Verladers ontevreden over RWS

Binnenvaartverladers zijn niet tevreden over de informatievoorziening van Rijkswaterstaat over de vaarwegen. Dat blijkt uit een onderzoek dat Rijkswaterstaat Dienst Verkeer en Scheepvaart (DVS) samen met verladersorganisatie EVO heeft uitgevoerd naar de gebruikerstevredenheid van binnenvaartverladers.

Doel van het onderzoek was te achterhalen op welke punten Rijkswaterstaat beter tegemoet kan komen aan de wensen van de doelgroep. De verladers vinden dat RWS informatie te laat of niet verstrekt. Naast de informatieverstrekking is de samenwerking tussen Rijkswaterstaat en het bedrijfsleven een belangrijk punt van aandacht, aldus EVO. Joris Tenhagen, beleidsadviseur Spoor & Binnenvaart bij EVO, stelt dat bij de planning van onderhoud wellicht rekening gehouden kan worden met de wensen van verladers. Als onderhoud bijvoorbeeld wordt uitgevoerd in de voor verladers rustige perioden, beperkt dit de overlast voor opdrachtgevers. Verder willen verladers dat Rijkswaterstaat hen eerder bij projecten betrekt. EVO vindt het dan ook een goede zaak dat de regionale dienst van Rijkswaterstaat in Noord-Brabant een regulier overleg heeft geïntroduceerd met het bedrijfsleven. Dit zou volgens de verladersorganisatie ook in de rest van Nederland uitgerold moeten worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Verladers ontevreden over RWS | Schuttevaer.nl

Verladers ontevreden over RWS

Binnenvaartverladers zijn niet tevreden over de informatievoorziening van Rijkswaterstaat over de vaarwegen. Dat blijkt uit een onderzoek dat Rijkswaterstaat Dienst Verkeer en Scheepvaart (DVS) samen met verladersorganisatie EVO heeft uitgevoerd naar de gebruikerstevredenheid van binnenvaartverladers.

Doel van het onderzoek was te achterhalen op welke punten Rijkswaterstaat beter tegemoet kan komen aan de wensen van de doelgroep. De verladers vinden dat RWS informatie te laat of niet verstrekt. Naast de informatieverstrekking is de samenwerking tussen Rijkswaterstaat en het bedrijfsleven een belangrijk punt van aandacht, aldus EVO. Joris Tenhagen, beleidsadviseur Spoor & Binnenvaart bij EVO, stelt dat bij de planning van onderhoud wellicht rekening gehouden kan worden met de wensen van verladers. Als onderhoud bijvoorbeeld wordt uitgevoerd in de voor verladers rustige perioden, beperkt dit de overlast voor opdrachtgevers. Verder willen verladers dat Rijkswaterstaat hen eerder bij projecten betrekt. EVO vindt het dan ook een goede zaak dat de regionale dienst van Rijkswaterstaat in Noord-Brabant een regulier overleg heeft geïntroduceerd met het bedrijfsleven. Dit zou volgens de verladersorganisatie ook in de rest van Nederland uitgerold moeten worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer