Fuldaborg blijft niet de grootste

Bij Ferus Smit in het Duitse Leer wordt hard gewerkt aan bouwnummer 402 dat 30 maart als Fuldaborg te water wordt gelaten.

Fuldaborg blijft niet de grootste

De boeg van de Fuldaborg is binnen de sluizen van Leer is een ware blikvanger. Dit schip is de laatste van een serie ijsversterkte 14.600-tonners voor Koninklijke Wagenborg in Delfzijl. Het eerste, de Beatrix, werd 24 augustus 2009 jaar in haar thuishaven Delfzijl door de koningin gedoopt. Daarna volgden de Flevoborg, Fivelborg, Fraserborg en Finnborg. De machinekamers van de met een straalbuis uitgevoerde schepen staan Wärtsilä 9L32C hoofdmotoren van 4500 kW. Het type FS14600 is het grootste dat tot dusver op de Leer-locatie bij Ferus Smit van de helling gleed.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Fuldaborg blijft niet de grootste | Schuttevaer.nl

Fuldaborg blijft niet de grootste

Bij Ferus Smit in het Duitse Leer wordt hard gewerkt aan bouwnummer 402 dat 30 maart als Fuldaborg te water wordt gelaten.

Fuldaborg blijft niet de grootste

De boeg van de Fuldaborg is binnen de sluizen van Leer is een ware blikvanger. Dit schip is de laatste van een serie ijsversterkte 14.600-tonners voor Koninklijke Wagenborg in Delfzijl. Het eerste, de Beatrix, werd 24 augustus 2009 jaar in haar thuishaven Delfzijl door de koningin gedoopt. Daarna volgden de Flevoborg, Fivelborg, Fraserborg en Finnborg. De machinekamers van de met een straalbuis uitgevoerde schepen staan Wärtsilä 9L32C hoofdmotoren van 4500 kW. Het type FS14600 is het grootste dat tot dusver op de Leer-locatie bij Ferus Smit van de helling gleed.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer