Hotel op de Maasvlakte

Hotel at Work opent in januari 2010 haar deuren op de Maasvlakte. Het tijdelijke hotel is bestemd voor bouwvakkers en technici die langere tijd achtereen in het westelijk deel van de haven werken. In januari staan de eerste 200 bedden gereed, in mei is er plek voor minimaal 400 mensen. Afhankelijk van de vraag wordt het hotel daarna uitgebreid tot maximaal 2500 bedden.

Hotel op de Maasvlakte

In het westelijk deel van de haven wordt de komende jaren flink gebouwd. Zo verrijzen er elektriciteitscentrales van E.ON en Enecogen, LNG-terminals van GATE en Liongas, en een aantal minder grote projecten. Daarvoor moeten dagelijks duizenden werklieden in dit deel van de haven zijn. President-directeur Hans Smits van het Havenbedrijf: ‘De komst van Hotel at Work betekent dat een groot deel van de bouwvakkers straks niet tweemaal daags over de A15 rijdt. Dat betekent gewoonweg minder files.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hotel op de Maasvlakte | Schuttevaer.nl

Hotel op de Maasvlakte

Hotel at Work opent in januari 2010 haar deuren op de Maasvlakte. Het tijdelijke hotel is bestemd voor bouwvakkers en technici die langere tijd achtereen in het westelijk deel van de haven werken. In januari staan de eerste 200 bedden gereed, in mei is er plek voor minimaal 400 mensen. Afhankelijk van de vraag wordt het hotel daarna uitgebreid tot maximaal 2500 bedden.

Hotel op de Maasvlakte

In het westelijk deel van de haven wordt de komende jaren flink gebouwd. Zo verrijzen er elektriciteitscentrales van E.ON en Enecogen, LNG-terminals van GATE en Liongas, en een aantal minder grote projecten. Daarvoor moeten dagelijks duizenden werklieden in dit deel van de haven zijn. President-directeur Hans Smits van het Havenbedrijf: ‘De komst van Hotel at Work betekent dat een groot deel van de bouwvakkers straks niet tweemaal daags over de A15 rijdt. Dat betekent gewoonweg minder files.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer