Ingezonden: Challenger

Graag had ik een kleine reactie geplaatst op het artikel van de nieuwe Challenger. En dit is de volgende vraag met multiple choice antwoord. Welke past niet in het volgende rijtje?

a) In Nederland is er geen crisis.
b) In Nederland is er veel werk.
c) In Nederland wordt goed betaald.
d) In Nederland zijn er te weinig schepen.
e) In Nederland zijn er alleen maar goede ligplaatsen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (9)

  • hallo Pcornet

    Ik vind jou stukje het beste tot nu toe op heel de schuttevaer site!!!!
    Eiondelijk eens een normale zicht op de situatie!

    Ik maak mijn naam niet bekend,omdat het dan voor gaat komen dat ik een blik verf of een accu op mn roefdek heb liggen.

    MvG F CE

    Geplaatst door: fuckface op
  • Ik wilde toch maar even reageren op het een en ander

    Ten eerste het stukje wat er in de schuttevaer stond sta ik zelf op sommige dingen niet geheel achter vindt dit jammer maar je hebt een leuk telefoongesprek van een uur met zo,n man nog gevraagd of t,ie het stukje normaal en zakelijk op wilde stellen. Tot me,n verbazing moest ik het zelf lezen in de krant en niks van te voren opgestuurd gekregen ter controle dus er staan bepaalde dingen in waar ik het niet zo mee eens ben.

    Dan eerst de reactie op de ingezonde brief van de heer vandeweghe ik kan ze,n brief wel waarderen er staat een naam en scheepsnaam bij dat kunnen veel van onderstaande reactie,s niet zeggen, grote bek maar te laf om hun echte naam op te geven, volwassen hoor.
    1. Over het gebruik van de spudpalen had ik een voorbeeld aangehaald van het laden in Engis(het onderste bandje vind ik heel handig door het prachtige damwandje daar moet je het schip een meter of 6 afhouden)met zulke plekken is het gemakkelijk om de spudpalen te gebruiken.(kan er ook goed op afmeren voor te wachten op werk)
    2. Over het te positief zijn volgens u:
    Dit komt waarschijlijk door dat de man vroeg of we nog aan de gang konden blijven en wie ons bevrachtingkantoor was,
    Hierop heb ik geantwoord dat we aangesloten zitten bij een cooperatie en dat we vergeleken met de vrije markt nog redelijk de kost kunnen verdienen wil niet zeggen dat we goud verdienen en het altijd geweldig is om voor een cooperatie te varen, we hebben een paar jaar gehad dat we er niet altijd even gelukkig mee waren omdat je een vervoersgarantie afgeeft tegen vast gestelde contracten toen kon je wel eens meer verdienen op de vrije markt maar nu in deze tijd hebben we ook wel lege wachtdagen maar als je weer een reis gaat doen heb je een normaal betaalde reis wat er op neerkomt dat we nog de kost kunnen verdienen.
    En dat is momenteel al heel wat.

    Ook wil ik hierbij een reactie geven op Erik…….
    We varen rond zonder staatsgarantie (dat wil niet zeggen dat we weinig hypotheek hebben) ik weet niet of er dan een lampje gaat branden bij je anders moet je het maar aan iemand vragen hoe dat zit dus je 80 tot 90% financiering klopt niet ten tweede ben geen 29 jaar gelukkig ben ik nog wat jonger(ook zo,n foutje van de krant en dat ik zou hebben gezegd dat ik zo,n tijd nooit heb meegemaakt klopt niet, snap zelf wel dat dit stom overkomt) je weet niks van mijn situatie voor welke prijs we hebben afgebouwd en ga zo maar verder dus voordat je die grote smoel opentrekt doe dan eerst je huiswerk
    En heb je er wel eens aangedacht dat de schepen die 2,5 tot 2 jaar geleden tussen de 3,4 en 4 miljoen werden verkocht of besteld zijn en dat een 1 jaar geleden deze zelfde schepen 4,2 tot 4,8 miljoen besteld of verkocht zijn.
    Dus als er nu een nieuwbouw in de vaart komt met 90% financiering, voor 3,8 afgebouwd of de in jou ogen gezonde onderneming van 70% financiering afgebouwd of gekocht voor 4,8 miljoen
    kun je rekenen anders moet je het maar weer aan iemand vragen wat hiermee bedoeld wordt. Dus je kan niet voor iemand rekenen en lijkt me ook niet gezond omdat te doen elke situatie is anders.

    Wilde ook nog even aangeven dat sommige mensen zeggen dat door de nieuwbouwers alles kapot is gemaakt hier wil ik het volgende over zeggen:
    Ten eerste is er geen schuldige aan te wijzen deze tijd noemen ze een recessie banken, grote-kleine bedrijven en ook de scheepvaart hebben moeilijke tijden dat het door de nieuwe schepen versterkt wordt dat snap ik alleen hebben we daar met ze,n allen(de meeste mensen) aan mee gedaan. De starter die meestal niet meer met een spits(waar niets mis mee is) begon maar met een 85 meter tot aan de laatste in de ketting de nieuwbouwer. 2hands schepen werden voor hoofdprijzen gekocht en daardoor was het een drukte bij de makelaar. Nu blijkt dat de geringste hypotheek al te veel is, gaan mensen een schuldige zoeken slaat nergens op. We kunnen beter met een idee (bodemtarief) of iets komen om deze tijd een beetje te overleven in plek van elkaar de grond in trappen. Ik hoop dat er ook een normale discussie gevoerd kan worden, schijnbaar is dit voor sommige mensen erg moeilijk.

    Geplaatst door: Paul Cornet op
  • Hee Erik je kan beter een financiering hebben van 90% of 100% want dan blijven de vrachtprijzen ook hoger omdat je meer inkomen nodig hebt!!!!!!!!!!!!!

    ( Alleen jammer dat het zo niet werkt)

    Geplaatst door: fuckface op
  • je bent er een vergeten paultje.als je 29 bent hoor je geen hypotheek tehebben van 85-90%!!dat is de kwaailijkse zaak aan jou.70% is gezond dan zou er al een hoop beter gaan.

    Geplaatst door: erik op
  • @kees

    U geeft een zeer hoogwaardig antwoord..
    U durft, gniffelend en veilig achter uw beeldscherm reageren. Ik vraag me af wie hier eigenlijk de sukkel is. Maar goed, U weet waarschijnlijk niet beter. Dat is spijtig te noemen. .

    Goedenavond

    Geplaatst door: Ernst klein op
  • Misschien heeft deze persoon de Challenger wel besteld toen er in de verste verte nog geen sprake was van een krediet crisis,
    tenslotte zit er ongeveer 2 jaar tussen bestellen en afleveren, 2 jaar geleden was er nog geen vuil;tje aan de lucht tenslotte nam de Fortis ABN over een vooraanstaande Bankier die het dichts bij het vuur zit, wat ze achteraf ook hebben gemerkt, en wat dacht je van G.M. die van ellende de Europese markt afstoot, praat dus normaal en geef niet steeds af op een ander,zoals de antwoorden van ene Kees, noem dan ook je achernaam Kees en ga geen bevolkingsgroepen bagataliseren , dit is ook nog discriminatie dus let op wat je zegt.
    En voor de beheerder van de site haalt u de woorden van meneer Kees er alstublieft af dit is niet een hardwerkende bevolkingsgroep waardig

    Geplaatst door: hagens op
  • BLIJF JII IN BELGIE IS ER HIET MEER WERK EN LIGPLAATS

    STOMME VRAAG STOM ANTWOORD

    Geplaatst door: rob op
  • jullie maken elkaar knetter gek.

    Geplaatst door: arjan op
  • Ach ja…..

    Geplaatst door: jan op

Reageer

Ingezonden: Challenger | Schuttevaer.nl

Ingezonden: Challenger

Graag had ik een kleine reactie geplaatst op het artikel van de nieuwe Challenger. En dit is de volgende vraag met multiple choice antwoord. Welke past niet in het volgende rijtje?

a) In Nederland is er geen crisis.
b) In Nederland is er veel werk.
c) In Nederland wordt goed betaald.
d) In Nederland zijn er te weinig schepen.
e) In Nederland zijn er alleen maar goede ligplaatsen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (9)

  • hallo Pcornet

    Ik vind jou stukje het beste tot nu toe op heel de schuttevaer site!!!!
    Eiondelijk eens een normale zicht op de situatie!

    Ik maak mijn naam niet bekend,omdat het dan voor gaat komen dat ik een blik verf of een accu op mn roefdek heb liggen.

    MvG F CE

    Geplaatst door: fuckface op
  • Ik wilde toch maar even reageren op het een en ander

    Ten eerste het stukje wat er in de schuttevaer stond sta ik zelf op sommige dingen niet geheel achter vindt dit jammer maar je hebt een leuk telefoongesprek van een uur met zo,n man nog gevraagd of t,ie het stukje normaal en zakelijk op wilde stellen. Tot me,n verbazing moest ik het zelf lezen in de krant en niks van te voren opgestuurd gekregen ter controle dus er staan bepaalde dingen in waar ik het niet zo mee eens ben.

    Dan eerst de reactie op de ingezonde brief van de heer vandeweghe ik kan ze,n brief wel waarderen er staat een naam en scheepsnaam bij dat kunnen veel van onderstaande reactie,s niet zeggen, grote bek maar te laf om hun echte naam op te geven, volwassen hoor.
    1. Over het gebruik van de spudpalen had ik een voorbeeld aangehaald van het laden in Engis(het onderste bandje vind ik heel handig door het prachtige damwandje daar moet je het schip een meter of 6 afhouden)met zulke plekken is het gemakkelijk om de spudpalen te gebruiken.(kan er ook goed op afmeren voor te wachten op werk)
    2. Over het te positief zijn volgens u:
    Dit komt waarschijlijk door dat de man vroeg of we nog aan de gang konden blijven en wie ons bevrachtingkantoor was,
    Hierop heb ik geantwoord dat we aangesloten zitten bij een cooperatie en dat we vergeleken met de vrije markt nog redelijk de kost kunnen verdienen wil niet zeggen dat we goud verdienen en het altijd geweldig is om voor een cooperatie te varen, we hebben een paar jaar gehad dat we er niet altijd even gelukkig mee waren omdat je een vervoersgarantie afgeeft tegen vast gestelde contracten toen kon je wel eens meer verdienen op de vrije markt maar nu in deze tijd hebben we ook wel lege wachtdagen maar als je weer een reis gaat doen heb je een normaal betaalde reis wat er op neerkomt dat we nog de kost kunnen verdienen.
    En dat is momenteel al heel wat.

    Ook wil ik hierbij een reactie geven op Erik…….
    We varen rond zonder staatsgarantie (dat wil niet zeggen dat we weinig hypotheek hebben) ik weet niet of er dan een lampje gaat branden bij je anders moet je het maar aan iemand vragen hoe dat zit dus je 80 tot 90% financiering klopt niet ten tweede ben geen 29 jaar gelukkig ben ik nog wat jonger(ook zo,n foutje van de krant en dat ik zou hebben gezegd dat ik zo,n tijd nooit heb meegemaakt klopt niet, snap zelf wel dat dit stom overkomt) je weet niks van mijn situatie voor welke prijs we hebben afgebouwd en ga zo maar verder dus voordat je die grote smoel opentrekt doe dan eerst je huiswerk
    En heb je er wel eens aangedacht dat de schepen die 2,5 tot 2 jaar geleden tussen de 3,4 en 4 miljoen werden verkocht of besteld zijn en dat een 1 jaar geleden deze zelfde schepen 4,2 tot 4,8 miljoen besteld of verkocht zijn.
    Dus als er nu een nieuwbouw in de vaart komt met 90% financiering, voor 3,8 afgebouwd of de in jou ogen gezonde onderneming van 70% financiering afgebouwd of gekocht voor 4,8 miljoen
    kun je rekenen anders moet je het maar weer aan iemand vragen wat hiermee bedoeld wordt. Dus je kan niet voor iemand rekenen en lijkt me ook niet gezond omdat te doen elke situatie is anders.

    Wilde ook nog even aangeven dat sommige mensen zeggen dat door de nieuwbouwers alles kapot is gemaakt hier wil ik het volgende over zeggen:
    Ten eerste is er geen schuldige aan te wijzen deze tijd noemen ze een recessie banken, grote-kleine bedrijven en ook de scheepvaart hebben moeilijke tijden dat het door de nieuwe schepen versterkt wordt dat snap ik alleen hebben we daar met ze,n allen(de meeste mensen) aan mee gedaan. De starter die meestal niet meer met een spits(waar niets mis mee is) begon maar met een 85 meter tot aan de laatste in de ketting de nieuwbouwer. 2hands schepen werden voor hoofdprijzen gekocht en daardoor was het een drukte bij de makelaar. Nu blijkt dat de geringste hypotheek al te veel is, gaan mensen een schuldige zoeken slaat nergens op. We kunnen beter met een idee (bodemtarief) of iets komen om deze tijd een beetje te overleven in plek van elkaar de grond in trappen. Ik hoop dat er ook een normale discussie gevoerd kan worden, schijnbaar is dit voor sommige mensen erg moeilijk.

    Geplaatst door: Paul Cornet op
  • Hee Erik je kan beter een financiering hebben van 90% of 100% want dan blijven de vrachtprijzen ook hoger omdat je meer inkomen nodig hebt!!!!!!!!!!!!!

    ( Alleen jammer dat het zo niet werkt)

    Geplaatst door: fuckface op
  • je bent er een vergeten paultje.als je 29 bent hoor je geen hypotheek tehebben van 85-90%!!dat is de kwaailijkse zaak aan jou.70% is gezond dan zou er al een hoop beter gaan.

    Geplaatst door: erik op
  • @kees

    U geeft een zeer hoogwaardig antwoord..
    U durft, gniffelend en veilig achter uw beeldscherm reageren. Ik vraag me af wie hier eigenlijk de sukkel is. Maar goed, U weet waarschijnlijk niet beter. Dat is spijtig te noemen. .

    Goedenavond

    Geplaatst door: Ernst klein op
  • Misschien heeft deze persoon de Challenger wel besteld toen er in de verste verte nog geen sprake was van een krediet crisis,
    tenslotte zit er ongeveer 2 jaar tussen bestellen en afleveren, 2 jaar geleden was er nog geen vuil;tje aan de lucht tenslotte nam de Fortis ABN over een vooraanstaande Bankier die het dichts bij het vuur zit, wat ze achteraf ook hebben gemerkt, en wat dacht je van G.M. die van ellende de Europese markt afstoot, praat dus normaal en geef niet steeds af op een ander,zoals de antwoorden van ene Kees, noem dan ook je achernaam Kees en ga geen bevolkingsgroepen bagataliseren , dit is ook nog discriminatie dus let op wat je zegt.
    En voor de beheerder van de site haalt u de woorden van meneer Kees er alstublieft af dit is niet een hardwerkende bevolkingsgroep waardig

    Geplaatst door: hagens op
  • BLIJF JII IN BELGIE IS ER HIET MEER WERK EN LIGPLAATS

    STOMME VRAAG STOM ANTWOORD

    Geplaatst door: rob op
  • jullie maken elkaar knetter gek.

    Geplaatst door: arjan op
  • Ach ja…..

    Geplaatst door: jan op

Reageer