Door brand geteisterde LT-43 wordt afgebouwd

De twinrigger/flyshooter LT-43 Annalijdia wordt na de heftige brand van 23 augustus afgebouwd door TB Shipyards in Harlingen, dezelfde werf die de kotter in eerste instantie bouwde.

Door brand geteisterde LT-43 wordt afgebouwd

De familie Van Duijn uit Katwijk, die de opdracht gaf tot de bouw, zal de kotter na herbouw afnemen. Dat is de directie van TB Shipyards onlangs overeengekomen met de familie uit Katwijk. Tot die tijd lagen alle opties open, van het cancelen van de opdracht tot verkoop van het vaartuig.
De 34,50 meter lange kotter had in juni dit jaar moeten zijn opgeleverd, maar de hevige brand in het visruim gooide roet in het eten. Aan de buitenkant van de kotter is nauwelijks iets te merken van de felle brand. Na droogzetting voor een inspectie in het dok bleek het casco in orde. De enorme hitte en rookontwikkeling hebben er wel voor gezorgd dat het schip grotendeels moet worden gestript en opnieuw moet worden ingetimmerd. Een tijdrovende klus.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Door brand geteisterde LT-43 wordt afgebouwd | Schuttevaer.nl

Door brand geteisterde LT-43 wordt afgebouwd

De twinrigger/flyshooter LT-43 Annalijdia wordt na de heftige brand van 23 augustus afgebouwd door TB Shipyards in Harlingen, dezelfde werf die de kotter in eerste instantie bouwde.

Door brand geteisterde LT-43 wordt afgebouwd

De familie Van Duijn uit Katwijk, die de opdracht gaf tot de bouw, zal de kotter na herbouw afnemen. Dat is de directie van TB Shipyards onlangs overeengekomen met de familie uit Katwijk. Tot die tijd lagen alle opties open, van het cancelen van de opdracht tot verkoop van het vaartuig.
De 34,50 meter lange kotter had in juni dit jaar moeten zijn opgeleverd, maar de hevige brand in het visruim gooide roet in het eten. Aan de buitenkant van de kotter is nauwelijks iets te merken van de felle brand. Na droogzetting voor een inspectie in het dok bleek het casco in orde. De enorme hitte en rookontwikkeling hebben er wel voor gezorgd dat het schip grotendeels moet worden gestript en opnieuw moet worden ingetimmerd. Een tijdrovende klus.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer