan op
  • Ik wil nog een keer reageren op dit onderwerp.
    Ik wil Meneer van Megen toch gelijk geven dat schippers te beleefd en te bescheiden zijn,
    Als een aangesloten EUBO-lid voor 3 euro naar Andernach vaart…..zegt dat wel genoeg…
    Wat is een grt-tarief ook alweer. Denk dat uw leden wel een soort nma gedrag gaan vertonen.

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • neutraal, zoek alvast een andere schuilnaam, je komt namelijk helemaal niet neutraal over, lijkt meer op intimiderend.

    Geplaatst door: schipper 2 op
  • Ik denk dat Meneer van Megen beter akties kan gaan voorbereiden
    Gewoon simpel om de reden dat de NMA gewoon op zijn lip blijft hangen Zodat er weinig tijd overblijft om iets verder uit te werken En let wel er is geen GROTERE vijand als de NMA onderschat ze niet.
    Het lijkt me voor iedereen prettiger om eens te laten zien dat er liggers zijn Nu hebben een heleboel liggers het idee dat er niet gelegen word (ik ook want ik zie nergens lege schepen liggen en Ik lig in de Maashaven) En dat er voor GTR-tarieven word aangenomen GELOOF IK NIETS VAN… Ik krijg ze, met vele anderen bekenden, NIET aangeboden Allemaal vaag…..
    Ik ben VOOR akties en wel snel anders geef ik er de brui aan en ga weer varen
    En U vind dat het nog maar kort is dat er aan GRT-tarieven aktie word gedaan Ja dat klopt maar op deze manier varen andere verder en weer andere (welke andere) liggen stil..
    De anderen BLIJVEN VAREN dat garandeer ik Dus deze aktie is van korte duur Dat heeft U, meneer van Megen eigenlijk zelf al aangegeven, door te zeggen dat de trucendoos is opgetrokken Nou die trucendoos blijft bestaan DUS blijft er ook gevaren worden OM welke reden dan ook
    P.S Ga aktie voeren bijv door bijelkaar te liggen tussen Gorinchem en Werkendam Dat er een breedte komt waardoor een 1 richtingsvaart ontstaat…. Maar een idee Zo kan het voor niemand verder

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • Eigenlijk zeg je dus dat de NMA zonder onderbouwing een aangetekende brief met waarschuwing verstuurd.Zo dom zijn ze niet, ook al roept iedereen van wel, je kunt het niet met ze eens zijn, maar onderschatten is volgens mij erg dom! Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat je met dit soort praatjes de NMA niet weg krijgt, daar heb je dus echt iemand met “een stropdas” voor nodig zoals dat hier telkens omschreven wordt.Dus mijn advies is; ‘zorg dat je de EUBO juridisch kunt verantwoorden anders gaat het niet lukken…’

    Geplaatst door: neutraal op
  • En wat zou de NMA doen dan?Een boete geven?? Aan wie?Alle schippers die eraan mee doen?haha lach me nu al dood.

    En daarbij doet de Eubo helemaal niks verkeerd,advies geven is niet strafbaar hoor!? En de keuze dat schippers stil blijvenb liggen is ook een volledige keuze aan hun zelf

    Geplaatst door: johan op
  • Jan mus is gewoon een zielig mannetje die wil proberen te intimideren,door te zeggen dat wij schippers eigenlijk helemaal geen verstand van ons vak hebben.

    Nou jan ik geef je 1 raad,als je nog eens iets nuttigs te melden hebt doe het dan graag,maar dan wel iets wat ook onderbouwend is a.u.b

    Geplaatst door: johan op
  • Voorlopig heeft de NMA gisteren nog twee fikse boetes bij andere sectoren uitgedeeld, dus de NMA in ieder geval serieus nemen lijkt me niet onverstandig. Dat schippers “te beleefd en bescheiden” zijn komt op dit forum in ieder geval niet tot uiting! Het lijkt wel of ze boven de wet verheven zijn en dat je met een grote mond de NMA wel even omver blaast, beetje dom….

    Geplaatst door: neutraal op
  • wat die schijtbroeken van de belgen niet kunnen ,kunnen wij wel.
    nma pphhh laat mij niet lachen met hun atvocaten waar ze mee kunnen praten,zijn ze soms te laf om met ons te praten.
    actie moet er komen en onze tanden laten zien,er zit niets anders op.
    sucses

    Geplaatst door: sjaak op
  • De schippers van toen hebben de tarieven omlaag gebracht, en de schippers van toen moeten de tarieven weer omhoog brengen ,geloven jullie daar als schippers echt in ? oud-schipper.

    Geplaatst door: oud-schipper op
  • proficiat heren schippers laat de nma maar lullen kunnen helemaal niets doen alleen zij nu de dupe want smeergeld aan nemen mag ook niet

    Geplaatst door: eddy op
  • Meneer Jan Mus, Het klinkt wel heel intellectueel even een LOI-curcusje economie gaan volgen… U suggereerd dus dat U die curcus wel gedaan heeft. Dan kunt U vast ons, balkend volk, zoals U de schrijvers noemt HEEL goed vertellen hoe we het dan wel moeten zien
    Maar ik heb, gezien Uw naam, het idee dat U ook tot de balkende mens behoord….. die een scheet op dit forum wilde achterlaten

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • Beste klagers over de NMa.
    Als jullie echt zo overtuigd zijn van jullie gelijk, dien dan een klacht in over hun besluit. Ik zal jullie helpen.
    http://www.nmanet.nl/nederlands/home/Over_de_NMA/Klacht_over_de_NMa/Klachten_over_de_NMa.asp

    Of weten jullie toch wel dat je gewoon voor je uit loopt te balken, zodat je op dit forum maar een scheet achterlaat.

    Doe eens een LOI-tje economie en kom dan nog eens terug.

    Geplaatst door: Jan Mus op
  • Die hele NMA is gewoon een grote kartel vorming,wat denk jij!Dat er geen prijsafspraken bij de grote verladers onderling is?en dat de nma hier niks mee te maken heeft?Je word gewoon bedondert waar je bij staat,stel mislukte ambtenaars zijn het daar!

    Geplaatst door: johan op
  • Het is niet verboden om advies te geven over kostprijs berekening. De winstmarge is een stukje reservering voor de toekomst waar EUBO ook een advies over mag geven. EUBO rekent dit netjes voor u uit. Aan de schipper om zich al dan niet eraan te houden.

    Geplaatst door: Hans op
  • in januari en februari worden er nieuwe contracten gemaakt door rederijen en bevrachtings kantoren ,is dat dan geen prijsafspraak,volgens mij is dat ook een kartelvorming, daar hoor je de nma niet over.7trs

    Geplaatst door: jk op
  • Die Bert, geeft zijn bek zo hard een douw, dat ie helemaal vergeet fatsoenlijke taalgebruik uit te kramen. Tsjongejongejonge.
    Ga eens naar school.
    Anneke: neem eens een voorbeeld aan de mensen van het Erasmus. Misschien dat je dan ook kan leren rekenen.

    Geplaatst door: Jan Mus op
  • waar maakt de nma ich nu druk om laten ze hun werk doen wat ze doen moeten maar krijgen zeker veel smeergelden van de bevrachters

    Geplaatst door: bert op
  • EUBO, Gewoon nma proof. Opgebouwd door een gewenst tarief,noodzakelijk, omdat anders duurzaamheid,veiligheid enz in het gedrang komt!!! Hier wordt niet gesproken over prijsafspraken.

    Geplaatst door: Martin op
  • Anneke waar heb je het over; weet je wel waar je over praat? Ten eerste zijn de gevonden resultaten van de Erasmus universiteit toch logisch te begrijpen en te verklaren: als een schip meer tonnen laad, wanneer oa de waterstanden dit toelaat, dan is de omzet per reis hoger (meer tonnen maal de prijs per ton). Uit de berekeningen is een bepaald aandeel vastgesteld van de totale scheepsaanbod dat opgelegd kan worden zonder de prijs aanzienlijk op te drijven. Als met deze oplegging schepen wel op waterstand laaden – en niet zoals nu met veel te kleine partijen rondvaren – dan wordt de omzet verbeterd. En ter herinnering: weten veel binnenvaartondernemers zelf wel wat hun spulletje kost en moet opvaren per jaar?
    Ten tweede: een universiteit doet onderzoek na wetenschappelijk interessante of belangrijke onderwerpen óf ze doen onderzoek naar een bepaald verschijnsel op verzoek van een (betalende) opdrachtgever. Deze opdrachtgever heeft een bepaalde vraag over een bepaald onderwerp en vraagt aan de universiteit om dit te onderzoeken; de universiteit is hierin dus niet initiatiefnemer.
    Ten derde: een universiteit zal geen enkele onderneming ooit verhinderen zijn bedrijf te redden of zijn activiteiten benadelen. Een universiteit is geen partij in deze zaak, maar slechts een instituut dat wetenschappelijke kennis vergaart.
    Als laatste, ik ben het met u eens dat de NMa een zeer dubieuse rol speelt in zake van de mededinging: de spelers die het best georganiseerd zijn, het sluwst opereren en als eerste erbij zijn, weten vaak het NMa te gebruiken als middel om hun concurrenten dwars te zitten. De NMa zal zijn rol hierbij niet snel reguleren; waarom zou een instituut niet zorgen dat hij werk heeft?

    Verzoek: probeer fatsoenlijke zinnen te maken. Dat zijn zinnen die beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. Daarnaast probeer u zinnen zo te ordenen dat er een vloeiend verhaal ontstaat en niet een soort strip van allerlei losse kreten.

    Geplaatst door: Cornee op
  • Laat de Nma maar kletsen, er zijn GEEN PRIJSAFSPRAKEN.
    Er word advies gegeven en dat doe je toch op een marifoon feestje etc ook.
    laat je niet gek maken en blijf volhouden beter voor € 5,50 varen in 10 dagen dan voor € 3,00 elke week.
    succes en Anton heeft dit met het schippers gilde ook al meegemaakt dus die weet hoe dit gaat.

    Geplaatst door: Karel op
  • feit blijft dat de eubo werkt. dat is alleen al af te lezen aan de reacties die het losmaakt.
    en dat de handelswijze van de nma naar corruptie neigt (mag natuurlijk niet gezegt worden) is duidelijk maar ja wie trekt de beerput open.

    Geplaatst door: rayce op
  • Ja juist Geen advies inwinnen Hoe bedoel je arrogant…. van Megen U heeft toch al gezien dat een “vos” zijn streken niet verliest en kan verliezen…
    Ja op deze manier lijkt het meer op zakken vullen met op voorhand geen verlies te kunnen leiden of is dat met een lange ij
    Van een kale kip kan je toch niet plukken is het toch
    We hangen nu gewoon een andere splinternieuwe vlag in de mast van een andere aandeelhouder?!

    Geplaatst door: kwajongen op
  • time charters openbreken .allemaal bevrachters de zelfde vrachten of nou kolen zijn of rondreisen naar de donau ,alle bevrachters hadden de zelfd prijsen .en dat kan wel!.,laat de n.m.a daar eens naar kijken .en die mensen op erasmus universieteit die weten geen eens wat een schip is ,en zeker als ze allemaal vol zien varen ,ze weten geen wat een schip kost en wat het moet opbrengen op jaar basis .op een normale hypotheek.laat ze hier maar eens naar kijken ,en niet de schippers iedere keer het initatief ontnemen.om hun bedrijf te redden.wat er nu gebeurt dat is toch te gek voor woorden.

    Geplaatst door: anneke op
  • Ik denk, dat het tijd wordt om de NMA onder druk te zetten!! Ze uiten vermoedens, maar komen NIET met onderbouwde uitleg. Ik zou wel graag een openbaar discussie willen zien tussen Anton en NMA stropdas. Dan wel de pers er bij en notuleren wat er gezegd wordt.
    Alles gebeurd op vrijwillige basis, maar er worden schippers bedreigd door de telefoon, wanneer ze meer vracht vragen aan de bevrachter. Dat geeft te denken.

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • vorige week gelezen dat er een film te vroeg op dvd uitkwam en alle bioscopen weerden de film, mag dat wel ???????

    Geplaatst door: wim op
  • Toch lijkt het me niet onverstandig om juridisch advies in te winnen. Kan veel ellende voorkomen.

    Geplaatst door: John op
  • en dan dadelijk zeker bij de achterban om geld lopen leuren ( dat niemand heeft) om de dure advocaat kosten te kunnen betalen? of erger, de juridische kosten van een rechtzaak of bekeuring? ik mag toch wel aannemen dat dhr v meegen hier op voorhand over nagedacht heeft en een goede rechtsbijstand verzekering heeft

    Geplaatst door: malle pietje op
  • als ze moeilijk gaan doen kan je de EUBO altijd nog via een offshore bedrijf ergens in het Caribisch gebied laten beheren.
    dat zijn van die kleine gebouwen waar nooit iemand is. maar wel een paar honderd koperen plaatjes op de deur hangen van bedrijven, die daar zogenaamd zitten.
    kost geloof ik 5000 Euro. dus goedkoper dan een advocaat.
    Een voormalige minister van Aruba kan je daarbij wel bij helpen…

    Geplaatst door: john op
  • laat ze maar en waarschuwing geven ze kunnen niks doen want er zijn gewoon weg geen prijsafspraken gemaakt men deelt gewoon een gemiddeld kostprijs dekkende vrachtprijs mee niemand verlicht je die ook te vragen dus laat die valse hond maar wat blaffen en wens de eubo veel suc6 toe

    Geplaatst door: Hendrik op
  • De NMA is net een valse hond die uit zijn hok is gelaten!
    Ieder reddingsplan voor binnenvaart wordt afgestrafd, maar dat de bevrachters en verladers prijsafspraken hebben is wel goed????
    Laten ze eens achter de Carpe Cargo Club aangaan!!

    Geplaatst door: Jos op

Reageer

NMa waarschuwt EUBO en Van Megen | Schuttevaer.nl

NMa waarschuwt EUBO en Van Megen

De European United Barge Owners (EUBO) heeft eind vorige week een aangetekende brief van de NMa ontvangen. Daarin waarschuwt de mededingingsautoriteit ‘op voorhand dat er reële mededingingsrechtelijke risico’s aan dit initiatief kleven’. Zowel de EUBO (als coöperatie UA) als directeur Anton van Megen persoonlijk wordt geadviseerd juridisch advies in te winnen.

Door Marja
de Vet
De EUBO heeft inmiddels de NMa een brief
teruggeschreven waarin wordt uitgelegd dat in zijn ogen aan de normen wordt
voldaan.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (33)

  • Heren NMA U hoeft niet meer op bezoek, ben net gebeld door een goede vriend waar het stoom uit zijn oren kwam, DE EUBO HEEFT EEN WINTERSTOP, we kunnen weer varen.
    Dus NMA U kunt weer rustig slapen gaan.
    De Eubo is geschiedenis, leuk voor op school.

    Geplaatst door: bedrijfseconoom op
  • Dat vind U, dan kunt U de moeite willen nemen om op de Schippers voor Schippers site te kijken. Daar is nl een discussie over deze reis aan de gang
    Maar ja het gaat erom ieder heeft zijn eigen kostprijs.
    Dus mensen ga snel weer varen want iedereen heeft een andere kostprijs.
    Dus we zijn weer terug bij af

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • schippersvrouw,dat is praat!!!

    Geplaatst door: johan op
  • Ik wil nog een keer reageren op dit onderwerp.
    Ik wil Meneer van Megen toch gelijk geven dat schippers te beleefd en te bescheiden zijn,
    Als een aangesloten EUBO-lid voor 3 euro naar Andernach vaart…..zegt dat wel genoeg…
    Wat is een grt-tarief ook alweer. Denk dat uw leden wel een soort nma gedrag gaan vertonen.

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • neutraal, zoek alvast een andere schuilnaam, je komt namelijk helemaal niet neutraal over, lijkt meer op intimiderend.

    Geplaatst door: schipper 2 op
  • Ik denk dat Meneer van Megen beter akties kan gaan voorbereiden
    Gewoon simpel om de reden dat de NMA gewoon op zijn lip blijft hangen Zodat er weinig tijd overblijft om iets verder uit te werken En let wel er is geen GROTERE vijand als de NMA onderschat ze niet.
    Het lijkt me voor iedereen prettiger om eens te laten zien dat er liggers zijn Nu hebben een heleboel liggers het idee dat er niet gelegen word (ik ook want ik zie nergens lege schepen liggen en Ik lig in de Maashaven) En dat er voor GTR-tarieven word aangenomen GELOOF IK NIETS VAN… Ik krijg ze, met vele anderen bekenden, NIET aangeboden Allemaal vaag…..
    Ik ben VOOR akties en wel snel anders geef ik er de brui aan en ga weer varen
    En U vind dat het nog maar kort is dat er aan GRT-tarieven aktie word gedaan Ja dat klopt maar op deze manier varen andere verder en weer andere (welke andere) liggen stil..
    De anderen BLIJVEN VAREN dat garandeer ik Dus deze aktie is van korte duur Dat heeft U, meneer van Megen eigenlijk zelf al aangegeven, door te zeggen dat de trucendoos is opgetrokken Nou die trucendoos blijft bestaan DUS blijft er ook gevaren worden OM welke reden dan ook
    P.S Ga aktie voeren bijv door bijelkaar te liggen tussen Gorinchem en Werkendam Dat er een breedte komt waardoor een 1 richtingsvaart ontstaat…. Maar een idee Zo kan het voor niemand verder

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • Eigenlijk zeg je dus dat de NMA zonder onderbouwing een aangetekende brief met waarschuwing verstuurd.Zo dom zijn ze niet, ook al roept iedereen van wel, je kunt het niet met ze eens zijn, maar onderschatten is volgens mij erg dom! Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat je met dit soort praatjes de NMA niet weg krijgt, daar heb je dus echt iemand met “een stropdas” voor nodig zoals dat hier telkens omschreven wordt.Dus mijn advies is; ‘zorg dat je de EUBO juridisch kunt verantwoorden anders gaat het niet lukken…’

    Geplaatst door: neutraal op
  • En wat zou de NMA doen dan?Een boete geven?? Aan wie?Alle schippers die eraan mee doen?haha lach me nu al dood.

    En daarbij doet de Eubo helemaal niks verkeerd,advies geven is niet strafbaar hoor!? En de keuze dat schippers stil blijvenb liggen is ook een volledige keuze aan hun zelf

    Geplaatst door: johan op
  • Jan mus is gewoon een zielig mannetje die wil proberen te intimideren,door te zeggen dat wij schippers eigenlijk helemaal geen verstand van ons vak hebben.

    Nou jan ik geef je 1 raad,als je nog eens iets nuttigs te melden hebt doe het dan graag,maar dan wel iets wat ook onderbouwend is a.u.b

    Geplaatst door: johan op
  • Voorlopig heeft de NMA gisteren nog twee fikse boetes bij andere sectoren uitgedeeld, dus de NMA in ieder geval serieus nemen lijkt me niet onverstandig. Dat schippers “te beleefd en bescheiden” zijn komt op dit forum in ieder geval niet tot uiting! Het lijkt wel of ze boven de wet verheven zijn en dat je met een grote mond de NMA wel even omver blaast, beetje dom….

    Geplaatst door: neutraal op
  • wat die schijtbroeken van de belgen niet kunnen ,kunnen wij wel.
    nma pphhh laat mij niet lachen met hun atvocaten waar ze mee kunnen praten,zijn ze soms te laf om met ons te praten.
    actie moet er komen en onze tanden laten zien,er zit niets anders op.
    sucses

    Geplaatst door: sjaak op
  • De schippers van toen hebben de tarieven omlaag gebracht, en de schippers van toen moeten de tarieven weer omhoog brengen ,geloven jullie daar als schippers echt in ? oud-schipper.

    Geplaatst door: oud-schipper op
  • proficiat heren schippers laat de nma maar lullen kunnen helemaal niets doen alleen zij nu de dupe want smeergeld aan nemen mag ook niet

    Geplaatst door: eddy op
  • Meneer Jan Mus, Het klinkt wel heel intellectueel even een LOI-curcusje economie gaan volgen… U suggereerd dus dat U die curcus wel gedaan heeft. Dan kunt U vast ons, balkend volk, zoals U de schrijvers noemt HEEL goed vertellen hoe we het dan wel moeten zien
    Maar ik heb, gezien Uw naam, het idee dat U ook tot de balkende mens behoord….. die een scheet op dit forum wilde achterlaten

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • Beste klagers over de NMa.
    Als jullie echt zo overtuigd zijn van jullie gelijk, dien dan een klacht in over hun besluit. Ik zal jullie helpen.
    http://www.nmanet.nl/nederlands/home/Over_de_NMA/Klacht_over_de_NMa/Klachten_over_de_NMa.asp

    Of weten jullie toch wel dat je gewoon voor je uit loopt te balken, zodat je op dit forum maar een scheet achterlaat.

    Doe eens een LOI-tje economie en kom dan nog eens terug.

    Geplaatst door: Jan Mus op
  • Die hele NMA is gewoon een grote kartel vorming,wat denk jij!Dat er geen prijsafspraken bij de grote verladers onderling is?en dat de nma hier niks mee te maken heeft?Je word gewoon bedondert waar je bij staat,stel mislukte ambtenaars zijn het daar!

    Geplaatst door: johan op
  • Het is niet verboden om advies te geven over kostprijs berekening. De winstmarge is een stukje reservering voor de toekomst waar EUBO ook een advies over mag geven. EUBO rekent dit netjes voor u uit. Aan de schipper om zich al dan niet eraan te houden.

    Geplaatst door: Hans op
  • in januari en februari worden er nieuwe contracten gemaakt door rederijen en bevrachtings kantoren ,is dat dan geen prijsafspraak,volgens mij is dat ook een kartelvorming, daar hoor je de nma niet over.7trs

    Geplaatst door: jk op
  • Die Bert, geeft zijn bek zo hard een douw, dat ie helemaal vergeet fatsoenlijke taalgebruik uit te kramen. Tsjongejongejonge.
    Ga eens naar school.
    Anneke: neem eens een voorbeeld aan de mensen van het Erasmus. Misschien dat je dan ook kan leren rekenen.

    Geplaatst door: Jan Mus op
  • waar maakt de nma ich nu druk om laten ze hun werk doen wat ze doen moeten maar krijgen zeker veel smeergelden van de bevrachters

    Geplaatst door: bert op
  • EUBO, Gewoon nma proof. Opgebouwd door een gewenst tarief,noodzakelijk, omdat anders duurzaamheid,veiligheid enz in het gedrang komt!!! Hier wordt niet gesproken over prijsafspraken.

    Geplaatst door: Martin op
  • Anneke waar heb je het over; weet je wel waar je over praat? Ten eerste zijn de gevonden resultaten van de Erasmus universiteit toch logisch te begrijpen en te verklaren: als een schip meer tonnen laad, wanneer oa de waterstanden dit toelaat, dan is de omzet per reis hoger (meer tonnen maal de prijs per ton). Uit de berekeningen is een bepaald aandeel vastgesteld van de totale scheepsaanbod dat opgelegd kan worden zonder de prijs aanzienlijk op te drijven. Als met deze oplegging schepen wel op waterstand laaden – en niet zoals nu met veel te kleine partijen rondvaren – dan wordt de omzet verbeterd. En ter herinnering: weten veel binnenvaartondernemers zelf wel wat hun spulletje kost en moet opvaren per jaar?
    Ten tweede: een universiteit doet onderzoek na wetenschappelijk interessante of belangrijke onderwerpen óf ze doen onderzoek naar een bepaald verschijnsel op verzoek van een (betalende) opdrachtgever. Deze opdrachtgever heeft een bepaalde vraag over een bepaald onderwerp en vraagt aan de universiteit om dit te onderzoeken; de universiteit is hierin dus niet initiatiefnemer.
    Ten derde: een universiteit zal geen enkele onderneming ooit verhinderen zijn bedrijf te redden of zijn activiteiten benadelen. Een universiteit is geen partij in deze zaak, maar slechts een instituut dat wetenschappelijke kennis vergaart.
    Als laatste, ik ben het met u eens dat de NMa een zeer dubieuse rol speelt in zake van de mededinging: de spelers die het best georganiseerd zijn, het sluwst opereren en als eerste erbij zijn, weten vaak het NMa te gebruiken als middel om hun concurrenten dwars te zitten. De NMa zal zijn rol hierbij niet snel reguleren; waarom zou een instituut niet zorgen dat hij werk heeft?

    Verzoek: probeer fatsoenlijke zinnen te maken. Dat zijn zinnen die beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. Daarnaast probeer u zinnen zo te ordenen dat er een vloeiend verhaal ontstaat en niet een soort strip van allerlei losse kreten.

    Geplaatst door: Cornee op
  • Laat de Nma maar kletsen, er zijn GEEN PRIJSAFSPRAKEN.
    Er word advies gegeven en dat doe je toch op een marifoon feestje etc ook.
    laat je niet gek maken en blijf volhouden beter voor € 5,50 varen in 10 dagen dan voor € 3,00 elke week.
    succes en Anton heeft dit met het schippers gilde ook al meegemaakt dus die weet hoe dit gaat.

    Geplaatst door: Karel op
  • feit blijft dat de eubo werkt. dat is alleen al af te lezen aan de reacties die het losmaakt.
    en dat de handelswijze van de nma naar corruptie neigt (mag natuurlijk niet gezegt worden) is duidelijk maar ja wie trekt de beerput open.

    Geplaatst door: rayce op
  • Ja juist Geen advies inwinnen Hoe bedoel je arrogant…. van Megen U heeft toch al gezien dat een “vos” zijn streken niet verliest en kan verliezen…
    Ja op deze manier lijkt het meer op zakken vullen met op voorhand geen verlies te kunnen leiden of is dat met een lange ij
    Van een kale kip kan je toch niet plukken is het toch
    We hangen nu gewoon een andere splinternieuwe vlag in de mast van een andere aandeelhouder?!

    Geplaatst door: kwajongen op
  • time charters openbreken .allemaal bevrachters de zelfde vrachten of nou kolen zijn of rondreisen naar de donau ,alle bevrachters hadden de zelfd prijsen .en dat kan wel!.,laat de n.m.a daar eens naar kijken .en die mensen op erasmus universieteit die weten geen eens wat een schip is ,en zeker als ze allemaal vol zien varen ,ze weten geen wat een schip kost en wat het moet opbrengen op jaar basis .op een normale hypotheek.laat ze hier maar eens naar kijken ,en niet de schippers iedere keer het initatief ontnemen.om hun bedrijf te redden.wat er nu gebeurt dat is toch te gek voor woorden.

    Geplaatst door: anneke op
  • Ik denk, dat het tijd wordt om de NMA onder druk te zetten!! Ze uiten vermoedens, maar komen NIET met onderbouwde uitleg. Ik zou wel graag een openbaar discussie willen zien tussen Anton en NMA stropdas. Dan wel de pers er bij en notuleren wat er gezegd wordt.
    Alles gebeurd op vrijwillige basis, maar er worden schippers bedreigd door de telefoon, wanneer ze meer vracht vragen aan de bevrachter. Dat geeft te denken.

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • vorige week gelezen dat er een film te vroeg op dvd uitkwam en alle bioscopen weerden de film, mag dat wel ???????

    Geplaatst door: wim op
  • Toch lijkt het me niet onverstandig om juridisch advies in te winnen. Kan veel ellende voorkomen.

    Geplaatst door: John op
  • en dan dadelijk zeker bij de achterban om geld lopen leuren ( dat niemand heeft) om de dure advocaat kosten te kunnen betalen? of erger, de juridische kosten van een rechtzaak of bekeuring? ik mag toch wel aannemen dat dhr v meegen hier op voorhand over nagedacht heeft en een goede rechtsbijstand verzekering heeft

    Geplaatst door: malle pietje op
  • als ze moeilijk gaan doen kan je de EUBO altijd nog via een offshore bedrijf ergens in het Caribisch gebied laten beheren.
    dat zijn van die kleine gebouwen waar nooit iemand is. maar wel een paar honderd koperen plaatjes op de deur hangen van bedrijven, die daar zogenaamd zitten.
    kost geloof ik 5000 Euro. dus goedkoper dan een advocaat.
    Een voormalige minister van Aruba kan je daarbij wel bij helpen…

    Geplaatst door: john op
  • laat ze maar en waarschuwing geven ze kunnen niks doen want er zijn gewoon weg geen prijsafspraken gemaakt men deelt gewoon een gemiddeld kostprijs dekkende vrachtprijs mee niemand verlicht je die ook te vragen dus laat die valse hond maar wat blaffen en wens de eubo veel suc6 toe

    Geplaatst door: Hendrik op
  • De NMA is net een valse hond die uit zijn hok is gelaten!
    Ieder reddingsplan voor binnenvaart wordt afgestrafd, maar dat de bevrachters en verladers prijsafspraken hebben is wel goed????
    Laten ze eens achter de Carpe Cargo Club aangaan!!

    Geplaatst door: Jos op

Reageer