‘Zes in een kist, nog steeds’

John Drinkwaard van Drinkwaard Motoren werkt met Mitsubishi-blokken en de nieuwste is de S4LT turbo van 52 pk bij 3000 tpm, die volgens hem compacter is dan de huidige 50 pk-versie. Deze driecilinder heeft een inhoud van 1758 cc, weegt 185 kilo en heeft interkoeling, maar kan ook met kielkoeling worden geleverd.

Drinkwaard  zit volgens eigen zeggen vooral in de vervangingsmarkt van motoren voor sloepenen motorboten. ‘In de nieuwbouw gaat het toch vaak om snelle of grotere schepen.’
Specialiteitvan het bedrijf zijn ook gereviseerde Mercedes diesels. Leverbaar zijn de OM615 tot en met OM 352, die respectievelijk 60 en 125 pk leveren. Goedkoopsteoptie is de viercilinder 615 zonder keerkoppeling en met kielkoeling voor 6050euro, duurste optie de zescilinder OM 352 met keerkoppeling en interkoelingvoor 13.400 euro.
Deruilmotorenhandel dateert van 1961 en elf jaar later kwam daar Mitsubishi bij.‘De 15 pk, ofwel “zes in een kist”’, herinnert Drinkwaard zich. ‘En zo komen zenu nog aan.’
Drinkwaardassembleert de motoren zelf en bouwt, evenals schroeven, ook in. ‘We doen welwat in de sleepbootjes, maar zitten verder niet in beroepsmarkt. Hoogstens metgeneratortjes.’ Het achttien personeelsleden tellende bedrijf verkocht in 2007circa nieuwe en gereviseerde motoren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer

‘Zes in een kist, nog steeds’ | Schuttevaer.nl

‘Zes in een kist, nog steeds’

John Drinkwaard van Drinkwaard Motoren werkt met Mitsubishi-blokken en de nieuwste is de S4LT turbo van 52 pk bij 3000 tpm, die volgens hem compacter is dan de huidige 50 pk-versie. Deze driecilinder heeft een inhoud van 1758 cc, weegt 185 kilo en heeft interkoeling, maar kan ook met kielkoeling worden geleverd.

Drinkwaard  zit volgens eigen zeggen vooral in de vervangingsmarkt van motoren voor sloepenen motorboten. ‘In de nieuwbouw gaat het toch vaak om snelle of grotere schepen.’
Specialiteitvan het bedrijf zijn ook gereviseerde Mercedes diesels. Leverbaar zijn de OM615 tot en met OM 352, die respectievelijk 60 en 125 pk leveren. Goedkoopsteoptie is de viercilinder 615 zonder keerkoppeling en met kielkoeling voor 6050euro, duurste optie de zescilinder OM 352 met keerkoppeling en interkoelingvoor 13.400 euro.
Deruilmotorenhandel dateert van 1961 en elf jaar later kwam daar Mitsubishi bij.‘De 15 pk, ofwel “zes in een kist”’, herinnert Drinkwaard zich. ‘En zo komen zenu nog aan.’
Drinkwaardassembleert de motoren zelf en bouwt, evenals schroeven, ook in. ‘We doen welwat in de sleepbootjes, maar zitten verder niet in beroepsmarkt. Hoogstens metgeneratortjes.’ Het achttien personeelsleden tellende bedrijf verkocht in 2007circa nieuwe en gereviseerde motoren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer