‘Snelheidsbeperking is onveilig, niet effectief en wellicht in strijd met Akte’

De invoering van een snelheidsbeperking op de Nieuwe en Oude Maas en het Hartelkanaal in Rotterdam maakt de vaart onveiliger, levert nauwelijks milieuwinst op en is mogelijk in strijd met de Akte van Mannheim. Die argumenten hebben Koninklijke Schuttevaer, het Centraal Bureau voor de Binnenvaart (CBRB), Kantoor Binnenvaart, Shipping Factory (Hans Pikaart) en Bugro BV (Hens van Buren) ingebracht tegen de voorgenomen snelheidsmaatregel.

Door Tessa Heerschop
De beste kans dat de snelheidsbeperking op het Hartelkanaal niet doorgaat, ligt vooralsnog in handen van tankvaartondernemer Hens van Buren van het mts Hanna (Bugro BV).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (28)

  • @Duh;

    Daarom zijn toch al de schippers lid van de oranje Koninklijke S.; ervoor, om dit soort acefietjes te handelen ? …

    En verder hebben we op ‘het Vastland’ toch Letterlijk, en Figuurlijk een kantoor vol Binnenvaart(-vertegenwoordigers) zitten? …

    Of stnappen wij het nu allemaal ook al niet meer(?),

    Geplaatst door: C. Jans_zn. op
  • Tsja, lees het berichtje van meneer van Buren maar goed door, DIT is waar het inhoudelijk om draait! En niet om de argumenten waarom het navigatie technisch niet zou kunnen of moeten.

    Wil je politiek invloed uitoefenen zul je het spel mee moeten spelen of laten spelen anders wacht de spreekwoordelijke slachtbank!

    Geplaatst door: Duh! op
  • laat de schipper een petitie tekenen tegen de snelheid leg die ergens of via schuttevaert dan kan dat op gestuurt werden of per e mail

    Geplaatst door: s op
  • Geachte collega’s,

    Ik lees veel ongenuanceerde kritiek op het HBR. Dit is niet geheel terecht. Het HBR heeft opdracht gekregen van de Gemeente Rotterdam om de maatregel (snelheidsbeperking) die in het bestemmingsplan Maasvlakte 2 staat beschreven uit te voeren. Kritiek is terecht, maar dan wel bij het Gemeente bestuur van Rotterdam. Het hele gedoe rondom Maasvlakte 2 is een politieke beslissing. De Gemeente heeft handjeklap gedaan met de milieuorganisaties om de Maasvlakte 2 te kunnen ontwikkelen. Eén van die maatregelen is de onzinnige snelheidsbeperking. Er staan helaas nog veel meer, in mijn ogen, onzinnige maatregelen in het bestemmingsplan die ook nog handen vol geld gaan kosten, maar die raken de binnenvaart niet. Beste Harm, ik heb het argument van de Akte niet van deze website afgekeken. Ik heb binnen de wetgeving naar argumenten gekeken. Als U het zo goed weet, waar was Uw bezwaarschrift. Ik heb enkele keren uit moeten leggen waarom er maar 2 ondernemers eem bezwaarschrift hebben ingediend en de andere ± 6.000 niet. Helaas kan ik dan niet anders antwoorden dan dat onze branche heel goed is in zeuren maar verder niets doet en zich regelmatig vrijwillig laat slachten.
    Als jullie allemaal zo tegen de snelheidsbeperking zijn stuur brieven naar de Burgemeester, Wethouders of aan het hele college.
    Dat heeft zin.

    Gr. Hens van Buren m.t.s. Hanna

    Geplaatst door: Hens van Buren op
  • Hans!!

    wat ik inderdaad wilde aangeven wij met koppelverbanden en duwers enkele langzaam varen schepen inhalen.
    gestopt liggen als het niet kan het inhalen ,kopschroeven alles erbij met wind, milieu!! en dan flink gas geven om weer voorbij te komen.
    nee die snelheids beperking moet er nooit komen ,gek geworden zijn ze

    Geplaatst door: Karel op
  • Heb je helemaal gelijk in Willem maar dit artikel ging om de te behalen milieuwinst en niet over jouw vaar capaciteiten

    Geplaatst door: jansen op
  • Als ze nu ook gelijk even alle vaarbevoegdheden van iedereen die een ongeluk veroorzaakt afnemen hebben we eindelijk geen last meer van die mensen die zich schipper noemen maar eigenlijk een gevaar zijn op het water voor hun en hun omgeving.
    Daartoe behoren al een hoop die hier blaten.

    Ga eens met drie hoog met 6bft naar groningen waar ook een snelheidsbeperking geldt.
    Dan is het Hartelkanaal en Oude maas een makkie.

    Geplaatst door: Willem op
  • Schepen die een catalysator achter hun motor hebben worden vuiler bij stationair ,langzaam draaien. Want als de uitlaat temperatuur te laag is reduceert zo een installatie niet en de havendienst heeft zelf van die installaties dus ze weten het.Maar er word helemaal niet over nagedacht ze gaan alleen maar van de theorie uit wat in de praktijk vaak niet werkt .Eigenlijk houd zo een haven de vooruitgang tegen kijk maar naar de walspanning een generator met nageschakelde techniek is schoner dan de stroom die een centrale opwekt .Maar in Rotterdam maakt dat niet uit gewoon aan de walspanning.Of kijk naar een Betuwe lijn is er ook door geduwd .
    Het gaat hier niet om minder uitstoot maar om prestige kwesties van indivuele mensen die niet tegen gehouden mogen worden of voor rede vatbaar zijn.

    Geplaatst door: jansen op
  • die karel is zeker familie van ./mijn naam is alexander alles voor mij en niets voor een ander / ik denk dat die groene mannetjes eens daar aan land eens zelf zien hoe goed zij zijn voor het milieu .voor ze de scheepvaart regeltjes opleggen .

    Geplaatst door: s op
  • @Hans Zeker iets met verkeerde been en bed…. Of je hebt gewoon geen humor.

    Heeft iemand er al eens aan gedacht om bijv. tot 5 Bft snelheidbeperkingen op te leggen. Het is zowiezo waanzinnig om mensen met regels te moeten dwingen (aanwijzen) om eens normaal te gaan varen.
    En milieuvervuiling is niet alleen de uitstoot, maar ook het verbruik!

    Geplaatst door: schleudern op
  • Toch heeft Karel wel een punt,echter als de 110 meter schepen dwars in het kanaal te daal drijven zal het niet meevallen om voorbij te varen,en de kopschroef starten is niet milieuvriendelijk natuurlijk.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • Werkelijk Karel, als je niks zinnigs te melden hebt hou dan je mond.
    Lekker relevant of je iemand wel of niet voorbij gaat.
    Jij vaart toch ergens anders heen dan ik met mijn enkelvarend schip, dus wat is je voordeel?
    Verveling zeker dat je reageert!

    Geplaatst door: Hans op
  • Is wel leuk kunnen we met duwers eindelijk de enkele schepen voorbij,
    voor ons gaat het tenminste niet gelden, dus laat lekker gaan die beperking

    Geplaatst door: karel op
  • misschien wel handig om ook even te kijken naar de uitstoot van nieuwe motoren, deze hebben minder uitstoot bij hoger toerental, dus deze maatregel werkt dan averechts.
    Niet dat het havnebedrijf dat interesseert die hebben gewoon weer een stok om mee te slaan.

    Geplaatst door: Nick op
  • een typische maartregel welke door witte boorden die geen enkel verstand van varen hebben uitgedacht is, die “studie” van het Marin raakt kant nog wal, theorie is nog altijd GEEN praktijk, uit naam van het zogenaamde MILIEU zijn al vele idiote wetten en regels er doorgedrukt, hopelijk wordt deze achterlijke maatregel door verstandige kundige lieden van tafel geveegd!

    Geplaatst door: Arno op
  • Alle Rotterdamse bestuurders verplicht in een middenklasser laten rijden geeft veel meer milieu voordeel

    Geplaatst door: vaarder op
  • Waarom doen we geen snelheidsbeperking bij de ligplaatsen op het a.r.Kanaal,dan hebben we een win-winsituatie.

    Geplaatst door: Binnenvaartschipper op
  • Ik heb nog een iedee voor Rotterdam.
    Alle openbaar vervoer en taxi electra laten rijden in het hele Rijnmond gebied. Word het schoner en stiller.

    Geplaatst door: johan d op
  • ze zijn daar aan land allemaal zot aan t worden .die met hun regels .

    Geplaatst door: s op
  • Conclusie:

    “De Overheid” heeft dus niets geleerd van de hele discussie omtrent de Maasveren. Snelheidsbeperkingen invoeren onafhankelijk van de stroming(-richting) is kolder.

    Voor stroom is 13km/u met lege schepen amper uitvoerbaar, gevaarlijk ook bij windsnelheden onder de 7 Bft én gewoon getuigend van een overheid(-sdienaar) die niets weet over het werkveld waar hij(m/v) regels voor aan het dichten is.

    Laat hem aub zijn dichtkunsten beperken tot de broodnodige sinterklaas-gedichten. …

    Afwachtend hoe dit af gaat lopen,

    Geplaatst door: C. Jans_zn. op
  • Echt iets voor het stropdassengebeuren van de Rotterdamse haven.
    Subaru outback rijder,u maakte volgens mij een klein foutje.
    Hoe kunnen ze hun hersens op een verkeerde manier gebruiken als ze er geen hebben??
    Tenminste dat is mijn mening.
    Het hele beleid in de Rotterdamse haven moet op de schop,en in ieder geval een hoop zakkenvullers eruit,
    Men is alleen maar bezig met het idee van hoe kan ik alles eens voor de scheepvaart naar de bliksem helpen.
    Pas gelezen dat Rotterdam en Dordrecht samen gaan werken.
    Dat zal wel lekker gaan als ze in Rotterdam de boel in Dordrecht gaan beslissen.
    Daar is het wel niet alles met ligplaatsen enzo,maar heb je nog een havendienst die toch service geeft,en aan de gewone man denkt.

    Geplaatst door: Gerrit van den Adel ms Sunisha op
  • heb van de week een dag bij alphatron voor de deur gelegen naast een politieboot die gewoon de hele nacht(zonder dat er iemand aan boord was)een generator liet draaien, Dat kan op zo`n bootje toch ook we; anders en zeker als je een voorbeeld functie hebt.

    Geplaatst door: GJW op
  • we moeten maar weer een mast en zwaarden op het schip gaan bouwen.
    en dan wat zeilen erbij,en wat pretolium lampen kopen.
    dan zijn we weer terug naar af.
    hoefen we geen stroom te gebruiken en als er meer wind staat gaan we harder.
    2 vliegen in 1 klap.
    rotterdam jullie willen geen schepen meer hebben,of lopen erg ver achter a la 2011
    zover loopt rotterdam achter

    Geplaatst door: noorden op
  • Dann sollen die Verantwortlichen mal mit 4-6 geladenen Bakken bei Flut und 4-6 leeren Bakken bei Ebbe durch den Hartelkanal fahren. Succes…
    Auch auf der Neuen und Alten Maas eigentlich nicht möglich.

    Geplaatst door: Schawi op
  • deze maatregel past helemaal in het onzinnige beleid van de havendienst.Als ze eens zouden beginnen met de zeevaart die op zware olie de Waterweg binnen komt scheuren te verplichten over te schakelen op gasolie dan hebben ze al veel meer verdiend.De lucht is geel van die troep. Verder is een motor die langzaam draait vervuilender al een motor die volaan draait.
    Ongelofelijk

    Geplaatst door: overkill op
  • het argument van de akte hebben ze zo van deze website afgekeken en niet even bedanken he veel succes toegewenst

    Geplaatst door: harm op
  • Snelheidsbeperking is een papieren maatregel om aan de zelfopgelegde europese milieu criteria te voldoen.
    Een vorm van creatief boekhouden en om een heleboel mensen bezig te houden. Durf de wedden dat dit een heel regenwoud aan papier kost en practisch gezien gewoon bullshit is!

    Geplaatst door: Duh! op
  • Van Buren gefeliciteerd,dat je door de eerste ronde bent.

    Daar wordt ik zo moe van, op procedure fout iets afkeuren en niet accepteren. Staat er ergens een komma verkeerd??

    Maar je mag verwachten van een binnenvaart advocaat, dat hij de procedure weet?? Ik neem aan dat ons bond een advocaat het heeft laten opstellen?

    Wat mij betreft mogen ze Rotterdam sluiten voor de binnenvaart. Ik heb het helemaal gehad met die “wereld stad” Alles gaat daar op stropdassen procedure. En de hersens worden op de verkeerde manier gebruikt. Ook wordt er met twee maten gemeten.

    Geplaatst door: subaru outback rijder op

Reageer

‘Snelheidsbeperking is onveilig, niet effectief en wellicht in strijd met Akte’ | Schuttevaer.nl

‘Snelheidsbeperking is onveilig, niet effectief en wellicht in strijd met Akte’

De invoering van een snelheidsbeperking op de Nieuwe en Oude Maas en het Hartelkanaal in Rotterdam maakt de vaart onveiliger, levert nauwelijks milieuwinst op en is mogelijk in strijd met de Akte van Mannheim. Die argumenten hebben Koninklijke Schuttevaer, het Centraal Bureau voor de Binnenvaart (CBRB), Kantoor Binnenvaart, Shipping Factory (Hans Pikaart) en Bugro BV (Hens van Buren) ingebracht tegen de voorgenomen snelheidsmaatregel.

Door Tessa Heerschop
De beste kans dat de snelheidsbeperking op het Hartelkanaal niet doorgaat, ligt vooralsnog in handen van tankvaartondernemer Hens van Buren van het mts Hanna (Bugro BV).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (28)

  • @Duh;

    Daarom zijn toch al de schippers lid van de oranje Koninklijke S.; ervoor, om dit soort acefietjes te handelen ? …

    En verder hebben we op ‘het Vastland’ toch Letterlijk, en Figuurlijk een kantoor vol Binnenvaart(-vertegenwoordigers) zitten? …

    Of stnappen wij het nu allemaal ook al niet meer(?),

    Geplaatst door: C. Jans_zn. op
  • Tsja, lees het berichtje van meneer van Buren maar goed door, DIT is waar het inhoudelijk om draait! En niet om de argumenten waarom het navigatie technisch niet zou kunnen of moeten.

    Wil je politiek invloed uitoefenen zul je het spel mee moeten spelen of laten spelen anders wacht de spreekwoordelijke slachtbank!

    Geplaatst door: Duh! op
  • laat de schipper een petitie tekenen tegen de snelheid leg die ergens of via schuttevaert dan kan dat op gestuurt werden of per e mail

    Geplaatst door: s op
  • Geachte collega’s,

    Ik lees veel ongenuanceerde kritiek op het HBR. Dit is niet geheel terecht. Het HBR heeft opdracht gekregen van de Gemeente Rotterdam om de maatregel (snelheidsbeperking) die in het bestemmingsplan Maasvlakte 2 staat beschreven uit te voeren. Kritiek is terecht, maar dan wel bij het Gemeente bestuur van Rotterdam. Het hele gedoe rondom Maasvlakte 2 is een politieke beslissing. De Gemeente heeft handjeklap gedaan met de milieuorganisaties om de Maasvlakte 2 te kunnen ontwikkelen. Eén van die maatregelen is de onzinnige snelheidsbeperking. Er staan helaas nog veel meer, in mijn ogen, onzinnige maatregelen in het bestemmingsplan die ook nog handen vol geld gaan kosten, maar die raken de binnenvaart niet. Beste Harm, ik heb het argument van de Akte niet van deze website afgekeken. Ik heb binnen de wetgeving naar argumenten gekeken. Als U het zo goed weet, waar was Uw bezwaarschrift. Ik heb enkele keren uit moeten leggen waarom er maar 2 ondernemers eem bezwaarschrift hebben ingediend en de andere ± 6.000 niet. Helaas kan ik dan niet anders antwoorden dan dat onze branche heel goed is in zeuren maar verder niets doet en zich regelmatig vrijwillig laat slachten.
    Als jullie allemaal zo tegen de snelheidsbeperking zijn stuur brieven naar de Burgemeester, Wethouders of aan het hele college.
    Dat heeft zin.

    Gr. Hens van Buren m.t.s. Hanna

    Geplaatst door: Hens van Buren op
  • Hans!!

    wat ik inderdaad wilde aangeven wij met koppelverbanden en duwers enkele langzaam varen schepen inhalen.
    gestopt liggen als het niet kan het inhalen ,kopschroeven alles erbij met wind, milieu!! en dan flink gas geven om weer voorbij te komen.
    nee die snelheids beperking moet er nooit komen ,gek geworden zijn ze

    Geplaatst door: Karel op
  • Heb je helemaal gelijk in Willem maar dit artikel ging om de te behalen milieuwinst en niet over jouw vaar capaciteiten

    Geplaatst door: jansen op
  • Als ze nu ook gelijk even alle vaarbevoegdheden van iedereen die een ongeluk veroorzaakt afnemen hebben we eindelijk geen last meer van die mensen die zich schipper noemen maar eigenlijk een gevaar zijn op het water voor hun en hun omgeving.
    Daartoe behoren al een hoop die hier blaten.

    Ga eens met drie hoog met 6bft naar groningen waar ook een snelheidsbeperking geldt.
    Dan is het Hartelkanaal en Oude maas een makkie.

    Geplaatst door: Willem op
  • Schepen die een catalysator achter hun motor hebben worden vuiler bij stationair ,langzaam draaien. Want als de uitlaat temperatuur te laag is reduceert zo een installatie niet en de havendienst heeft zelf van die installaties dus ze weten het.Maar er word helemaal niet over nagedacht ze gaan alleen maar van de theorie uit wat in de praktijk vaak niet werkt .Eigenlijk houd zo een haven de vooruitgang tegen kijk maar naar de walspanning een generator met nageschakelde techniek is schoner dan de stroom die een centrale opwekt .Maar in Rotterdam maakt dat niet uit gewoon aan de walspanning.Of kijk naar een Betuwe lijn is er ook door geduwd .
    Het gaat hier niet om minder uitstoot maar om prestige kwesties van indivuele mensen die niet tegen gehouden mogen worden of voor rede vatbaar zijn.

    Geplaatst door: jansen op
  • die karel is zeker familie van ./mijn naam is alexander alles voor mij en niets voor een ander / ik denk dat die groene mannetjes eens daar aan land eens zelf zien hoe goed zij zijn voor het milieu .voor ze de scheepvaart regeltjes opleggen .

    Geplaatst door: s op
  • @Hans Zeker iets met verkeerde been en bed…. Of je hebt gewoon geen humor.

    Heeft iemand er al eens aan gedacht om bijv. tot 5 Bft snelheidbeperkingen op te leggen. Het is zowiezo waanzinnig om mensen met regels te moeten dwingen (aanwijzen) om eens normaal te gaan varen.
    En milieuvervuiling is niet alleen de uitstoot, maar ook het verbruik!

    Geplaatst door: schleudern op
  • Toch heeft Karel wel een punt,echter als de 110 meter schepen dwars in het kanaal te daal drijven zal het niet meevallen om voorbij te varen,en de kopschroef starten is niet milieuvriendelijk natuurlijk.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • Werkelijk Karel, als je niks zinnigs te melden hebt hou dan je mond.
    Lekker relevant of je iemand wel of niet voorbij gaat.
    Jij vaart toch ergens anders heen dan ik met mijn enkelvarend schip, dus wat is je voordeel?
    Verveling zeker dat je reageert!

    Geplaatst door: Hans op
  • Is wel leuk kunnen we met duwers eindelijk de enkele schepen voorbij,
    voor ons gaat het tenminste niet gelden, dus laat lekker gaan die beperking

    Geplaatst door: karel op
  • misschien wel handig om ook even te kijken naar de uitstoot van nieuwe motoren, deze hebben minder uitstoot bij hoger toerental, dus deze maatregel werkt dan averechts.
    Niet dat het havnebedrijf dat interesseert die hebben gewoon weer een stok om mee te slaan.

    Geplaatst door: Nick op
  • een typische maartregel welke door witte boorden die geen enkel verstand van varen hebben uitgedacht is, die “studie” van het Marin raakt kant nog wal, theorie is nog altijd GEEN praktijk, uit naam van het zogenaamde MILIEU zijn al vele idiote wetten en regels er doorgedrukt, hopelijk wordt deze achterlijke maatregel door verstandige kundige lieden van tafel geveegd!

    Geplaatst door: Arno op
  • Alle Rotterdamse bestuurders verplicht in een middenklasser laten rijden geeft veel meer milieu voordeel

    Geplaatst door: vaarder op
  • Waarom doen we geen snelheidsbeperking bij de ligplaatsen op het a.r.Kanaal,dan hebben we een win-winsituatie.

    Geplaatst door: Binnenvaartschipper op
  • Ik heb nog een iedee voor Rotterdam.
    Alle openbaar vervoer en taxi electra laten rijden in het hele Rijnmond gebied. Word het schoner en stiller.

    Geplaatst door: johan d op
  • ze zijn daar aan land allemaal zot aan t worden .die met hun regels .

    Geplaatst door: s op
  • Conclusie:

    “De Overheid” heeft dus niets geleerd van de hele discussie omtrent de Maasveren. Snelheidsbeperkingen invoeren onafhankelijk van de stroming(-richting) is kolder.

    Voor stroom is 13km/u met lege schepen amper uitvoerbaar, gevaarlijk ook bij windsnelheden onder de 7 Bft én gewoon getuigend van een overheid(-sdienaar) die niets weet over het werkveld waar hij(m/v) regels voor aan het dichten is.

    Laat hem aub zijn dichtkunsten beperken tot de broodnodige sinterklaas-gedichten. …

    Afwachtend hoe dit af gaat lopen,

    Geplaatst door: C. Jans_zn. op
  • Echt iets voor het stropdassengebeuren van de Rotterdamse haven.
    Subaru outback rijder,u maakte volgens mij een klein foutje.
    Hoe kunnen ze hun hersens op een verkeerde manier gebruiken als ze er geen hebben??
    Tenminste dat is mijn mening.
    Het hele beleid in de Rotterdamse haven moet op de schop,en in ieder geval een hoop zakkenvullers eruit,
    Men is alleen maar bezig met het idee van hoe kan ik alles eens voor de scheepvaart naar de bliksem helpen.
    Pas gelezen dat Rotterdam en Dordrecht samen gaan werken.
    Dat zal wel lekker gaan als ze in Rotterdam de boel in Dordrecht gaan beslissen.
    Daar is het wel niet alles met ligplaatsen enzo,maar heb je nog een havendienst die toch service geeft,en aan de gewone man denkt.

    Geplaatst door: Gerrit van den Adel ms Sunisha op
  • heb van de week een dag bij alphatron voor de deur gelegen naast een politieboot die gewoon de hele nacht(zonder dat er iemand aan boord was)een generator liet draaien, Dat kan op zo`n bootje toch ook we; anders en zeker als je een voorbeeld functie hebt.

    Geplaatst door: GJW op
  • we moeten maar weer een mast en zwaarden op het schip gaan bouwen.
    en dan wat zeilen erbij,en wat pretolium lampen kopen.
    dan zijn we weer terug naar af.
    hoefen we geen stroom te gebruiken en als er meer wind staat gaan we harder.
    2 vliegen in 1 klap.
    rotterdam jullie willen geen schepen meer hebben,of lopen erg ver achter a la 2011
    zover loopt rotterdam achter

    Geplaatst door: noorden op
  • Dann sollen die Verantwortlichen mal mit 4-6 geladenen Bakken bei Flut und 4-6 leeren Bakken bei Ebbe durch den Hartelkanal fahren. Succes…
    Auch auf der Neuen und Alten Maas eigentlich nicht möglich.

    Geplaatst door: Schawi op
  • deze maatregel past helemaal in het onzinnige beleid van de havendienst.Als ze eens zouden beginnen met de zeevaart die op zware olie de Waterweg binnen komt scheuren te verplichten over te schakelen op gasolie dan hebben ze al veel meer verdiend.De lucht is geel van die troep. Verder is een motor die langzaam draait vervuilender al een motor die volaan draait.
    Ongelofelijk

    Geplaatst door: overkill op
  • het argument van de akte hebben ze zo van deze website afgekeken en niet even bedanken he veel succes toegewenst

    Geplaatst door: harm op
  • Snelheidsbeperking is een papieren maatregel om aan de zelfopgelegde europese milieu criteria te voldoen.
    Een vorm van creatief boekhouden en om een heleboel mensen bezig te houden. Durf de wedden dat dit een heel regenwoud aan papier kost en practisch gezien gewoon bullshit is!

    Geplaatst door: Duh! op
  • Van Buren gefeliciteerd,dat je door de eerste ronde bent.

    Daar wordt ik zo moe van, op procedure fout iets afkeuren en niet accepteren. Staat er ergens een komma verkeerd??

    Maar je mag verwachten van een binnenvaart advocaat, dat hij de procedure weet?? Ik neem aan dat ons bond een advocaat het heeft laten opstellen?

    Wat mij betreft mogen ze Rotterdam sluiten voor de binnenvaart. Ik heb het helemaal gehad met die “wereld stad” Alles gaat daar op stropdassen procedure. En de hersens worden op de verkeerde manier gebruikt. Ook wordt er met twee maten gemeten.

    Geplaatst door: subaru outback rijder op

Reageer