Stikstofmaatregelen

Vloot mesheftenvissers bijna volledig dieselelektrisch

Net als de garnalenvloot moeten ook de vier Nederlandse mesheftenvaartuigen voldoen aan de stikstofnorm om te kunnen blijven vissen in Natura 2000-gebied. Drie hebben intussen een dieselektrische aandrijving gekregen in combinatie met nabehandelingsinstallaties.

STIKSTOF HA-36
De HA-36 heeft begin maart twee nieuwe elektromotoren bij Damen Maaskant laten plaatsen. Foto Willem den Heijer

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vloot mesheftenvissers bijna volledig dieselelektrisch | Schuttevaer.nl
Stikstofmaatregelen

Vloot mesheftenvissers bijna volledig dieselelektrisch

Net als de garnalenvloot moeten ook de vier Nederlandse mesheftenvaartuigen voldoen aan de stikstofnorm om te kunnen blijven vissen in Natura 2000-gebied. Drie hebben intussen een dieselektrische aandrijving gekregen in combinatie met nabehandelingsinstallaties.

STIKSTOF HA-36
De HA-36 heeft begin maart twee nieuwe elektromotoren bij Damen Maaskant laten plaatsen. Foto Willem den Heijer

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer