Vrachtenmarkt: Containerprijzen naar bedenkelijk niveau

In de droge-ladingmarkt leek het even erop dat er een verbetering kwam voor de huren en vrachten van de panamaxen, maar dat duurde slechts een paar dagen. Vooral in het Verre Oosten zijn de huren op een dieptepunt gekomen. De Crown Star (76.662 dwt, 2002) werd gecharterd oplevering Onahama, teruglevering Zuid-Korea voor $ 31.000 per dag. Op de Atlantische routes was het iets beter. De Mendocino (76.623 dwt, 2002) werd gecharterd oplevering West-Europa voor twee Atlantische reizen, teruglevering West-Europa voor $ 52.000 per dag.

Periodecharters werden nauwelijks gesloten voor de panamaxen en dan nog tegen lage huren. De Grand Esmeralda (68.000dwt, 1990) werd voor drie tot vijf maanden gecharterd voor $ 49.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vrachtenmarkt: Containerprijzen naar bedenkelijk niveau | Schuttevaer.nl

Vrachtenmarkt: Containerprijzen naar bedenkelijk niveau

In de droge-ladingmarkt leek het even erop dat er een verbetering kwam voor de huren en vrachten van de panamaxen, maar dat duurde slechts een paar dagen. Vooral in het Verre Oosten zijn de huren op een dieptepunt gekomen. De Crown Star (76.662 dwt, 2002) werd gecharterd oplevering Onahama, teruglevering Zuid-Korea voor $ 31.000 per dag. Op de Atlantische routes was het iets beter. De Mendocino (76.623 dwt, 2002) werd gecharterd oplevering West-Europa voor twee Atlantische reizen, teruglevering West-Europa voor $ 52.000 per dag.

Periodecharters werden nauwelijks gesloten voor de panamaxen en dan nog tegen lage huren. De Grand Esmeralda (68.000dwt, 1990) werd voor drie tot vijf maanden gecharterd voor $ 49.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer