Aan de Reis: Het is weer KWZ-tijd

Er wordt nog steeds vrij veel werk gemeld in Rotterdam en andere zeehavens. Ook in Duitsland zijn schippers tevreden over het ladingaanbod en de vrachtprijzen. Vanwege de lage waterstanden worden er weer KWZ-toeslagen betaald.

Cellulose ging van Vlissingen naar Dorpen voor 7 euro per ton. Coils brachten van Antwerpen naar Dortmund 5,25 euro per ton op. Erts ging van Rotterdam naar Dillingen voor 7,25 euro per ton. Magnesiet ging van Rotterdam naar Dortmund voor 4,75 euro per ton. Van Rotterdam naar Stürzelberg werd 5 euro per ton betaald. Rollen gingen van Antwerpen naar Gelsenkirchen voor 6 euro en van IJmuiden naar Grimberg voor 5,50 euro per ton. Zout bracht van Delfzijl naar Tessenderlo 4,25 euro per ton op en soja ging van Rotterdam naar Enschede voor 6 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Het is weer KWZ-tijd | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Het is weer KWZ-tijd

Er wordt nog steeds vrij veel werk gemeld in Rotterdam en andere zeehavens. Ook in Duitsland zijn schippers tevreden over het ladingaanbod en de vrachtprijzen. Vanwege de lage waterstanden worden er weer KWZ-toeslagen betaald.

Cellulose ging van Vlissingen naar Dorpen voor 7 euro per ton. Coils brachten van Antwerpen naar Dortmund 5,25 euro per ton op. Erts ging van Rotterdam naar Dillingen voor 7,25 euro per ton. Magnesiet ging van Rotterdam naar Dortmund voor 4,75 euro per ton. Van Rotterdam naar Stürzelberg werd 5 euro per ton betaald. Rollen gingen van Antwerpen naar Gelsenkirchen voor 6 euro en van IJmuiden naar Grimberg voor 5,50 euro per ton. Zout bracht van Delfzijl naar Tessenderlo 4,25 euro per ton op en soja ging van Rotterdam naar Enschede voor 6 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer