Aan de Reis: Zachtjesaan wat meer werk

De algemene indruk is dat het werk weer ietsje aantrekt. In de zeehavens maar ook in het achterland.

Er was begin deze week in Amsterdam en Rotterdam vrij veel werk voor 1000-tonners. Die konden kiezen uit diverse partijen. Voor grotere schepen blijft de spoeling nog steeds dun, ondanks de lage waterstand op Rijn en Donau. Er wordt ook werk vastgehouden, in de hoop op stijgend water. Bevrachters proberen zoveel mogelijk blokvrachten af te spreken om geen KWZ te hoeven betalen. Dat pakt vaak ongunstig uit voor de schippers, die toch al slechtgehumeurd zijn vanwege de te lage tarieven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (27)

  • WBIIGAB,

    Wederom leren lezen ik zeg niet dat je voor een club uit Hamburg vaart maar dat zij achter de SM Hagen constructie zitten[uitgevonden] vervolgens vraag ik sm hagen als thuishaven en zelf een post/wal adres in Elsfleth.Nu begrijp ik ook waarom u het gevoel heeft waar ben ik in godsnaam aan begonnen u heeft eenvoudig problemen met het lezen van brieven en overeenkomsten.Schrijf je je volgende commentaar weer onder elsfleth of weer onder waar ben ik in godsnaam aan begonnen of meno

    Geplaatst door: Jan S op
  • Jan s wederom heb je het mis vaar ten eerste niet voor de club uit Hamburg ha ha en me woonplaats is niet elsfleth maar sonderborg denemarken.
    Dus ja meer onderzoek plegen voor je dingen hier neerkalkt.

    Geplaatst door: waar ben ik in godsnaam aan begonnen op
  • Elsfleth,

    Ik heb me verdiept via vrienden in de tankvaart in sm Hagen constructie zit een grote club uit Hamburg achter.Als u de moeite had genomen om het hele stuk + commentaren te lezen wist u ook waarom deze discusie is onstaan.Na het nodige te hebben gehoord over deze constructie weet ik ook wat voor type mens u bent voor u is de vraag echt “waar ben ik in godsnaam aan begonnen”
    SM Hagen op de kont Elsfleth als woonplaats !!!!.
    [M.V]Jan S

    Geplaatst door: Jan S op
  • jan s het zal mij een zorg zijn hoeveel schepen je heb of hoeveel je aflos,het gaat erom dat er heel veel mesne zijn die een schip voor het leven hebben gekocht mannen die met hun vrouwtje dag en nacht moeten varen om een normale boterham te kunne verdienen en aan het eind van de maand blij mogen zijn dat ze alle kosten hebben kunne betalen.
    en als ik zo je verhaaltje lees onderschrijf je precies het type mens wat ik voor ogen heb,je begin over ja je heb zeker een scheepie waar een ebvrachter inzit ha ha nee heb er een met een smachtehagen constructie en wat dan nog al had ik er tien op de pof zal mij een zorg zijn hoe en wat je bezit.
    met tie schepen heb je altijd nog meer schuld als met een scheepie denk ik zomaar dus ja wie is er nou beter af

    ok jan s vaar ze

    Geplaatst door: elsfleth op
  • Beste SSCHIPPER,

    Ik heb uw reactie eens gelezen en zou graag willen weten met wat voor schip u uw ondernemerschap bedrijft zodat ik misschien wat begrip voor uw kant van de zaak zou kunnen krijgen of zelf misschien wel van wat nuttige info kan voorzien.

    Geplaatst door: Blinkie op
  • Ga zo door Jan S, zelf had/heb ik soortgelijke ambities. wanneer je in de mogelijkheid bent om er een schip bij te doen, waarom niet? De eerste al in zijn geheel of voor een groot gedeelte vrij gevaren en dan een tweede er bij. Met 2 schepen 1,5 hypotheek aflossen gaat een stukje sneller. Daarna zelfde trucje nogmaals, eerste is dan alvrij, tweede voor de helft dus met 3 schepen weer 1,5 hypotheek! gaat het alweer sneller. Het enige wat ik kan bedenken is dat velen onder ons het vervelend vinden dat u wel de juiste contacten en mogelijkheden bezit om dit uit te voeren en wij niet. Succes en ja dat heet inderdaad ondernemen, de critici zijn over het algemeen schippers en mogen zich geen ondernemer noemen.

    Geplaatst door: ambitie op
  • @ Waar ben ik in godsnaam aan begonnen,

    Ik vind het jammer voor u dat u met dit gevoel idee aan boord zit.
    Heb u het schip zelf met behulp van de bank gefinancierd of zit er een bevrachter bij in.Ik heb gehoord dat dit regelmatig het geval is in de tankvaart.Als u mijn stukje goed had gelezen had u kunnen weten dat wij 2 van de 5 schepen hebben verkocht.Ik weet dat dit ook niet wordt gewaardeerd door bepaalde mensen maar dit heet ondernemen.Het feit dat u mij uit de hoogte noemt is u probleem maar ik wil het wel aan u verklaren bepaalde lieden roepen te pas en te onpas dat mensen met een nieuwbouw schip hun rente en aflossing maar eens moeten betalen zeker als het om koppelverbanden en 135 meter schepen gaat.Nou geef ik aan dat wij dat nog steeds doen en dan ben je dus weer arrogant.Beste mensen het is en blijft een feit niemand vertel mij en mijn compagnons waarheen ,voor wie, en voor hoeveel vracht wij varen en wel om de volgende reden dat maken we zelf wel uit want daarom zijn we zelfstandig ondernemer geworden.

    Geplaatst door: Jan S op
  • Jan laat je niet opnaaien en doe je ding.

    Geplaatst door: Ben op
  • en dan nog een mooi gezegde in het algemeen verlaten ratten altijd als eerste het zinkende schip.
    denk maar eens na wat ik daar mee bedoel ha ha dat slaat op al die gasten die hun zakken vullen in en aan de binnenvaart de kapitein van het schip blijft meestal als laatste aan boord tot het schip gezonken is zo gaat het nu ook in de binnenvaart.
    sucses mensen voor het gevecht wat jullie moeten leveren om een eerlijke boterham te verdienen.

    Geplaatst door: h leegwater op
  • jan s heb zelf ook een nieuwe tanker maar heb wel respect voor de mensen die met hun schip al jaren varen en iedere cent om moeten draaien.
    dus doe niet zo uit de hoogte met je vijf stukken staal want wat is die zooi nog waardt weinig mijn tanker is in twee jaar tijd bijna een miljoen in waarde gedaalt voor waar ik hem gekocht heb.
    en laat dat nou net de reden zijn dat ik de mensen die hier hun brood verdedigen heel goed snap snap u.
    deze mensen moeten keihard werken al jaren lang en wat gaan ze er op vooruit helemaal niks door anderen die de helle zooi kapot maken door maar door te blijven bouwen.
    dan kan je wel zeggen dat is ondernemersrisico snap dat zekers maar er is ook nog een bepaalde verantwoordelijkheid naar de markt toe waar je in werk die door overspoeling van schepen naar de klote gaat vandaar die uitbuiting door verladers ze hebben toch schepen zat.
    nou jan s sucses met je stukken staal heb er zelf ook een je wordt er geen cent wijzer van

    Geplaatst door: waar ben ik in godsnaam aan begonnen op
  • beste Jan s ,
    ondaks het feit dat iedereen mag varen waar hij wil zal ik u toch vertellen, terugomend op het main donau verhaal dat er een groot deel van de 135 mtr schepen voor tussen de 70 en 90 duizend euro heen en weer varen, terwijl dit normaal bedragen aijn die een 110 meter ongeveer heeft in deze helaas barre tijden, nu moet u mij toch eens vertellen, u bent bevrachter (cargill) en u krijgt voor bijv. 80000 euro circa 2250 ton of voor hetzelfde bedrag 1800 ton. zegt u het maar

    Geplaatst door: klaas op
  • Er staat een schipper met veel te veel schuld die zijn verlies niet wil nemen en zijn gezicht niet wil verliezen deze schipper staat in zijn nakie voor de spiegel en zegt: spiegeltje, spiegeltje aan de wand wie heeft de grootste lul van het land ? roept de schippersvrouw uit de woonkamer IKKE !!!

    Geplaatst door: Chris op
  • ergens klopt het wel , er liggen nergens legen schepen !!

    net yzendoorn buiten en er lag 1 leeg tankschip !!

    maar als je rondbelt kan je er maar 1 tje doen .

    Geplaatst door: André op
  • @ Jean,
    Dat u aan mijn verstand twijfelt is u goed recht.
    Dat het slecht gaat in de binnenvaart zie ik ook echt wel in.
    Maar deze discussie is ontstaan omdat @ schipper in zijn reactie melde dat het werk goedkoop weg gekaapt wordt door 135 meter en koppel verbanden die niet aan hun betalingsverplichting bij de banken voldoen.Dat kan hij niet weten want er zijn ook ondernemers met grote schepen en verbanden die dat nog wel kunnen[niet veel en soms moeilijk]vervolgens gaf hij de Belgen en Hollanders de schuld dat de vrachten op de Main door deze mosel vaarders werden verziekt.Volgens mij zijn die al jaren verziekt en wel door iedereen.Het feit dat er bij iedere gelegenheid maar wordt geroepen de banken,makelaars,bevrachters,verladers en de nieuwbouw 135 meter en de koppel verbanden verzieken de markt schiet me zo nu en dan in het verkeerde keelgat.Mijn zakenpartners en ik werken al 34 jaar keihard en leven zuinig en hadden 7 jaar geleden echt het plan om een kleine rederij te beginnen.[ondernemers drang]Maar nogmaals om een bepaalde doelgroep de schuld te geven gaat me te ver en nu zult u wel denken is hij helemaal van het pad af geraakt.Denkt u hier maar eens over na “degenen die een schip uit de markt hebben gekocht al dan niet een jong schip of een oud doorgerepareerd schip waar niets mis mee is, want een ieder heeft het recht zijn zaken te bedrijven zoals hij wil zijn ook medeplichtig aan de overcapaciteit/nieuwbouw omdat de kans groot is dat de persoon die zijn schip verkocht heeft een jonger of zelfs een nieuwbouw schip koopt en dat deze groter is is haast geen verrassing” Wat ik hiermee wil zeggen is we zijn allemaal schuldig en kunnen het maar op een manier oplossen en dat is voor normale tarieven varen en dat begint bij jezelf.
    p/s @ Guus wij hebben ook sloop premie betaald met de hoop dat het beter zou worden maar helaas was dat niet het geval.

    Geplaatst door: Jan S op
  • jan s
    wij hebben niet alleen recht op de main ,maar de schepen die er altijd gevaren hebben hebben nu last van die grote omdat die hun eigen aanbieden voor de helft of minder van de vrachten die er normaal betaald worden dus wij zijn geen jankers ,maar proberen om zoveel mogelijk vracht te krijgen zodat wij nog een sociaal leven willen houden met vrije tijd

    Geplaatst door: schipper op
  • denk dat ik maar een nieuwe ga laten bouwen
    gaat steeds beter…..

    Geplaatst door: schipper op
  • Jan S

    Wat een verstand en wat een vergelijking zeg….
    Er is niks tegen op handel als je dat wilt, maar als je niet wil of kan inzien hoe een markt kapot gaat dan houd het gewoon op.

    Geplaatst door: Jean op
  • @ 010,

    Dat mag u.
    Ik had met een zaken partner nog wat geld over en wou een rederij beginnen.
    En als het verkopen van schepen meer oplevert dan varen doen we dat.
    Het is namelijk een feit dat er nog nooit iemand failliet is gegaan aan geld verdienen.
    Als ik morgen geld kan verdienen met oude fietsen te verkopen doe ik dat en als ik dan met een paar honderd fietsen blijf zitten geef ik niet alle mensen de schuld die nieuwe fietsen verkopen of kopen.Die slechte vrachten hebben we aan ons zelf te danken want ik ben ervan overtuigd dat als een ieder die een eigen bedrijf runt eerlijk tegen zich zelf en de buurman is de prijzen wel moeten stijgen,maar eerlijkheid is in de binnenvaart ver te zoeken en als je mensen spreekt vaart er niemand onder de prijs het is altijd de ander die dat doet.Een rvs plaat voor je kop moet je niet doen is veel te duur en levert bij de verkoop niets extra op.
    En nog een kleinigheidje je kan me niet op mijn pik trappen, is hij niet groot genoeg voor.
    Ook voor u een goede vaart en zit je niet zo te ergen aan die koppelverbanden en 135 meter schepen ze zijn er nu eenmaal en verdwijnen voorlopig ook niet

    Geplaatst door: Jan S op
  • Jan S,

    Gefeliciteerd met Uw 5 schepen en de door U behaalde winsten.

    Ik zal eens in de Quote 500 kijken of ik U tegen
    kom. VEKA heb ik inmiddels al ontdekt.

    U heeft echter nog steeds niet door, dat de markt
    door uw koopzieke gedrag, volledig is ingestort.

    Verder veel succes met Uw mooie onderneming, en de door U behaalde winsten.

    Geplaatst door: guus op
  • @ jan s
    Kun je mij uitleggen wat je met 5 schepen in 7 jaar moet was 1 niet genoeg?
    Kijk zulke mensen als jij zijn wel degelijk debet aan zoals het nu is. Als iedereen een beetje normaal had gedaan en niet zo hebberig of jaloers hadden de meeste nu niet zoveel problemen gehad.Maar jij heb nu een rvs plaat voor je hoofd en als iemand wat kritiek heeft ben je op je pik getrapt. Goeie reis

    Geplaatst door: 010 a4 op
  • Beste Guus en Jean,

    Natuurlijk sping ik uit mijn vel ben het gelul dat alleen de groote schepen de markt verzieken aardig zat.En ja wij hebben de afgelopen 7 jaar 5 schepen in de vaart gebracht waarvan twee verkocht, heeft een leuk centje opgebracht.Met die andere drie lossen we nog steeds de aflossing en rente af en varen met nederlands personeel.
    Dus dat op de blaren zitten val wel mee.
    En dat geroep van ze moeten eerst maar de rente en aflossing betalen dat maken de banken wel uit en neem maar van mij aan dat die geen verlies pakken zolang er nog hoop is.Maar al die schepen die nu afgeven op de nieuwbouw voldoen die allemaal wel aan hun verplichtingen?

    Geplaatst door: Jan S op
  • Groot gelijk Guus!

    Als je naar jarenlang de markt verprutsen om je eigen verkeerde beslissingen stand te laten houden nog niet wil inzien dat daar de oorzaak ligt, dan gaat het vrees ik niet meer komen ook.
    Eerst hoeft men niet af te lossen, daarna ook deels of geheel geen rente te betalen, resultaat: de prijzen zakte direkt mee met die besluiten. Maar wil je dit allemaal niet zien…. tja wat dan?? Vroeger zeiden ze: wie niet horen wil moet maar voelen… alleen wel jammer dat iedereen daar de dupe van is!

    Geplaatst door: Jean op
  • Jan S,

    U kunt nu wel uit Uw vel springen, maar schipper
    heeft natuurlijk wel gelijk.

    Ik vraag mij af wat er in uw ondernemersplan, als U dat geschreven hebt, stond om te investeren in
    deze grote tonnages. Of dacht U ook, scheepie bestellen en na een jaartje miljoentje pakken?

    Je hoeft je niet te schamen als je de verkeerde
    beslissing hebt genomen. Alleen is het niet netjes om andere de schuld te geven, die zich groen en geel aan slooppremies hebben betaald.
    Wij hadden na de slooprondes, wel de hoop dat de markt eindelijk gezond zou worden. Maar wat schets onze verbazing, schippers gaan gewoon
    een miljoen gulden boete betalen,Ja U leest het goed, een miljoen boete, om een nieuw schip te
    bouwen. Ik denk dat weinig mensen dat geld in kas hadden, maar de makelaars losten alles op.

    Misschien een idee om de bank of de makelaar nog de schuld te geven!

    Geplaatst door: guus op
  • @ schipper,
    Wat ben jij een jankerd zeg weer zo een die de schuld bij koppelverbanden en 135 meter schepen neer legt en daarbij ook nog het alleen recht claimt op het varen op de main.Belgen zijn slecht en de hollanders ook volgens u.Ik zou u eens een geheimpje verklappen we werken allemaal mee aan die slechte vrachten van groot tot klein en andersom en dat wordt gedaan door Belgen-Hollanders – Duitsers en alle andere nationaliteiten ook door u dus.Dus voor u alle 135 meter schepen en koppelverbanden de schuld geeft ga eens voor de spiegel staan en stel je zelf de vraag ben ik een echte vent of vaar ik ook voor de veel te lage tarieven en ga daarom maar zitten janken dat de groote schepen de markt verzieken.

    Geplaatst door: Jan S op
  • is wel werk voor de kleinere schepen maar nemen die nieuwe grote 135 m en koppelverbanden aan voor minder vracht .laat hun eerst hun aflos en rente betalen ,dan kunnen ze niet voor deze vrachten varen en dan word er ook iets meer betaald
    en belgica de meeste belgen van de moezel zitten op de main de vrachten te bederven en ook hollanders

    Geplaatst door: schipper op
  • Anders krijgen ze de kolen nooit weg voor onder de 6€uries
    Ja er liep wat werk naar de VDO waar je vervolgens gemiddeld 5 dagen ligt wat voorlopig ook nog zo zal blijven
    Heel dit item moeten ze schrappen of is dat juist dat stukje humor op deze site

    Geplaatst door: Bedrijfseconoom op
  • Op de Moezel was redelijk werk voorhanden.

    hahahahahahaha , waar halen ze dat vandaan !!!

    Geplaatst door: belgica op

Reageer

Aan de Reis: Zachtjesaan wat meer werk | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Zachtjesaan wat meer werk

De algemene indruk is dat het werk weer ietsje aantrekt. In de zeehavens maar ook in het achterland.

Er was begin deze week in Amsterdam en Rotterdam vrij veel werk voor 1000-tonners. Die konden kiezen uit diverse partijen. Voor grotere schepen blijft de spoeling nog steeds dun, ondanks de lage waterstand op Rijn en Donau. Er wordt ook werk vastgehouden, in de hoop op stijgend water. Bevrachters proberen zoveel mogelijk blokvrachten af te spreken om geen KWZ te hoeven betalen. Dat pakt vaak ongunstig uit voor de schippers, die toch al slechtgehumeurd zijn vanwege de te lage tarieven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (27)

  • WBIIGAB,

    Wederom leren lezen ik zeg niet dat je voor een club uit Hamburg vaart maar dat zij achter de SM Hagen constructie zitten[uitgevonden] vervolgens vraag ik sm hagen als thuishaven en zelf een post/wal adres in Elsfleth.Nu begrijp ik ook waarom u het gevoel heeft waar ben ik in godsnaam aan begonnen u heeft eenvoudig problemen met het lezen van brieven en overeenkomsten.Schrijf je je volgende commentaar weer onder elsfleth of weer onder waar ben ik in godsnaam aan begonnen of meno

    Geplaatst door: Jan S op
  • Jan s wederom heb je het mis vaar ten eerste niet voor de club uit Hamburg ha ha en me woonplaats is niet elsfleth maar sonderborg denemarken.
    Dus ja meer onderzoek plegen voor je dingen hier neerkalkt.

    Geplaatst door: waar ben ik in godsnaam aan begonnen op
  • Elsfleth,

    Ik heb me verdiept via vrienden in de tankvaart in sm Hagen constructie zit een grote club uit Hamburg achter.Als u de moeite had genomen om het hele stuk + commentaren te lezen wist u ook waarom deze discusie is onstaan.Na het nodige te hebben gehoord over deze constructie weet ik ook wat voor type mens u bent voor u is de vraag echt “waar ben ik in godsnaam aan begonnen”
    SM Hagen op de kont Elsfleth als woonplaats !!!!.
    [M.V]Jan S

    Geplaatst door: Jan S op
  • jan s het zal mij een zorg zijn hoeveel schepen je heb of hoeveel je aflos,het gaat erom dat er heel veel mesne zijn die een schip voor het leven hebben gekocht mannen die met hun vrouwtje dag en nacht moeten varen om een normale boterham te kunne verdienen en aan het eind van de maand blij mogen zijn dat ze alle kosten hebben kunne betalen.
    en als ik zo je verhaaltje lees onderschrijf je precies het type mens wat ik voor ogen heb,je begin over ja je heb zeker een scheepie waar een ebvrachter inzit ha ha nee heb er een met een smachtehagen constructie en wat dan nog al had ik er tien op de pof zal mij een zorg zijn hoe en wat je bezit.
    met tie schepen heb je altijd nog meer schuld als met een scheepie denk ik zomaar dus ja wie is er nou beter af

    ok jan s vaar ze

    Geplaatst door: elsfleth op
  • Beste SSCHIPPER,

    Ik heb uw reactie eens gelezen en zou graag willen weten met wat voor schip u uw ondernemerschap bedrijft zodat ik misschien wat begrip voor uw kant van de zaak zou kunnen krijgen of zelf misschien wel van wat nuttige info kan voorzien.

    Geplaatst door: Blinkie op
  • Ga zo door Jan S, zelf had/heb ik soortgelijke ambities. wanneer je in de mogelijkheid bent om er een schip bij te doen, waarom niet? De eerste al in zijn geheel of voor een groot gedeelte vrij gevaren en dan een tweede er bij. Met 2 schepen 1,5 hypotheek aflossen gaat een stukje sneller. Daarna zelfde trucje nogmaals, eerste is dan alvrij, tweede voor de helft dus met 3 schepen weer 1,5 hypotheek! gaat het alweer sneller. Het enige wat ik kan bedenken is dat velen onder ons het vervelend vinden dat u wel de juiste contacten en mogelijkheden bezit om dit uit te voeren en wij niet. Succes en ja dat heet inderdaad ondernemen, de critici zijn over het algemeen schippers en mogen zich geen ondernemer noemen.

    Geplaatst door: ambitie op
  • @ Waar ben ik in godsnaam aan begonnen,

    Ik vind het jammer voor u dat u met dit gevoel idee aan boord zit.
    Heb u het schip zelf met behulp van de bank gefinancierd of zit er een bevrachter bij in.Ik heb gehoord dat dit regelmatig het geval is in de tankvaart.Als u mijn stukje goed had gelezen had u kunnen weten dat wij 2 van de 5 schepen hebben verkocht.Ik weet dat dit ook niet wordt gewaardeerd door bepaalde mensen maar dit heet ondernemen.Het feit dat u mij uit de hoogte noemt is u probleem maar ik wil het wel aan u verklaren bepaalde lieden roepen te pas en te onpas dat mensen met een nieuwbouw schip hun rente en aflossing maar eens moeten betalen zeker als het om koppelverbanden en 135 meter schepen gaat.Nou geef ik aan dat wij dat nog steeds doen en dan ben je dus weer arrogant.Beste mensen het is en blijft een feit niemand vertel mij en mijn compagnons waarheen ,voor wie, en voor hoeveel vracht wij varen en wel om de volgende reden dat maken we zelf wel uit want daarom zijn we zelfstandig ondernemer geworden.

    Geplaatst door: Jan S op
  • Jan laat je niet opnaaien en doe je ding.

    Geplaatst door: Ben op
  • en dan nog een mooi gezegde in het algemeen verlaten ratten altijd als eerste het zinkende schip.
    denk maar eens na wat ik daar mee bedoel ha ha dat slaat op al die gasten die hun zakken vullen in en aan de binnenvaart de kapitein van het schip blijft meestal als laatste aan boord tot het schip gezonken is zo gaat het nu ook in de binnenvaart.
    sucses mensen voor het gevecht wat jullie moeten leveren om een eerlijke boterham te verdienen.

    Geplaatst door: h leegwater op
  • jan s heb zelf ook een nieuwe tanker maar heb wel respect voor de mensen die met hun schip al jaren varen en iedere cent om moeten draaien.
    dus doe niet zo uit de hoogte met je vijf stukken staal want wat is die zooi nog waardt weinig mijn tanker is in twee jaar tijd bijna een miljoen in waarde gedaalt voor waar ik hem gekocht heb.
    en laat dat nou net de reden zijn dat ik de mensen die hier hun brood verdedigen heel goed snap snap u.
    deze mensen moeten keihard werken al jaren lang en wat gaan ze er op vooruit helemaal niks door anderen die de helle zooi kapot maken door maar door te blijven bouwen.
    dan kan je wel zeggen dat is ondernemersrisico snap dat zekers maar er is ook nog een bepaalde verantwoordelijkheid naar de markt toe waar je in werk die door overspoeling van schepen naar de klote gaat vandaar die uitbuiting door verladers ze hebben toch schepen zat.
    nou jan s sucses met je stukken staal heb er zelf ook een je wordt er geen cent wijzer van

    Geplaatst door: waar ben ik in godsnaam aan begonnen op
  • beste Jan s ,
    ondaks het feit dat iedereen mag varen waar hij wil zal ik u toch vertellen, terugomend op het main donau verhaal dat er een groot deel van de 135 mtr schepen voor tussen de 70 en 90 duizend euro heen en weer varen, terwijl dit normaal bedragen aijn die een 110 meter ongeveer heeft in deze helaas barre tijden, nu moet u mij toch eens vertellen, u bent bevrachter (cargill) en u krijgt voor bijv. 80000 euro circa 2250 ton of voor hetzelfde bedrag 1800 ton. zegt u het maar

    Geplaatst door: klaas op
  • Er staat een schipper met veel te veel schuld die zijn verlies niet wil nemen en zijn gezicht niet wil verliezen deze schipper staat in zijn nakie voor de spiegel en zegt: spiegeltje, spiegeltje aan de wand wie heeft de grootste lul van het land ? roept de schippersvrouw uit de woonkamer IKKE !!!

    Geplaatst door: Chris op
  • ergens klopt het wel , er liggen nergens legen schepen !!

    net yzendoorn buiten en er lag 1 leeg tankschip !!

    maar als je rondbelt kan je er maar 1 tje doen .

    Geplaatst door: André op
  • @ Jean,
    Dat u aan mijn verstand twijfelt is u goed recht.
    Dat het slecht gaat in de binnenvaart zie ik ook echt wel in.
    Maar deze discussie is ontstaan omdat @ schipper in zijn reactie melde dat het werk goedkoop weg gekaapt wordt door 135 meter en koppel verbanden die niet aan hun betalingsverplichting bij de banken voldoen.Dat kan hij niet weten want er zijn ook ondernemers met grote schepen en verbanden die dat nog wel kunnen[niet veel en soms moeilijk]vervolgens gaf hij de Belgen en Hollanders de schuld dat de vrachten op de Main door deze mosel vaarders werden verziekt.Volgens mij zijn die al jaren verziekt en wel door iedereen.Het feit dat er bij iedere gelegenheid maar wordt geroepen de banken,makelaars,bevrachters,verladers en de nieuwbouw 135 meter en de koppel verbanden verzieken de markt schiet me zo nu en dan in het verkeerde keelgat.Mijn zakenpartners en ik werken al 34 jaar keihard en leven zuinig en hadden 7 jaar geleden echt het plan om een kleine rederij te beginnen.[ondernemers drang]Maar nogmaals om een bepaalde doelgroep de schuld te geven gaat me te ver en nu zult u wel denken is hij helemaal van het pad af geraakt.Denkt u hier maar eens over na “degenen die een schip uit de markt hebben gekocht al dan niet een jong schip of een oud doorgerepareerd schip waar niets mis mee is, want een ieder heeft het recht zijn zaken te bedrijven zoals hij wil zijn ook medeplichtig aan de overcapaciteit/nieuwbouw omdat de kans groot is dat de persoon die zijn schip verkocht heeft een jonger of zelfs een nieuwbouw schip koopt en dat deze groter is is haast geen verrassing” Wat ik hiermee wil zeggen is we zijn allemaal schuldig en kunnen het maar op een manier oplossen en dat is voor normale tarieven varen en dat begint bij jezelf.
    p/s @ Guus wij hebben ook sloop premie betaald met de hoop dat het beter zou worden maar helaas was dat niet het geval.

    Geplaatst door: Jan S op
  • jan s
    wij hebben niet alleen recht op de main ,maar de schepen die er altijd gevaren hebben hebben nu last van die grote omdat die hun eigen aanbieden voor de helft of minder van de vrachten die er normaal betaald worden dus wij zijn geen jankers ,maar proberen om zoveel mogelijk vracht te krijgen zodat wij nog een sociaal leven willen houden met vrije tijd

    Geplaatst door: schipper op
  • denk dat ik maar een nieuwe ga laten bouwen
    gaat steeds beter…..

    Geplaatst door: schipper op
  • Jan S

    Wat een verstand en wat een vergelijking zeg….
    Er is niks tegen op handel als je dat wilt, maar als je niet wil of kan inzien hoe een markt kapot gaat dan houd het gewoon op.

    Geplaatst door: Jean op
  • @ 010,

    Dat mag u.
    Ik had met een zaken partner nog wat geld over en wou een rederij beginnen.
    En als het verkopen van schepen meer oplevert dan varen doen we dat.
    Het is namelijk een feit dat er nog nooit iemand failliet is gegaan aan geld verdienen.
    Als ik morgen geld kan verdienen met oude fietsen te verkopen doe ik dat en als ik dan met een paar honderd fietsen blijf zitten geef ik niet alle mensen de schuld die nieuwe fietsen verkopen of kopen.Die slechte vrachten hebben we aan ons zelf te danken want ik ben ervan overtuigd dat als een ieder die een eigen bedrijf runt eerlijk tegen zich zelf en de buurman is de prijzen wel moeten stijgen,maar eerlijkheid is in de binnenvaart ver te zoeken en als je mensen spreekt vaart er niemand onder de prijs het is altijd de ander die dat doet.Een rvs plaat voor je kop moet je niet doen is veel te duur en levert bij de verkoop niets extra op.
    En nog een kleinigheidje je kan me niet op mijn pik trappen, is hij niet groot genoeg voor.
    Ook voor u een goede vaart en zit je niet zo te ergen aan die koppelverbanden en 135 meter schepen ze zijn er nu eenmaal en verdwijnen voorlopig ook niet

    Geplaatst door: Jan S op
  • Jan S,

    Gefeliciteerd met Uw 5 schepen en de door U behaalde winsten.

    Ik zal eens in de Quote 500 kijken of ik U tegen
    kom. VEKA heb ik inmiddels al ontdekt.

    U heeft echter nog steeds niet door, dat de markt
    door uw koopzieke gedrag, volledig is ingestort.

    Verder veel succes met Uw mooie onderneming, en de door U behaalde winsten.

    Geplaatst door: guus op
  • @ jan s
    Kun je mij uitleggen wat je met 5 schepen in 7 jaar moet was 1 niet genoeg?
    Kijk zulke mensen als jij zijn wel degelijk debet aan zoals het nu is. Als iedereen een beetje normaal had gedaan en niet zo hebberig of jaloers hadden de meeste nu niet zoveel problemen gehad.Maar jij heb nu een rvs plaat voor je hoofd en als iemand wat kritiek heeft ben je op je pik getrapt. Goeie reis

    Geplaatst door: 010 a4 op
  • Beste Guus en Jean,

    Natuurlijk sping ik uit mijn vel ben het gelul dat alleen de groote schepen de markt verzieken aardig zat.En ja wij hebben de afgelopen 7 jaar 5 schepen in de vaart gebracht waarvan twee verkocht, heeft een leuk centje opgebracht.Met die andere drie lossen we nog steeds de aflossing en rente af en varen met nederlands personeel.
    Dus dat op de blaren zitten val wel mee.
    En dat geroep van ze moeten eerst maar de rente en aflossing betalen dat maken de banken wel uit en neem maar van mij aan dat die geen verlies pakken zolang er nog hoop is.Maar al die schepen die nu afgeven op de nieuwbouw voldoen die allemaal wel aan hun verplichtingen?

    Geplaatst door: Jan S op
  • Groot gelijk Guus!

    Als je naar jarenlang de markt verprutsen om je eigen verkeerde beslissingen stand te laten houden nog niet wil inzien dat daar de oorzaak ligt, dan gaat het vrees ik niet meer komen ook.
    Eerst hoeft men niet af te lossen, daarna ook deels of geheel geen rente te betalen, resultaat: de prijzen zakte direkt mee met die besluiten. Maar wil je dit allemaal niet zien…. tja wat dan?? Vroeger zeiden ze: wie niet horen wil moet maar voelen… alleen wel jammer dat iedereen daar de dupe van is!

    Geplaatst door: Jean op
  • Jan S,

    U kunt nu wel uit Uw vel springen, maar schipper
    heeft natuurlijk wel gelijk.

    Ik vraag mij af wat er in uw ondernemersplan, als U dat geschreven hebt, stond om te investeren in
    deze grote tonnages. Of dacht U ook, scheepie bestellen en na een jaartje miljoentje pakken?

    Je hoeft je niet te schamen als je de verkeerde
    beslissing hebt genomen. Alleen is het niet netjes om andere de schuld te geven, die zich groen en geel aan slooppremies hebben betaald.
    Wij hadden na de slooprondes, wel de hoop dat de markt eindelijk gezond zou worden. Maar wat schets onze verbazing, schippers gaan gewoon
    een miljoen gulden boete betalen,Ja U leest het goed, een miljoen boete, om een nieuw schip te
    bouwen. Ik denk dat weinig mensen dat geld in kas hadden, maar de makelaars losten alles op.

    Misschien een idee om de bank of de makelaar nog de schuld te geven!

    Geplaatst door: guus op
  • @ schipper,
    Wat ben jij een jankerd zeg weer zo een die de schuld bij koppelverbanden en 135 meter schepen neer legt en daarbij ook nog het alleen recht claimt op het varen op de main.Belgen zijn slecht en de hollanders ook volgens u.Ik zou u eens een geheimpje verklappen we werken allemaal mee aan die slechte vrachten van groot tot klein en andersom en dat wordt gedaan door Belgen-Hollanders – Duitsers en alle andere nationaliteiten ook door u dus.Dus voor u alle 135 meter schepen en koppelverbanden de schuld geeft ga eens voor de spiegel staan en stel je zelf de vraag ben ik een echte vent of vaar ik ook voor de veel te lage tarieven en ga daarom maar zitten janken dat de groote schepen de markt verzieken.

    Geplaatst door: Jan S op
  • is wel werk voor de kleinere schepen maar nemen die nieuwe grote 135 m en koppelverbanden aan voor minder vracht .laat hun eerst hun aflos en rente betalen ,dan kunnen ze niet voor deze vrachten varen en dan word er ook iets meer betaald
    en belgica de meeste belgen van de moezel zitten op de main de vrachten te bederven en ook hollanders

    Geplaatst door: schipper op
  • Anders krijgen ze de kolen nooit weg voor onder de 6€uries
    Ja er liep wat werk naar de VDO waar je vervolgens gemiddeld 5 dagen ligt wat voorlopig ook nog zo zal blijven
    Heel dit item moeten ze schrappen of is dat juist dat stukje humor op deze site

    Geplaatst door: Bedrijfseconoom op
  • Op de Moezel was redelijk werk voorhanden.

    hahahahahahaha , waar halen ze dat vandaan !!!

    Geplaatst door: belgica op

Reageer