EUBO legt bodem in de markt

De European United Barge Owners (EUBO) adviseert zijn leden vanaf maandag 15 februari niet meer aan te nemen onder de gewenste tarieven voor transport van kolen, zoals die uit de enquête zijn gekomen. Het niet meer aan de markt zijn van ruim honderd schepen heeft directe gevolgen voor de aan- en afvoer, zo verwacht EUBO-directeur Anton van Megen.

Door Marja de Vet

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (26)

  • Nou en? denk jij dat de EVO leden geen eenheid vormen als dat nodig is? en zijn het dan ineens geen ondernemers meer?

    Geplaatst door: Martin op
  • Eenheid tussen schippers ondernemers. laat me niet lachen? ondernemer ben ook als het slecht gaat.

    Geplaatst door: ron op
  • 2 DAYS to D-Day !!!

    Geplaatst door: Bootjevaarder op
  • Hallo Dirk VDM
    gelieve niet tegen ons te werken daar hebben we er al genoeg van .Gelieve het woord bodem niet te gebreuken er stond wel degelijk Gewenste tarieven in .Banken , Bonden en Europese Commissie komen niet met oplossingen om onze financiele toestand te verbeteren dat zien we al meer dan 1 jaar . Alleen EUBO gaat onze financiele toestand aantrekken en hopelijk is er beterschap in zicht .Collega’s meld U nu aan bij GTR dat kost jullie geen cent alleen rekenen we nu op jullie sportiviteit . Hopelijk schieten er niet te veel achter onze duiven

    Geplaatst door: Rifaut Patrick op
  • Een mooi punt voor de Swintransschipper,
    Reactie’s en geruchten zijn uit den bose, (van horen zeggen liegt men veel niet waar?)Kijk hieronder wat een verspilling aan toespelingen, erg zonde van de tijd en roept veelal op tot ergernis, zelfs tot afhaken van lezers denkers en doeners, dit kunnen we NU juist niet gebruiken.
    MVG Sjaak

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • Ik word er een beetje flauw van dat swintrans overal afgeblaft wordt.
    En pieter ik reageer nu niet op jou maar in het algemeen op alle forums of site’s.
    Kom ik iedere keer weer hetzelfde tegen.
    Wij hebben van het jaar 2 op en af vaarten gehad.
    En al van alles geweigerd.
    Nu weer vanaf de 20ste gelegen en krotzenburg afgeslagen net zoals de rest van de schepen die
    bij swintrans varen.
    Weet wel dat het werk bij ons niet weg ging en simpel weg de volgende dag bij een andere bevrachter zo weg was.
    Noem geen namen, laten we elkaar nu eens niet afblaffen hier en die tijd besteden om het te veranderen. En niet naar een ander wijzen.
    Bedoel ik lig 2 weken stil, Ik ben de vracht verzieker en een ander vaart lekker heen en weer voor 3 euro en op internet anoniem met z’n vinger naar andere wijzen.
    Laten we het beste er van maken met z’n alle e
    n er proberen het beste ervan te maken
    MVG Swintrans schipper

    Geplaatst door: swintrans schipper op
  • Meneer CDW U begrijpt het nog steeds niet Je mag niet afwijken de “gemiddelde” gedachtengang, want dan ben je niet goed wijs en word je nog steeds op de man af aangevallen (daarom doe ik dit ook lekker anoniem) Maar U bent ook niet helemaal wijs om met zulke herkenbare en dus bij sommige bekend deze initialen te gebruiken Je was toch gewaarschuwd.Het is U toch al eens vaker overkomen Maar het bevestigd weer wat voor mensen er zijn En jammer dat die mensen het weer verprutsen voor in dit geval SvS omdat U op deze manier een mening gevormd heeft Wat denk ik wel terecht is Er zitten veel blaffende honden maar het gezegde is geloof ik die bijten niet
    En ik blijf erbij Je hoef geen eenheid te hebben ALS je maar gewoon voor jezelf weet wat je kosten zijn en daar naar handeld En verder hoef je niemand anders de schuld te geven

    Geplaatst door: bange poeperd op
  • Uit welk oogpunt wordt er bepaald wie er goed doen en wie slecht.
    Laten we maar hopen dat de banken met een oplossing komt die ligd toch niet in de binenvaard.
    Dat is de enigste oplosing die er is.
    En anders de boel dichd, kijk maar naar gister de vuilnis utrech

    Geplaatst door: bedrijfseconoom op
  • hier komt het lage niveau van de schipper M weer boven.
    Dankzij U schipper M
    ,laf anoniempje, wil ik helemaal met U geen eenheid maken en zal volgende week dan ook de bevrachter gewoon van dienst zijn.
    Vanaf nu zal ik ook ook Uw laffe manier van schrijven overnemen lekker anoniem.

    Geplaatst door: CDW op
  • Geachte CDW.

    Jammer, ziet U dan een betere / andere mogelijkheid om een eenheid te vormen en om de vrachten weer eens op een aannemelijk niveau te krijgen??

    Geplaatst door: Toontje op
  • meneer CDW van de SARCELLE u kunt u hier ook beter niet meer mee bemoeien want het enige waar u goed in bent is commentaar leveren

    Geplaatst door: m op
  • Beste Toontje
    Ik heb me vorige week laten uitschrijven als gebruiker bij SvS.
    Heel af en toe wordt ik er weer aan herinnerd waarom.
    Stom ja onvergeeflijk nee
    Succes

    Geplaatst door: CDW op
  • Collega’s ! Nu een run naar de SvS-site en aanmelden voor de GTR! Heb ik inmiddels ook gedaan.

    Gr. Paul Pieters, kvb JOSHA.

    Geplaatst door: Paul Pieters op
  • @ CDW en Pieter Leeuwenstein,

    Als we zo een eenheid moeten gaan creeren, beter allemaal de neuzen dezelfde kant op en niet zeuren over futuliteiten aub.

    Geplaatst door: Toontje op
  • Hr pieter leeuwestein Heb ik je toch nog een leuke dag bezorgt, en dit geniet moment heb je toch ook wel even gemeld op de verlossersite.
    De redenen van mijn uitspraak ken jij niet dus ook voor jou : voor het openen van de mond eerst hoofd inschakelen

    Geplaatst door: CDW op
  • Ja ja CDW nu moet je door het stof he
    Maar als je van te voren even na zou denken dan had je nu de mensen die het juist heel goed doen niet voor het hoofd gestoten een oud spreekwoord zegt:
    “voor het openen der mond eerst hoofd inschakelen”

    mvg
    Pieter Leeuwestein

    Geplaatst door: pieter Leeuwestein op
  • Ik moet mijn uitspraak ten opzichte, ik kan nu de naam noemen SWINTRANS, intrekken.
    Ik ben door diverse betrouwbare bronnen gebeld dat de KVB van Swintrans stil liggen en of stil gaan liggen na leegkomst en dat Swintrans deze gewenste tarieven lijst dan ook steunt.
    Aan degene die ik misschien heb beledigd die voor dit kantoor varen, MIJN EXCUSES.

    Nog een kleine tip voor de redactie van Schuttevaer waarom zet U in de kop het woord BODEM en niet zoals in het artikel beschreven is GEWENSTE TARIEVEN, want helaas geeft U met deze kop boven het artikel wel erg veel munitie aan de NMA.

    Dus verander de kop AUB in EUBO GEEFT GEWENSTE TARIEVEN AAN DE MARKT.
    Wouter succes en van die 108000 euro hadden we in de maassilo beter een leuke bingomiddag van kunnen maken met leuke geldprijzen. Swintrans Sorry

    Geplaatst door: CDW op
  • CDW.
    Ik ben het met u eens maar waarom denkt u dat wij de EUBO nu als verlosser zien, omdat diegene doet wat onze belachelijke bonden hadden moeten doe :STRIJDEN. Maar nee ons crisisberaad jaagt er 108.000 euro doorheen zonder resultaat.Ik lig nu al 3 weken leeg en blijf ook strijden voor betere prijzen.

    Geplaatst door: Wouter op
  • Laten we dit nu eens solidair aanpakken.
    geef het een kans, laat de scheepvaart niet kapot gaan.
    laten we nu zien dat we 1 bedrijfstak zijn met hetzelfde belang.
    maak een beter jaar en hou tarieven normaal.
    succes

    Geplaatst door: Karel op
  • Hele goede zaak !!!

    En nu meedoen en volhouden !!!

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Beste Hr H ik ben het ten dele met U eens want voor deze actie moet er solidariteit en samenwerking voor zijn, en helaas die is er niet.
    U weet ook, zet 10 schippers in 1 hok moet je er eerst 9 bewusteloos slaan wil je 1 mening krijgen.
    Voor de rest staat U H voor Heel dom, want als je kan rekenen kan je beter 1 reis doen voor 5,10 dan 2 voor 3 euro.
    Gelukkig voor U zijn er in de binnenvaart blijkbaar heel veel mensen die een rekenblackout hebben momenteel.
    Voor de rest interesseren me die kolen me geen biet, maar ik hoop wel dat er genoeg sterke knieeen zijn, en niet dat ze allemaal binnen 2 dagen bij de dokter zitten met kapotte knieeen.
    Wat ik alleen niet begrijp is, dat men nu blijkbaar de EUBO ziet als de VERLOSSER terwijl we allemaal ons eigen verlosser hadden kunnen zijn.
    Ik hoop dat ze mij volgende week bellen voor kolen, WAT ME ZOU VERBAZEN, voor circa de bovengemelde tarieven, kan ik er een mooi jaarcontract afsluiten, ben ik even van het gezeur af, dit is toch een mooie droom.
    De ons alle bekende swijndrechtse firma zal wel met het werk aan de haal gaan, vorig jaar konden ze de grind ook uit de boven-rijn leeg ophalen voor elke prijs, en vergeet niet het het raceseizoen begint weer en die dure hobby moet ook bekostigd worden.
    Als ik goed gegoogled heb.

    Geplaatst door: CDW op
  • De banken,ondernemers en de bevrachtingswereld moeten content zijn met dit gegeven.Geeft een hoop rust in deze woelige markt!

    Geplaatst door: Martin op
  • Ik snap jullie niet toen de belgen het deden had ieder de lijsten liggen met de prijzen en lukte het tot de NMA verscheen en destijds was er veel minder werk dan nu de koppelverbanden en grote schepen lagen overal leeg,waarom zou het nu niet lukken ,geef het een kans

    Geplaatst door: jansen op
  • Staat H voor Heel dom? of Heikel? ow nee het is EIKEL

    Geplaatst door: konfjoest op
  • Wassen neus….. Lijkt allemaal leuk. Feit blijft dat er te weinig aanbod is. Dan zitten we straks op het gewenste tarief, maar liggen enkele schepen lang stil want er is gewoon niet genoeg lading voor al die schepen. Oplossing: onder de prijs aanbieden, dan vaar je weer…

    Geplaatst door: H op
  • he, gaan oude tijden weer herleven? gaat er weer een oude schottelboot in de rotterdamse haven varen om te controleren? gaan we ook koppelverbanden vast leggen dmv een paar oproer kraaiers? lache joh. ik hoor een leuke tijd aankomen.

    Geplaatst door: pietje op

Reageer

EUBO legt bodem in de markt | Schuttevaer.nl

EUBO legt bodem in de markt

De European United Barge Owners (EUBO) adviseert zijn leden vanaf maandag 15 februari niet meer aan te nemen onder de gewenste tarieven voor transport van kolen, zoals die uit de enquête zijn gekomen. Het niet meer aan de markt zijn van ruim honderd schepen heeft directe gevolgen voor de aan- en afvoer, zo verwacht EUBO-directeur Anton van Megen.

Door Marja de Vet

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (26)

  • Nou en? denk jij dat de EVO leden geen eenheid vormen als dat nodig is? en zijn het dan ineens geen ondernemers meer?

    Geplaatst door: Martin op
  • Eenheid tussen schippers ondernemers. laat me niet lachen? ondernemer ben ook als het slecht gaat.

    Geplaatst door: ron op
  • 2 DAYS to D-Day !!!

    Geplaatst door: Bootjevaarder op
  • Hallo Dirk VDM
    gelieve niet tegen ons te werken daar hebben we er al genoeg van .Gelieve het woord bodem niet te gebreuken er stond wel degelijk Gewenste tarieven in .Banken , Bonden en Europese Commissie komen niet met oplossingen om onze financiele toestand te verbeteren dat zien we al meer dan 1 jaar . Alleen EUBO gaat onze financiele toestand aantrekken en hopelijk is er beterschap in zicht .Collega’s meld U nu aan bij GTR dat kost jullie geen cent alleen rekenen we nu op jullie sportiviteit . Hopelijk schieten er niet te veel achter onze duiven

    Geplaatst door: Rifaut Patrick op
  • Een mooi punt voor de Swintransschipper,
    Reactie’s en geruchten zijn uit den bose, (van horen zeggen liegt men veel niet waar?)Kijk hieronder wat een verspilling aan toespelingen, erg zonde van de tijd en roept veelal op tot ergernis, zelfs tot afhaken van lezers denkers en doeners, dit kunnen we NU juist niet gebruiken.
    MVG Sjaak

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • Ik word er een beetje flauw van dat swintrans overal afgeblaft wordt.
    En pieter ik reageer nu niet op jou maar in het algemeen op alle forums of site’s.
    Kom ik iedere keer weer hetzelfde tegen.
    Wij hebben van het jaar 2 op en af vaarten gehad.
    En al van alles geweigerd.
    Nu weer vanaf de 20ste gelegen en krotzenburg afgeslagen net zoals de rest van de schepen die
    bij swintrans varen.
    Weet wel dat het werk bij ons niet weg ging en simpel weg de volgende dag bij een andere bevrachter zo weg was.
    Noem geen namen, laten we elkaar nu eens niet afblaffen hier en die tijd besteden om het te veranderen. En niet naar een ander wijzen.
    Bedoel ik lig 2 weken stil, Ik ben de vracht verzieker en een ander vaart lekker heen en weer voor 3 euro en op internet anoniem met z’n vinger naar andere wijzen.
    Laten we het beste er van maken met z’n alle e
    n er proberen het beste ervan te maken
    MVG Swintrans schipper

    Geplaatst door: swintrans schipper op
  • Meneer CDW U begrijpt het nog steeds niet Je mag niet afwijken de “gemiddelde” gedachtengang, want dan ben je niet goed wijs en word je nog steeds op de man af aangevallen (daarom doe ik dit ook lekker anoniem) Maar U bent ook niet helemaal wijs om met zulke herkenbare en dus bij sommige bekend deze initialen te gebruiken Je was toch gewaarschuwd.Het is U toch al eens vaker overkomen Maar het bevestigd weer wat voor mensen er zijn En jammer dat die mensen het weer verprutsen voor in dit geval SvS omdat U op deze manier een mening gevormd heeft Wat denk ik wel terecht is Er zitten veel blaffende honden maar het gezegde is geloof ik die bijten niet
    En ik blijf erbij Je hoef geen eenheid te hebben ALS je maar gewoon voor jezelf weet wat je kosten zijn en daar naar handeld En verder hoef je niemand anders de schuld te geven

    Geplaatst door: bange poeperd op
  • Uit welk oogpunt wordt er bepaald wie er goed doen en wie slecht.
    Laten we maar hopen dat de banken met een oplossing komt die ligd toch niet in de binenvaard.
    Dat is de enigste oplosing die er is.
    En anders de boel dichd, kijk maar naar gister de vuilnis utrech

    Geplaatst door: bedrijfseconoom op
  • hier komt het lage niveau van de schipper M weer boven.
    Dankzij U schipper M
    ,laf anoniempje, wil ik helemaal met U geen eenheid maken en zal volgende week dan ook de bevrachter gewoon van dienst zijn.
    Vanaf nu zal ik ook ook Uw laffe manier van schrijven overnemen lekker anoniem.

    Geplaatst door: CDW op
  • Geachte CDW.

    Jammer, ziet U dan een betere / andere mogelijkheid om een eenheid te vormen en om de vrachten weer eens op een aannemelijk niveau te krijgen??

    Geplaatst door: Toontje op
  • meneer CDW van de SARCELLE u kunt u hier ook beter niet meer mee bemoeien want het enige waar u goed in bent is commentaar leveren

    Geplaatst door: m op
  • Beste Toontje
    Ik heb me vorige week laten uitschrijven als gebruiker bij SvS.
    Heel af en toe wordt ik er weer aan herinnerd waarom.
    Stom ja onvergeeflijk nee
    Succes

    Geplaatst door: CDW op
  • Collega’s ! Nu een run naar de SvS-site en aanmelden voor de GTR! Heb ik inmiddels ook gedaan.

    Gr. Paul Pieters, kvb JOSHA.

    Geplaatst door: Paul Pieters op
  • @ CDW en Pieter Leeuwenstein,

    Als we zo een eenheid moeten gaan creeren, beter allemaal de neuzen dezelfde kant op en niet zeuren over futuliteiten aub.

    Geplaatst door: Toontje op
  • Hr pieter leeuwestein Heb ik je toch nog een leuke dag bezorgt, en dit geniet moment heb je toch ook wel even gemeld op de verlossersite.
    De redenen van mijn uitspraak ken jij niet dus ook voor jou : voor het openen van de mond eerst hoofd inschakelen

    Geplaatst door: CDW op
  • Ja ja CDW nu moet je door het stof he
    Maar als je van te voren even na zou denken dan had je nu de mensen die het juist heel goed doen niet voor het hoofd gestoten een oud spreekwoord zegt:
    “voor het openen der mond eerst hoofd inschakelen”

    mvg
    Pieter Leeuwestein

    Geplaatst door: pieter Leeuwestein op
  • Ik moet mijn uitspraak ten opzichte, ik kan nu de naam noemen SWINTRANS, intrekken.
    Ik ben door diverse betrouwbare bronnen gebeld dat de KVB van Swintrans stil liggen en of stil gaan liggen na leegkomst en dat Swintrans deze gewenste tarieven lijst dan ook steunt.
    Aan degene die ik misschien heb beledigd die voor dit kantoor varen, MIJN EXCUSES.

    Nog een kleine tip voor de redactie van Schuttevaer waarom zet U in de kop het woord BODEM en niet zoals in het artikel beschreven is GEWENSTE TARIEVEN, want helaas geeft U met deze kop boven het artikel wel erg veel munitie aan de NMA.

    Dus verander de kop AUB in EUBO GEEFT GEWENSTE TARIEVEN AAN DE MARKT.
    Wouter succes en van die 108000 euro hadden we in de maassilo beter een leuke bingomiddag van kunnen maken met leuke geldprijzen. Swintrans Sorry

    Geplaatst door: CDW op
  • CDW.
    Ik ben het met u eens maar waarom denkt u dat wij de EUBO nu als verlosser zien, omdat diegene doet wat onze belachelijke bonden hadden moeten doe :STRIJDEN. Maar nee ons crisisberaad jaagt er 108.000 euro doorheen zonder resultaat.Ik lig nu al 3 weken leeg en blijf ook strijden voor betere prijzen.

    Geplaatst door: Wouter op
  • Laten we dit nu eens solidair aanpakken.
    geef het een kans, laat de scheepvaart niet kapot gaan.
    laten we nu zien dat we 1 bedrijfstak zijn met hetzelfde belang.
    maak een beter jaar en hou tarieven normaal.
    succes

    Geplaatst door: Karel op
  • Hele goede zaak !!!

    En nu meedoen en volhouden !!!

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Beste Hr H ik ben het ten dele met U eens want voor deze actie moet er solidariteit en samenwerking voor zijn, en helaas die is er niet.
    U weet ook, zet 10 schippers in 1 hok moet je er eerst 9 bewusteloos slaan wil je 1 mening krijgen.
    Voor de rest staat U H voor Heel dom, want als je kan rekenen kan je beter 1 reis doen voor 5,10 dan 2 voor 3 euro.
    Gelukkig voor U zijn er in de binnenvaart blijkbaar heel veel mensen die een rekenblackout hebben momenteel.
    Voor de rest interesseren me die kolen me geen biet, maar ik hoop wel dat er genoeg sterke knieeen zijn, en niet dat ze allemaal binnen 2 dagen bij de dokter zitten met kapotte knieeen.
    Wat ik alleen niet begrijp is, dat men nu blijkbaar de EUBO ziet als de VERLOSSER terwijl we allemaal ons eigen verlosser hadden kunnen zijn.
    Ik hoop dat ze mij volgende week bellen voor kolen, WAT ME ZOU VERBAZEN, voor circa de bovengemelde tarieven, kan ik er een mooi jaarcontract afsluiten, ben ik even van het gezeur af, dit is toch een mooie droom.
    De ons alle bekende swijndrechtse firma zal wel met het werk aan de haal gaan, vorig jaar konden ze de grind ook uit de boven-rijn leeg ophalen voor elke prijs, en vergeet niet het het raceseizoen begint weer en die dure hobby moet ook bekostigd worden.
    Als ik goed gegoogled heb.

    Geplaatst door: CDW op
  • De banken,ondernemers en de bevrachtingswereld moeten content zijn met dit gegeven.Geeft een hoop rust in deze woelige markt!

    Geplaatst door: Martin op
  • Ik snap jullie niet toen de belgen het deden had ieder de lijsten liggen met de prijzen en lukte het tot de NMA verscheen en destijds was er veel minder werk dan nu de koppelverbanden en grote schepen lagen overal leeg,waarom zou het nu niet lukken ,geef het een kans

    Geplaatst door: jansen op
  • Staat H voor Heel dom? of Heikel? ow nee het is EIKEL

    Geplaatst door: konfjoest op
  • Wassen neus….. Lijkt allemaal leuk. Feit blijft dat er te weinig aanbod is. Dan zitten we straks op het gewenste tarief, maar liggen enkele schepen lang stil want er is gewoon niet genoeg lading voor al die schepen. Oplossing: onder de prijs aanbieden, dan vaar je weer…

    Geplaatst door: H op
  • he, gaan oude tijden weer herleven? gaat er weer een oude schottelboot in de rotterdamse haven varen om te controleren? gaan we ook koppelverbanden vast leggen dmv een paar oproer kraaiers? lache joh. ik hoor een leuke tijd aankomen.

    Geplaatst door: pietje op

Reageer