Aan de reis: Ladingaanbod trekt iets aan

De meeste schippers hebben het idee dat de hoeveelheid lading iets aantrekt. Dat wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het lage water. De tarieven gaan tot nu toe niet mee en dat blijft voor veel schippers reden reizen te weigeren. En dat heeft ook vaak resultaat, want er wordt regelmatig wat bij gegeven.

‘Mijn bank heeft de kredietlimiet op het rekening-courant drastisch verlaagd’, zegt een schipper. ‘De bank zegt dat het een algemene maatregel is die voor iedereen geldt, maar ik ga daar niet mee akkoord. Ik zit al dertig jaar bij die bank en heb nog nooit rood gestaan. Ik vind dit te ver gaan en overweeg al mijn rekeningen weg te halen bij deze bank. Zo laat ik me niet behandelen.’
Op de Moezel werd sinds weken weer redelijk werk aangeboden. Maar omdat de prijzen niet meevielen, werden veel reizen geweigerd. Op de Boven-Rijn werd vooral grind en maïs aangeboden tegen lage prijzen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de reis: Ladingaanbod trekt iets aan | Schuttevaer.nl

Aan de reis: Ladingaanbod trekt iets aan

De meeste schippers hebben het idee dat de hoeveelheid lading iets aantrekt. Dat wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het lage water. De tarieven gaan tot nu toe niet mee en dat blijft voor veel schippers reden reizen te weigeren. En dat heeft ook vaak resultaat, want er wordt regelmatig wat bij gegeven.

‘Mijn bank heeft de kredietlimiet op het rekening-courant drastisch verlaagd’, zegt een schipper. ‘De bank zegt dat het een algemene maatregel is die voor iedereen geldt, maar ik ga daar niet mee akkoord. Ik zit al dertig jaar bij die bank en heb nog nooit rood gestaan. Ik vind dit te ver gaan en overweeg al mijn rekeningen weg te halen bij deze bank. Zo laat ik me niet behandelen.’
Op de Moezel werd sinds weken weer redelijk werk aangeboden. Maar omdat de prijzen niet meevielen, werden veel reizen geweigerd. Op de Boven-Rijn werd vooral grind en maïs aangeboden tegen lage prijzen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer