Commentaar: Ondernemend en duur

De voorgestelde oplegregeling van het Crisisberaad Binnenvaart is een ondernemend, maar duur plan. Het lijkt wel erg ver gezocht om, zoals EVO en NMa doen, daar een aantasting van het vrije markt-principe achter te zoeken. Natuurlijk moeten de tarieven omhoog, slechter dan nu kan niet.

Door Dirk van der Meulen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (18)

  • ik heb gelezen dat de NMa de oplegregeling niet NMa-proof vind. mooi!!!!! er werd ons volgens mij voorgespiegeld,dat als er 30% opgelegd wordt de vracht prijzen vanzelf omhoog gaan zodat wij de kosten van deze regeling konden terugverdienen.deNMa zegt dat mag niet,30% stil, krapte veroorzaken,prijzen omhoog. slecht voor de economie,blz 1 schuttevaer van 24-10. op blz 7 zegt E van T van kantoor binnenvaart en crisisberaad het niet eens te zijn met NMa dat de regeling bedoeld voorprijs opdrijving.nu zeg ik waarom een dure regeling als die zelfde regeling niet bedoeld is voor prijsopdrijving. waardeloos plan kost een berg en je krijgt weinig. awb

    Geplaatst door: awb op
  • helemaal mee eens met de LeSage

    Geplaatst door: charly op
  • Ik ben het helemaal met Dhr. le Sage eens ! ! Volgens mij worden hier alleen de banken beter van want met die oplegregeling kunnen ze alle overgefinancierde schepen in de hoek leggen en krijgen ze mooi de rente binnen. Nu zitten ze klem, ze krijgen geen rente en aflossing maar kunnen ook het schip niet openbaar verkopen omdat ze er dan bij inspringen. Voor een echte schipper is dat bedrag toch te laag om te gaan liggen. Ook schijnt het dat banken schepen van schippers die wel wat hebben eerder verkopen dan de hopeloze gevallen.

    Wat mij al een tijdje opvalt is dat nu het eventjes slecht gaat juist de «binnenvaartondernemers”, ja zij die geen schipper meer genoemd willen worden, het harst schreeuwen om geholpen te worden. De snelverdieners die afgelopen jaren als grote directeuren in luxe geleefd hebben in kasten van huizen en grote auto’s want zij waren tenslotte succesvolle ondernemers en de durvers onder ons. Nu, ik heb geen zin om hier aan mee te gaan betalen ! !

    Berend

    Geplaatst door: Berend op
  • Dit is een goei! het is groen en het stinkt?

    Geplaatst door: LIANCO op
  • DE BANKEN EN HET CRISISBRAAD.

    Het crisisberaad heeft een oplegregeling voorgesteld.Maar wie is het crissisberaad en wat is het motief.
    Op de vergadering in Maasbracht,waar ik ben geweest, is het plan uitgelegd.Daar waren de aanwezige schippers er niet zo voor volgens mijn mening.Waarom moeten wij de banken helpen,want daar komt het volgens mij op neer.De particuliere schipper helpen die het niet gaat redden is niet de doelstelling van het crisisberaad.De mensen achter de tafel VERTEGENWOORDIGEN andere belangen namelijk die van het groot kapitaal.De ABN AMRO gaat de ledenvergadering van de CBRB financieel ondersteunen.Dat is een reders organisatie.(snap u het)
    Het Kantoor Binnenvaart is ook volgens mij niet voor de particuliere schipper,die vinden het belangrijker om gezamenlijk met een standpunt naar buiten te komen dan de mening van de schipper te verwoorden.Sorry of zitten daar alleen maar leden die het belangrijk vonden om een bedrijfstak neer te zetten die niet zo oubollig was als vroeger .
    Maar dat had wel het voordeel dat er toen niet zo extreem geïnvesteerd werd .Alle nieuwe eisen van deze tijd vond men nodig onder het moto veiligheid en milieu of was het wisselgeld ergens voor? De vergadering van de CCR j.l. bezocht door de ASV doet mijn dat vermoeden.Die waren verbaasd dat de regels die zij nu en strak opleggen zo veel impact hebben op de schepen en op de bedrijfsvoering op financieel gebied(als ze de waarheid spreken).De oplegregeling moet er voor zorgen dat 30% van de tonnage stil ligt.Nu met het lage water is de capaciteit ook wel met 30% afgenomen het effect is niet zo groot dat de tarieven voldoende stijgen(dus geen nut).De kosten moeten betaald worden door de scheepseigenaren.Wij worden dus verplicht 10 to 15 jaar te betalen.Ook moet er een wettelijk kader komen om het te realiseren,er is dus niet voldoende draagvlak.Het is dus de bedoeling om het er door te drukken.WIE VERTEGENWOORDIGD DUS HET CRISISBERAAD?Mij niet.
    Als het finacieel niet meer gaat kunt u nu ook naar de tijdelijke bijstand,dat zal ook moeten met de oplegregeling .Maar dan zitten wij(scheepseigenaren) niet met nog eens eer verplichting van 10 to 15 jaar terug betalen.volgens mij heeft het voor de particulier schipper geen enkele toegevoegde waarde,alleen worden de banken er beter van want nu betaald de overheid en de overige scheepseigenaren mee om het verlies zo klein mogelijk te houden.Wie is hier nu de weg kwijt ik of de andere heren?

    Geplaatst door: c.j.j.le sage op
  • Gewoon de boel dichtgooien en dan onze zeg doen en voor de mensen die kritiek hebben nu.Wordt eens volwassen en doe er dan iets aan!.Er zijn hier mensen die niet 20jr op hun schip zitten of niet 20jr of 30jr de steel al uitvoeren.Maar achter 10maanden nu heb je een ander verhaal.NOODgedwongen meevaren want alles loopt door.aan 45 procent varen tegenover vorig jaar maak je zaak gewoon kapot terwijl dat je dit beseft en hoe???? Er wordt niks ondernomen,niemand weigert terwijl dat ook weer iedereen weet(hoop ik toch) dat hem onder zijne prijs vaart.Maar ja,als ik neen zeg,5 min later is de reis al weg.Al weken dat we zo hebben verspeeld voor reizen te weigeren.En ook op die manier dat er niks is binnen gekomen.Zolang dat die mafiawereld de teerling vast heeft verandert er juist niks en zolang dat er sukkels van schippers rondlopen en blijven aanpakken varandert er zeker NIKS.Op die manier wordt het ook zwaar.Nu alleen die een goeie reserve hebben komen er schoon door en daarvoor moet je blij zijn.U bent niet nu zolang bezig,anderen wel en dan komt het voor ons zwaar aan.En dan zeker als er niks aan wordt gedaan en de banken alles opschuiven.Dan wordt de rekker langer maar ook langer rondom je nek plakken.Slimme mannen die van de bank.1jr naar de klote maar gene paniek maat,zorgen wij wel veur en dan zen we weer 4jr erbij gekloot.heel plezant die binnenvaart

    Geplaatst door: een belgische schipper op
  • Ondernemen is volgens mij je eigen toko draaiende te houden en niet meebetalen voor of aan een ander.Ik kan met mijn schip van 800 ton goed de kost verdienen en alles wat daar omheen hangt maar door een stelletje idioten die denken dat alles maar kan gaan wij op den duur naar de knoppen

    Geplaatst door: Gezond bedrijf op
  • Er bestaat maar 1 goeie oplegregeling en dat is met een dikke vette ketting erop . Maar dat ik niet mag maar MOET gaan betalen voor onze goeie ondernemers gaat er bij mij niet in .
    Nu moeten we onze concurent helpen en als straks de crisis enigzinds voorbij is gaan ze weer varen en vervolgens weer door met alles kapot te maken . Er is maar een oplossing , falliet laten gaan die handel . Daarna zien we wel verder , ik geloof namelijk niet dat we erg bang moeten zijn dat de nieuwe schepen zo snel weer in de vaart komen na hun fallietsement , omdat ze eerst maar eens een gek moeten vinden die het spul wilt kopen . Als we nu met zijn alle maar zo slim zijn om de falliette schepen niet op te kopen , dan blijft de overcapaciteid ook uit de vaart !!!

    Geplaatst door: g op
  • Weinig voorstanders die reageren. Hopelijk gaat het plan niet door, of enkel voor de grote mannen. Laat in ieder geval je stem horen, kom naar de vergadering, die nog is beloofd, en waar we over het plan zouden kunnen stemmen. We hebben het hier over heel veel geld, dat we met z’n allen zouden moeten terugbetalen. Nou ja, behalve de Belgen en Duitsers dan.

    Geplaatst door: Rienk Abrahamse op
  • De echte ondernemer heeft goede zaken gedaan!(schip gekocht met winst verkocht)Die geen of matig zaken deden. Vroegen niet om de winst met hen te delen!(en terecht)Maar nu word van hen wel verwacht mee te betalen? Dit is een heel slecht idee!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Een schip van 6 miljoen, een huis van 6 à 7 ton een auto van 1 1/2 ton, en nou gezamelijk dat megalomane zooitje redden,an me nooit niet

    Geplaatst door: Jantina op
  • jaren geleden heb ik moeten betalen om de overcapaciteit terug te dringen,en nu zou ik moeten gaan betalen voor een oplegregeling,no way
    ik heb niet aan deze overcapaciteit mee gewerkt
    Iedereen schijn nogal bang te zijn voor zijn mening want niemand durft hier zich bekend te maken
    stelletje slap janussen

    Geplaatst door: v.Gils Bouman GBR op
  • idd waar zijn ze mee bezig. iedereen betalen? zeker niet, ieder voor zich zoals vandaag, en dat diegene die daar het hardst om schreeuwen maar gaan poolen

    Geplaatst door: jv op
  • Ik begin steeds meer te hopen dat de Nma roet in het eten gaat gooien. Als dit plan doorgaat mag ik straks betalen om juist degenen die de markt verziekt hebben te redden. Voor die 10 á 11 eurocent per ton per dag ga ik (en velen met mij) echt niet liggen. Het is bij ons nog lang geen crisis en dat wilde ik graag zo houden.
    Ik voel me ook wel een beetje belazerd. Op de bijeenkomsten werd gezegd dat meedoen en er dus ook voor betalen vrijwillig was. Nu is er steun gezocht bij de politiek (hoe blij moet je zijn met de SP ???) en wordt het verplicht betalen.
    Ik heb ook wel mijn vraagtekens bij die 60% die in financiele moeilijkheden zou zitten. Ik geloof daar niks van tenzij het niet meer kunnen rijden van een dure auto en het niet meer drie keer per jaar op vakantie kunnen ook valt onder die financiele problemen.
    Ik las onlangs dat een bedrijf minimaal 2 slechte jaren moet kunnen overleven, waar zijn nou die echte ondernemers? Ik was schipper, ben schipper en zal altijd wel schipper blijven. Ben dus volgens velen geen echte ondernemer…. Het zij zo, maar ik heb dan ook geen geldzorgen.
    Succes allemaal.

    Geplaatst door: Garfield op
  • men moet niet rond de pot draaien hé, niets zal helpen, enkel gecontroleerde bodemtarieven, maar dat zal dan ook niet meer werk brengen. banken kunnen nu zorgen dat andere landen hun binnenvaart kunnen ontplooien zodat hier alle oude schepen systematisch verdwijnen, niets wordt dan verplicht opgelegd en de bank zal niet meer verliezen dan vandaag, der komt nu ook niets binnen. als de banken in maart 2007 schreven dat de overcapaciteit reeel werd, hadden ze toen al maatregelen moeten treffen. ze kunnen der dan nu ook voor zorgen dat ze der vanaf geraken

    Geplaatst door: JUCO op
  • met die oplegregeling willen ze 30% uit de vaart halen zodat de tarieven omhoog gaan,ik persoonlijk zie dat niet gebeuren omdat je nu ook al een capaciteitsvermindering hebt van schepen die wel een reis durfen af te slaan en geregeld enkele dagen liggen. de grootste reductie van tonnage heb je nu met het lage water,toch blijven de opbrengsten slecht. wanneer een duur schip inschrijft voor 10 of 11 cent geloof ik niet dat ze hiermee uitkomen als rente,verzekeringen en levensonderhoud rekent dus blijven varen voor iets meer dan die 11 cent.kortom een schlecht plan die veel geld kost die we terug moeten betalen misschien wel via belastingen en zie die speciale belastingheffing maar weer ongedaan te krijgen. awb

    Geplaatst door: a.w.b. op
  • Dirk van der Meulen.

    Je hebt helemaal gelijk , maar dat wordt hier al zo vaak geroepen,maar je praat tegen een muur aan , volgens mij varen er veel schippers rond die niet eens weten hoeveel rente en aflossing ze moeten betalen per maand,er varen gewoon teveel schippers rond die geen rekenen op school hebben gehad.
    veel succes allemaal.

    Geplaatst door: agb op
  • Dus als al die mensen die onder de prijs zitten te klooien nu eens verstand krijgen, en niet alles voor elke prijs aannemen, zitten we ook niet met die stomme oplegregeling. Die oplegregeling is wachten op veka praktijken zoals we al gezien hebben met de slooppremie.

    Wij varen al weer 3 maanden kosten dekkend door te vast te houden aan je prijs en er niet onder te gaan.
    Het kan wel maar je moet het ook willen!!

    Geplaatst door: kosten dekkend varen op

Reageer

Commentaar: Ondernemend en duur | Schuttevaer.nl

Commentaar: Ondernemend en duur

De voorgestelde oplegregeling van het Crisisberaad Binnenvaart is een ondernemend, maar duur plan. Het lijkt wel erg ver gezocht om, zoals EVO en NMa doen, daar een aantasting van het vrije markt-principe achter te zoeken. Natuurlijk moeten de tarieven omhoog, slechter dan nu kan niet.

Door Dirk van der Meulen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (18)

  • ik heb gelezen dat de NMa de oplegregeling niet NMa-proof vind. mooi!!!!! er werd ons volgens mij voorgespiegeld,dat als er 30% opgelegd wordt de vracht prijzen vanzelf omhoog gaan zodat wij de kosten van deze regeling konden terugverdienen.deNMa zegt dat mag niet,30% stil, krapte veroorzaken,prijzen omhoog. slecht voor de economie,blz 1 schuttevaer van 24-10. op blz 7 zegt E van T van kantoor binnenvaart en crisisberaad het niet eens te zijn met NMa dat de regeling bedoeld voorprijs opdrijving.nu zeg ik waarom een dure regeling als die zelfde regeling niet bedoeld is voor prijsopdrijving. waardeloos plan kost een berg en je krijgt weinig. awb

    Geplaatst door: awb op
  • helemaal mee eens met de LeSage

    Geplaatst door: charly op
  • Ik ben het helemaal met Dhr. le Sage eens ! ! Volgens mij worden hier alleen de banken beter van want met die oplegregeling kunnen ze alle overgefinancierde schepen in de hoek leggen en krijgen ze mooi de rente binnen. Nu zitten ze klem, ze krijgen geen rente en aflossing maar kunnen ook het schip niet openbaar verkopen omdat ze er dan bij inspringen. Voor een echte schipper is dat bedrag toch te laag om te gaan liggen. Ook schijnt het dat banken schepen van schippers die wel wat hebben eerder verkopen dan de hopeloze gevallen.

    Wat mij al een tijdje opvalt is dat nu het eventjes slecht gaat juist de «binnenvaartondernemers”, ja zij die geen schipper meer genoemd willen worden, het harst schreeuwen om geholpen te worden. De snelverdieners die afgelopen jaren als grote directeuren in luxe geleefd hebben in kasten van huizen en grote auto’s want zij waren tenslotte succesvolle ondernemers en de durvers onder ons. Nu, ik heb geen zin om hier aan mee te gaan betalen ! !

    Berend

    Geplaatst door: Berend op
  • Dit is een goei! het is groen en het stinkt?

    Geplaatst door: LIANCO op
  • DE BANKEN EN HET CRISISBRAAD.

    Het crisisberaad heeft een oplegregeling voorgesteld.Maar wie is het crissisberaad en wat is het motief.
    Op de vergadering in Maasbracht,waar ik ben geweest, is het plan uitgelegd.Daar waren de aanwezige schippers er niet zo voor volgens mijn mening.Waarom moeten wij de banken helpen,want daar komt het volgens mij op neer.De particuliere schipper helpen die het niet gaat redden is niet de doelstelling van het crisisberaad.De mensen achter de tafel VERTEGENWOORDIGEN andere belangen namelijk die van het groot kapitaal.De ABN AMRO gaat de ledenvergadering van de CBRB financieel ondersteunen.Dat is een reders organisatie.(snap u het)
    Het Kantoor Binnenvaart is ook volgens mij niet voor de particuliere schipper,die vinden het belangrijker om gezamenlijk met een standpunt naar buiten te komen dan de mening van de schipper te verwoorden.Sorry of zitten daar alleen maar leden die het belangrijk vonden om een bedrijfstak neer te zetten die niet zo oubollig was als vroeger .
    Maar dat had wel het voordeel dat er toen niet zo extreem geïnvesteerd werd .Alle nieuwe eisen van deze tijd vond men nodig onder het moto veiligheid en milieu of was het wisselgeld ergens voor? De vergadering van de CCR j.l. bezocht door de ASV doet mijn dat vermoeden.Die waren verbaasd dat de regels die zij nu en strak opleggen zo veel impact hebben op de schepen en op de bedrijfsvoering op financieel gebied(als ze de waarheid spreken).De oplegregeling moet er voor zorgen dat 30% van de tonnage stil ligt.Nu met het lage water is de capaciteit ook wel met 30% afgenomen het effect is niet zo groot dat de tarieven voldoende stijgen(dus geen nut).De kosten moeten betaald worden door de scheepseigenaren.Wij worden dus verplicht 10 to 15 jaar te betalen.Ook moet er een wettelijk kader komen om het te realiseren,er is dus niet voldoende draagvlak.Het is dus de bedoeling om het er door te drukken.WIE VERTEGENWOORDIGD DUS HET CRISISBERAAD?Mij niet.
    Als het finacieel niet meer gaat kunt u nu ook naar de tijdelijke bijstand,dat zal ook moeten met de oplegregeling .Maar dan zitten wij(scheepseigenaren) niet met nog eens eer verplichting van 10 to 15 jaar terug betalen.volgens mij heeft het voor de particulier schipper geen enkele toegevoegde waarde,alleen worden de banken er beter van want nu betaald de overheid en de overige scheepseigenaren mee om het verlies zo klein mogelijk te houden.Wie is hier nu de weg kwijt ik of de andere heren?

    Geplaatst door: c.j.j.le sage op
  • Gewoon de boel dichtgooien en dan onze zeg doen en voor de mensen die kritiek hebben nu.Wordt eens volwassen en doe er dan iets aan!.Er zijn hier mensen die niet 20jr op hun schip zitten of niet 20jr of 30jr de steel al uitvoeren.Maar achter 10maanden nu heb je een ander verhaal.NOODgedwongen meevaren want alles loopt door.aan 45 procent varen tegenover vorig jaar maak je zaak gewoon kapot terwijl dat je dit beseft en hoe???? Er wordt niks ondernomen,niemand weigert terwijl dat ook weer iedereen weet(hoop ik toch) dat hem onder zijne prijs vaart.Maar ja,als ik neen zeg,5 min later is de reis al weg.Al weken dat we zo hebben verspeeld voor reizen te weigeren.En ook op die manier dat er niks is binnen gekomen.Zolang dat die mafiawereld de teerling vast heeft verandert er juist niks en zolang dat er sukkels van schippers rondlopen en blijven aanpakken varandert er zeker NIKS.Op die manier wordt het ook zwaar.Nu alleen die een goeie reserve hebben komen er schoon door en daarvoor moet je blij zijn.U bent niet nu zolang bezig,anderen wel en dan komt het voor ons zwaar aan.En dan zeker als er niks aan wordt gedaan en de banken alles opschuiven.Dan wordt de rekker langer maar ook langer rondom je nek plakken.Slimme mannen die van de bank.1jr naar de klote maar gene paniek maat,zorgen wij wel veur en dan zen we weer 4jr erbij gekloot.heel plezant die binnenvaart

    Geplaatst door: een belgische schipper op
  • Ondernemen is volgens mij je eigen toko draaiende te houden en niet meebetalen voor of aan een ander.Ik kan met mijn schip van 800 ton goed de kost verdienen en alles wat daar omheen hangt maar door een stelletje idioten die denken dat alles maar kan gaan wij op den duur naar de knoppen

    Geplaatst door: Gezond bedrijf op
  • Er bestaat maar 1 goeie oplegregeling en dat is met een dikke vette ketting erop . Maar dat ik niet mag maar MOET gaan betalen voor onze goeie ondernemers gaat er bij mij niet in .
    Nu moeten we onze concurent helpen en als straks de crisis enigzinds voorbij is gaan ze weer varen en vervolgens weer door met alles kapot te maken . Er is maar een oplossing , falliet laten gaan die handel . Daarna zien we wel verder , ik geloof namelijk niet dat we erg bang moeten zijn dat de nieuwe schepen zo snel weer in de vaart komen na hun fallietsement , omdat ze eerst maar eens een gek moeten vinden die het spul wilt kopen . Als we nu met zijn alle maar zo slim zijn om de falliette schepen niet op te kopen , dan blijft de overcapaciteid ook uit de vaart !!!

    Geplaatst door: g op
  • Weinig voorstanders die reageren. Hopelijk gaat het plan niet door, of enkel voor de grote mannen. Laat in ieder geval je stem horen, kom naar de vergadering, die nog is beloofd, en waar we over het plan zouden kunnen stemmen. We hebben het hier over heel veel geld, dat we met z’n allen zouden moeten terugbetalen. Nou ja, behalve de Belgen en Duitsers dan.

    Geplaatst door: Rienk Abrahamse op
  • De echte ondernemer heeft goede zaken gedaan!(schip gekocht met winst verkocht)Die geen of matig zaken deden. Vroegen niet om de winst met hen te delen!(en terecht)Maar nu word van hen wel verwacht mee te betalen? Dit is een heel slecht idee!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Een schip van 6 miljoen, een huis van 6 à 7 ton een auto van 1 1/2 ton, en nou gezamelijk dat megalomane zooitje redden,an me nooit niet

    Geplaatst door: Jantina op
  • jaren geleden heb ik moeten betalen om de overcapaciteit terug te dringen,en nu zou ik moeten gaan betalen voor een oplegregeling,no way
    ik heb niet aan deze overcapaciteit mee gewerkt
    Iedereen schijn nogal bang te zijn voor zijn mening want niemand durft hier zich bekend te maken
    stelletje slap janussen

    Geplaatst door: v.Gils Bouman GBR op
  • idd waar zijn ze mee bezig. iedereen betalen? zeker niet, ieder voor zich zoals vandaag, en dat diegene die daar het hardst om schreeuwen maar gaan poolen

    Geplaatst door: jv op
  • Ik begin steeds meer te hopen dat de Nma roet in het eten gaat gooien. Als dit plan doorgaat mag ik straks betalen om juist degenen die de markt verziekt hebben te redden. Voor die 10 á 11 eurocent per ton per dag ga ik (en velen met mij) echt niet liggen. Het is bij ons nog lang geen crisis en dat wilde ik graag zo houden.
    Ik voel me ook wel een beetje belazerd. Op de bijeenkomsten werd gezegd dat meedoen en er dus ook voor betalen vrijwillig was. Nu is er steun gezocht bij de politiek (hoe blij moet je zijn met de SP ???) en wordt het verplicht betalen.
    Ik heb ook wel mijn vraagtekens bij die 60% die in financiele moeilijkheden zou zitten. Ik geloof daar niks van tenzij het niet meer kunnen rijden van een dure auto en het niet meer drie keer per jaar op vakantie kunnen ook valt onder die financiele problemen.
    Ik las onlangs dat een bedrijf minimaal 2 slechte jaren moet kunnen overleven, waar zijn nou die echte ondernemers? Ik was schipper, ben schipper en zal altijd wel schipper blijven. Ben dus volgens velen geen echte ondernemer…. Het zij zo, maar ik heb dan ook geen geldzorgen.
    Succes allemaal.

    Geplaatst door: Garfield op
  • men moet niet rond de pot draaien hé, niets zal helpen, enkel gecontroleerde bodemtarieven, maar dat zal dan ook niet meer werk brengen. banken kunnen nu zorgen dat andere landen hun binnenvaart kunnen ontplooien zodat hier alle oude schepen systematisch verdwijnen, niets wordt dan verplicht opgelegd en de bank zal niet meer verliezen dan vandaag, der komt nu ook niets binnen. als de banken in maart 2007 schreven dat de overcapaciteit reeel werd, hadden ze toen al maatregelen moeten treffen. ze kunnen der dan nu ook voor zorgen dat ze der vanaf geraken

    Geplaatst door: JUCO op
  • met die oplegregeling willen ze 30% uit de vaart halen zodat de tarieven omhoog gaan,ik persoonlijk zie dat niet gebeuren omdat je nu ook al een capaciteitsvermindering hebt van schepen die wel een reis durfen af te slaan en geregeld enkele dagen liggen. de grootste reductie van tonnage heb je nu met het lage water,toch blijven de opbrengsten slecht. wanneer een duur schip inschrijft voor 10 of 11 cent geloof ik niet dat ze hiermee uitkomen als rente,verzekeringen en levensonderhoud rekent dus blijven varen voor iets meer dan die 11 cent.kortom een schlecht plan die veel geld kost die we terug moeten betalen misschien wel via belastingen en zie die speciale belastingheffing maar weer ongedaan te krijgen. awb

    Geplaatst door: a.w.b. op
  • Dirk van der Meulen.

    Je hebt helemaal gelijk , maar dat wordt hier al zo vaak geroepen,maar je praat tegen een muur aan , volgens mij varen er veel schippers rond die niet eens weten hoeveel rente en aflossing ze moeten betalen per maand,er varen gewoon teveel schippers rond die geen rekenen op school hebben gehad.
    veel succes allemaal.

    Geplaatst door: agb op
  • Dus als al die mensen die onder de prijs zitten te klooien nu eens verstand krijgen, en niet alles voor elke prijs aannemen, zitten we ook niet met die stomme oplegregeling. Die oplegregeling is wachten op veka praktijken zoals we al gezien hebben met de slooppremie.

    Wij varen al weer 3 maanden kosten dekkend door te vast te houden aan je prijs en er niet onder te gaan.
    Het kan wel maar je moet het ook willen!!

    Geplaatst door: kosten dekkend varen op

Reageer