‘Binnenvaart geen alternatief voor spoor’

Van het totale spoorgoederenvervoer tussen Nederland en Duitsland kan maximaal 9% ook worden gedaan door de binnen- of kustvaart. Dat concludeert TNO na onderzoek in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Op grond hiervan heeft minister Schultz van Haegen de Tweede Kamer laten weten dat vervoer over water nauwelijks een serieus alternatief voor het spoor kan worden genoemd.

‘Wel kansen voor shortsea op Noord-Duitsland en Polen’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Binnenvaart geen alternatief voor spoor’ | Schuttevaer.nl

‘Binnenvaart geen alternatief voor spoor’

Van het totale spoorgoederenvervoer tussen Nederland en Duitsland kan maximaal 9% ook worden gedaan door de binnen- of kustvaart. Dat concludeert TNO na onderzoek in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Op grond hiervan heeft minister Schultz van Haegen de Tweede Kamer laten weten dat vervoer over water nauwelijks een serieus alternatief voor het spoor kan worden genoemd.

‘Wel kansen voor shortsea op Noord-Duitsland en Polen’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer