Binnenvaart pakt te weinig containers

Ondanks alle pogingen meer containers per trein en binnenvaart naar het achterland te krijgen, blijft het aandeel van water, weg en spoor ongeveer gelijk met respectievelijk dertig, 59 en elf procent in 2007. Dat blijkt uit cijfers van Port of Rotterdam. Het streven is het aandeel van de binnenvaart naar 45 procent te krijgen en dat van het spoor naar twintig procent. Voor de weg blijft dan 35 procent over.

Dat die verschuiving op zich laat wachten heeft volgens het Havenbedrijf veel te maken met de haveninfrastructuur. De kansen nemen toe als de Tweede Maasvlakte er is en goed draait.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Binnenvaart pakt te weinig containers | Schuttevaer.nl

Binnenvaart pakt te weinig containers

Ondanks alle pogingen meer containers per trein en binnenvaart naar het achterland te krijgen, blijft het aandeel van water, weg en spoor ongeveer gelijk met respectievelijk dertig, 59 en elf procent in 2007. Dat blijkt uit cijfers van Port of Rotterdam. Het streven is het aandeel van de binnenvaart naar 45 procent te krijgen en dat van het spoor naar twintig procent. Voor de weg blijft dan 35 procent over.

Dat die verschuiving op zich laat wachten heeft volgens het Havenbedrijf veel te maken met de haveninfrastructuur. De kansen nemen toe als de Tweede Maasvlakte er is en goed draait.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer