Scherpe daling containertarieven

De 10 grootste rederijen ter wereld verliezen dit jaar gezamenlijk 13,3 miljard euro, tenzij de vrachttarieven omhoog gaan. Dit is een schatting van SeaIntel Maritime Analysis, gebaseerd op cijfers van de Shanghai Shipping Exchange, die de ontwikkelingen van de containertarieven op routes vanaf Shanghai bijhoudt.

In 2010 bedroeg het gemiddelde vrachttarief voor de grote routes (Azië-Oostkust Verenigde Staten, Azië-Noord-Europa en Azië-Middellandse Zee) 3083 dollar per feu (40 voets container), een cijfer dat naar verwachting 28% daalt naar 2219 dollar per feu.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Scherpe daling containertarieven | Schuttevaer.nl

Scherpe daling containertarieven

De 10 grootste rederijen ter wereld verliezen dit jaar gezamenlijk 13,3 miljard euro, tenzij de vrachttarieven omhoog gaan. Dit is een schatting van SeaIntel Maritime Analysis, gebaseerd op cijfers van de Shanghai Shipping Exchange, die de ontwikkelingen van de containertarieven op routes vanaf Shanghai bijhoudt.

In 2010 bedroeg het gemiddelde vrachttarief voor de grote routes (Azië-Oostkust Verenigde Staten, Azië-Noord-Europa en Azië-Middellandse Zee) 3083 dollar per feu (40 voets container), een cijfer dat naar verwachting 28% daalt naar 2219 dollar per feu.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer