De Rijn van A tot Z: Oneigenlijke partijen doen markt geen goed

De markt blijft volgens de bevrachters onveranderd slecht voor de tijd van het jaar. Hier en daar lopen wel wat werkjes en er wordt ook wel gevaren, maar de prijzen blijven achter.

Vooral schippers van schepen onder de 1500 ton klagen steen en been. Die hebben tot nu toe het minst te lijden gehad van de crisis, maar lopen nu ook tegen slechtere vrachtprijzen aan. ‘Iedereen vaart met oneigenlijke partijen’, zegt een bevrachter. ‘Een 110-meter vaart met 1200 ton en dat is de eigenaar moeilijk kwalijk te nemen. Maar het doet de markt geen goed, want er loopt dan een kleiner schip lading mis. Bovendien zakken dan ook voor het kleinere segment de vrachtprijzen nog verder.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

De Rijn van A tot Z: Oneigenlijke partijen doen markt geen goed | Schuttevaer.nl

De Rijn van A tot Z: Oneigenlijke partijen doen markt geen goed

De markt blijft volgens de bevrachters onveranderd slecht voor de tijd van het jaar. Hier en daar lopen wel wat werkjes en er wordt ook wel gevaren, maar de prijzen blijven achter.

Vooral schippers van schepen onder de 1500 ton klagen steen en been. Die hebben tot nu toe het minst te lijden gehad van de crisis, maar lopen nu ook tegen slechtere vrachtprijzen aan. ‘Iedereen vaart met oneigenlijke partijen’, zegt een bevrachter. ‘Een 110-meter vaart met 1200 ton en dat is de eigenaar moeilijk kwalijk te nemen. Maar het doet de markt geen goed, want er loopt dan een kleiner schip lading mis. Bovendien zakken dan ook voor het kleinere segment de vrachtprijzen nog verder.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer