Voltooiing crisisplan kost nog maanden

Het Crisisberaad Binnenvaart hoopt 1 januari 2010 te beginnen met de uitvoering van het plan voor een tijdelijke capaciteitsvermindering in de binnenvaart. Dat maakte het Crisisberaad vrijdag bekend op de eerste van drie discussiebijeenkomsten. De aanwezige schippers reageerden overwegend positief op het plan schepen bij inschrijving uit de vaart te halen. Ze vroegen zich wel af waarom niet morgen wordt begonnen. Of zoals een schipper zei: ‘Een fantastisch plan, maar het komt wel laat.’

Voltooiing crisisplan kost nog maanden

De ruim veertig schippers in de zaal van theater Odeon in Zwolle discussieerden flink over het gepresenteerde plan. Het waren vrijwel allemaal eigenaars van kleinere schepen. Schippers van schepen boven de 2500 ton waren op één hand te tellen. Volgens CBOB-bestuurder Jan Kruisinga was die categorie ondernemers weggebleven omdat ze ‘toch de zwarte piet toegespeeld zouden krijgen’. Hij wist wel te melden dat onder grote schepen een groot draagvlak bestaat voor een plan. Tachtig procent moet deelnemen wil het kans van slagen hebben.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Voltooiing crisisplan kost nog maanden | Schuttevaer.nl

Voltooiing crisisplan kost nog maanden

Het Crisisberaad Binnenvaart hoopt 1 januari 2010 te beginnen met de uitvoering van het plan voor een tijdelijke capaciteitsvermindering in de binnenvaart. Dat maakte het Crisisberaad vrijdag bekend op de eerste van drie discussiebijeenkomsten. De aanwezige schippers reageerden overwegend positief op het plan schepen bij inschrijving uit de vaart te halen. Ze vroegen zich wel af waarom niet morgen wordt begonnen. Of zoals een schipper zei: ‘Een fantastisch plan, maar het komt wel laat.’

Voltooiing crisisplan kost nog maanden

De ruim veertig schippers in de zaal van theater Odeon in Zwolle discussieerden flink over het gepresenteerde plan. Het waren vrijwel allemaal eigenaars van kleinere schepen. Schippers van schepen boven de 2500 ton waren op één hand te tellen. Volgens CBOB-bestuurder Jan Kruisinga was die categorie ondernemers weggebleven omdat ze ‘toch de zwarte piet toegespeeld zouden krijgen’. Hij wist wel te melden dat onder grote schepen een groot draagvlak bestaat voor een plan. Tachtig procent moet deelnemen wil het kans van slagen hebben.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer