Rolls Royce Marine ziet sterke groei gasmotoren

‘Uitlaatgasemissies hebben alle aandacht binnen Rolls-Royce. Alle motoren voldoen aan de laatste eisen en het zogenoemde clean engine design’, zegt Frank Hartevelt, accountmanager bij Rolls-Royce Marine Benelux BV in Pernis. ‘De Noorse wetgeving loopt voorop als het gaat om emissienormen.’

Rolls Royce Marine ziet sterke groei gasmotoren

‘Sinds 2007 zijn alle motoren van Rolls-Royce  in de seriein ‘clean engine design’-uitvoering. In de complete vermogensrange leveren wedeze motoren zowel als voortstuwingsmotoren en generatorsets. Omtrent nieuwetypes kan ik helaas nog niet veel zeggen. Wel dat afgelopen jaar een topjaar isgeweest in alle segmenten van de scheepvaart en specifiek in het offshoresegment.Rolls Royce, ontwerper van het UT-design, heeft circa honderdoffshorevaartuigen under construction, waarbij het streven is om elk schip uitte rusten met een compleet pakket Rolls Royce-equipment, inclusiefdieselmotoren.’
UT Design vraagt om een nadere toelichting.Het concept is inmiddels meer dan dertig jaar op de markt. ‘Het betekent eenontwerp voor de Noorse reder Ulstein Trading. De doelen daarvan waren eenhogere snelheid, goede zeehoudende eigenschappen en een groter laadvermogen, inhet bijzonder met betrekking tot de vervoerde lading op het dek. Eenbelangrijke eis was, dat de schepen onder de regels voor de 500 bruto registertonmoesten blijven, aangezien dit een grote invloed had op de het aantalbemanningsleden en de havengelden. In 2005 werd het 500ste schip met dezeuitvoering opgeleverd.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer

Rolls Royce Marine ziet sterke groei gasmotoren | Schuttevaer.nl

Rolls Royce Marine ziet sterke groei gasmotoren

‘Uitlaatgasemissies hebben alle aandacht binnen Rolls-Royce. Alle motoren voldoen aan de laatste eisen en het zogenoemde clean engine design’, zegt Frank Hartevelt, accountmanager bij Rolls-Royce Marine Benelux BV in Pernis. ‘De Noorse wetgeving loopt voorop als het gaat om emissienormen.’

Rolls Royce Marine ziet sterke groei gasmotoren

‘Sinds 2007 zijn alle motoren van Rolls-Royce  in de seriein ‘clean engine design’-uitvoering. In de complete vermogensrange leveren wedeze motoren zowel als voortstuwingsmotoren en generatorsets. Omtrent nieuwetypes kan ik helaas nog niet veel zeggen. Wel dat afgelopen jaar een topjaar isgeweest in alle segmenten van de scheepvaart en specifiek in het offshoresegment.Rolls Royce, ontwerper van het UT-design, heeft circa honderdoffshorevaartuigen under construction, waarbij het streven is om elk schip uitte rusten met een compleet pakket Rolls Royce-equipment, inclusiefdieselmotoren.’
UT Design vraagt om een nadere toelichting.Het concept is inmiddels meer dan dertig jaar op de markt. ‘Het betekent eenontwerp voor de Noorse reder Ulstein Trading. De doelen daarvan waren eenhogere snelheid, goede zeehoudende eigenschappen en een groter laadvermogen, inhet bijzonder met betrekking tot de vervoerde lading op het dek. Eenbelangrijke eis was, dat de schepen onder de regels voor de 500 bruto registertonmoesten blijven, aangezien dit een grote invloed had op de het aantalbemanningsleden en de havengelden. In 2005 werd het 500ste schip met dezeuitvoering opgeleverd.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer