Ommezwaai in intermodaal vervoer

Bargeoperator Rhinecontainer signaleert een toenemende belangstelling van verladers voor intermodaal vervoer. ‘Wij zijn erg actief op dit gebied en bieden dit ook bewust aan’, zegt salesmanager Michel van Meurs van Rhinecontainer in Zwijndrecht. ‘We merken een ommezwaai op dit gebied, de markt was eerst vrij sceptisch maar we zetten nu intermodaal vervoer steeds meer in.’

Door Jacques Kraaijeveld
Rhinecontainer biedt een totaalpakket aan over spoor, weg en water. ‘Door deze drie te combineren kunnen we snel schakelen en handelen.’
Grote verladers integreren de binnenvaart onder meer in hun logistiek om CO2-doelstellingen te bereiken. Recent voorbeeld is chemiebedrijf Huntsman. Het begon een proef om containers van de weg naar het water over te hevelen. Er worden nu 50 containers per week, 52.000 ton op jaarbasis, van de productielocatie naar de relatief nabije Waalhaven Botlek Terminal gebracht en verscheept. Huntsman wil het volume geleidelijk uitbreiden en ook tankcontainers erbij betrekken en in de volgende fase komt ook Antwerpen erbij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ommezwaai in intermodaal vervoer | Schuttevaer.nl

Ommezwaai in intermodaal vervoer

Bargeoperator Rhinecontainer signaleert een toenemende belangstelling van verladers voor intermodaal vervoer. ‘Wij zijn erg actief op dit gebied en bieden dit ook bewust aan’, zegt salesmanager Michel van Meurs van Rhinecontainer in Zwijndrecht. ‘We merken een ommezwaai op dit gebied, de markt was eerst vrij sceptisch maar we zetten nu intermodaal vervoer steeds meer in.’

Door Jacques Kraaijeveld
Rhinecontainer biedt een totaalpakket aan over spoor, weg en water. ‘Door deze drie te combineren kunnen we snel schakelen en handelen.’
Grote verladers integreren de binnenvaart onder meer in hun logistiek om CO2-doelstellingen te bereiken. Recent voorbeeld is chemiebedrijf Huntsman. Het begon een proef om containers van de weg naar het water over te hevelen. Er worden nu 50 containers per week, 52.000 ton op jaarbasis, van de productielocatie naar de relatief nabije Waalhaven Botlek Terminal gebracht en verscheept. Huntsman wil het volume geleidelijk uitbreiden en ook tankcontainers erbij betrekken en in de volgende fase komt ook Antwerpen erbij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer