Kantoor Binnenvaart wil oude cao verlengen

Jan Veldman van Kantoor Binnenvaart vindt een tijdperk zonder cao slecht voor het imago en geloofwaardigheid van de sector. Het leidt volgens hem tot oneerlijke concurrentie op arbeidsvoorwaarden en nadelige gevolgen bij de uitvoering van een aantal regels en wetten.

Kantoor Binnenvaart wil oude cao verlengen

‘Nadelig is ook dat ledenvan het CBRB  en Kantoor Binnenvaart  gebonden zijn aan de oude cao-afspraken.Ongeorganiseerde binnenvaartondernemers zijn dat niet en hoeven zich niet aanallerlei minimumeisen te houden. De voordelen, zoals een langere proeftijd,gelden wel voor iedereen. Zo komen we in een negatieve spiraal metwantoestanden rond personeel en veiligheid. Wie snel een nieuwe cao wilafdwingen misrekent zich. Het leidt alleen maar tot een negatiefonderhandelingsklimaat. De ervaring heeft geleerd dat onderhandelingendan jaren kunnen duren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kantoor Binnenvaart wil oude cao verlengen | Schuttevaer.nl

Kantoor Binnenvaart wil oude cao verlengen

Jan Veldman van Kantoor Binnenvaart vindt een tijdperk zonder cao slecht voor het imago en geloofwaardigheid van de sector. Het leidt volgens hem tot oneerlijke concurrentie op arbeidsvoorwaarden en nadelige gevolgen bij de uitvoering van een aantal regels en wetten.

Kantoor Binnenvaart wil oude cao verlengen

‘Nadelig is ook dat ledenvan het CBRB  en Kantoor Binnenvaart  gebonden zijn aan de oude cao-afspraken.Ongeorganiseerde binnenvaartondernemers zijn dat niet en hoeven zich niet aanallerlei minimumeisen te houden. De voordelen, zoals een langere proeftijd,gelden wel voor iedereen. Zo komen we in een negatieve spiraal metwantoestanden rond personeel en veiligheid. Wie snel een nieuwe cao wilafdwingen misrekent zich. Het leidt alleen maar tot een negatiefonderhandelingsklimaat. De ervaring heeft geleerd dat onderhandelingendan jaren kunnen duren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer