‘Laag water geen reden voor optimisme’

De vrachtprijzen in de binnenvaart stijgen de laatste tijd door het lage water en de toegenomen hoeveelheid lading op de markt. Volgens het Crisisberaad Binnenvaart is dit echter tijdelijk en geen reden om te denken dat het spoedig beter gaat. Dat bleek vrijdag op de eerste bijeenkomst van het Crisisberaad in Zwolle.

‘Laag water geen reden voor optimisme'

Het Crisisberaad presenteerde vrijdag het NEA-onderzoek naar de economische situatie in de binnenvaart. Daaruit blijkt dat 2010 nog steeds een slecht jaar is voor de binnenvaart en dat in 2014 pas weer hetzelfde volume wordt bereikt als in 2008. De ING-bank concludeerde dit al een paar weken eerder.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Laag water geen reden voor optimisme’ | Schuttevaer.nl

‘Laag water geen reden voor optimisme’

De vrachtprijzen in de binnenvaart stijgen de laatste tijd door het lage water en de toegenomen hoeveelheid lading op de markt. Volgens het Crisisberaad Binnenvaart is dit echter tijdelijk en geen reden om te denken dat het spoedig beter gaat. Dat bleek vrijdag op de eerste bijeenkomst van het Crisisberaad in Zwolle.

‘Laag water geen reden voor optimisme'

Het Crisisberaad presenteerde vrijdag het NEA-onderzoek naar de economische situatie in de binnenvaart. Daaruit blijkt dat 2010 nog steeds een slecht jaar is voor de binnenvaart en dat in 2014 pas weer hetzelfde volume wordt bereikt als in 2008. De ING-bank concludeerde dit al een paar weken eerder.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer