De Rijn van A tot Z: Even een piekje tussendoor

Er was vorige week aardig wat werk naar Main en Donau. Omdat de Main 10 april dichtgaat, moest er nog veel even snel een en ander worden vervoerd.

Retour liepen de prijzen vanaf de Donau snel op. Eerst werd vanaf Boedapest 22 euro per ton betaald en dat liep op tot 35 euro per ton. Begin deze week was het weer rustiger, maar volgens de bevrachters loopt het nog wel aardig en liggen er niet veel schepen leeg.
Er werd ruim 3 euro per ton naar de Ruhr betaald. Naar Mannheim werd tussen de 5,50 en 6 euro per ton betaald. Er was wederom heel weinig werk naar de Duitse kanalen. Het kleine beetje dat er was ging weg voor rond de 7 euro per ton. Er wordt wel veevoer aangevoerd in de zeehavens, maar daar is weinig bij voor Noord-Duitsland. Retour was er voldoende ladingaanbod met turf en rollen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

De Rijn van A tot Z: Even een piekje tussendoor | Schuttevaer.nl

De Rijn van A tot Z: Even een piekje tussendoor

Er was vorige week aardig wat werk naar Main en Donau. Omdat de Main 10 april dichtgaat, moest er nog veel even snel een en ander worden vervoerd.

Retour liepen de prijzen vanaf de Donau snel op. Eerst werd vanaf Boedapest 22 euro per ton betaald en dat liep op tot 35 euro per ton. Begin deze week was het weer rustiger, maar volgens de bevrachters loopt het nog wel aardig en liggen er niet veel schepen leeg.
Er werd ruim 3 euro per ton naar de Ruhr betaald. Naar Mannheim werd tussen de 5,50 en 6 euro per ton betaald. Er was wederom heel weinig werk naar de Duitse kanalen. Het kleine beetje dat er was ging weg voor rond de 7 euro per ton. Er wordt wel veevoer aangevoerd in de zeehavens, maar daar is weinig bij voor Noord-Duitsland. Retour was er voldoende ladingaanbod met turf en rollen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer