SwetsODV neemt bediening nautische objecten van Atlas over

SwetsODV Groep neemt van concurrent Atlas de bediening van bruggen en sluizen (Atlas Services Group Nautische Objecten BV) over. ‘Wij verwachten vooral een kwaliteitsimpuls in de opleidingen te maken’, zegt directeur Jan de Vries van SwetsODV.

Met de medewerkers van Atlas erbij (44 fte) is SwetsODV op fulltime-basis met zo’n 450 tot 500 mensen actief op nautische objecten van overheden en semi-overheden. ‘Een nichemarkt’, noemt De Vries het, waarop SwetsODV een dominante positie heeft. Maar van een monopoliepositie is volgens hem geen sprake. ‘De NMa vindt er ook niets van. Er zijn wel meer grote spelers in de uitzendmarkt.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (24)

  • ex Binnenvaarder, ik zeg ook niet dat het normaal is. Maar ik reageer op Herman die zegt dat je met 60 uur + onregelmatigheid niks verdient. Dat is natuurlijk onzin. Het is niet zo dat je elke week 60 uur werkt

    Geplaatst door: Brugwachter op
  • Brugwachter je zegt het zelf 60 uur per week dan heb je een goede boterham is dat normaal dan? Nu gaan er weer mensen uit in Zwijndrecht die willen niet in het SS regiem lopen

    Geplaatst door: ex Binnenvaarder op
  • Dat het eigen personeel de overname via de pers/Schuttevaer moet vernemen, zegt genoeg over hoe SwetsODV omgaat met hun personeel(dit is niet de eerste keer).
    Dit en andere bovenstaande reacties en ervaringen van hun personeel omtrent slechte betaling, zijn voor mij een reden geweest om als kapitein te gaan werken voor een ander genoemd bedrijf. Daar wordt in overleg met je een afspraak gemaakt op kantoor, vervolgens wordt je daar netjes ontvangen en ga je in gesprek met iemand die van de Nautische tak veel verstand heeft.
    Daar gaan ze namelijk wel op een normale en menselijke manier met hun personeel om en luisteren ze naar hun medewerkers als er iets aan de hand is.
    Het is spijtig dat het personeel van Atlas in de toekomst ook te maken krijgt met de SwetsODV mentaliteit.

    Geplaatst door: Een tevreden kapitein op
  • Aan het werk ligt het ook niet dat is best leuk,
    maar voor 40 uur a 12,25 bruto, wat voor levenstijl je er op nahoud daar kan je niet van leven reken maar uit Daar hoef je geen hogere school voor gehad hebben. Fleur als je met z’n tweeen werkt dan is het prima te doen maar alleen red je het niet, dan kun je beter huisjes gaan schoonmaken dat betaald beter. Nu is het helemaal oppassen want er komen post.nlers in het bedrijf weten niets van varen maar die verzieken wel onze markt. En Gerda heeft gelijk over het ziekengeld en dat is niet alles ook vakantiegeld is zo’n punt

    Geplaatst door: Ex Binnenschipper op
  • Het uitzendbestaan heeft uiteraard voor- en nadelen; je zult nooit een \”vast\” rooster hebben want de vraag van de klant bepaalt immers de inzet. Dat is jammer, maar als uitzendkracht zul je hiermee moeten (leren) leven.
    De beloning (het salaris) is niet veel anders dan wat andere uitzendbureaus betalen, dus dat is ook geen issue. Het is alleen jammer dat je jezelf niet kunt onderscheiden; het maakt niet uit of je extra je best doet of slechts \”gewoon\” je werk doet, de verdiensten zijn gewoon gelijk.
    Natuurlijk is er best wel eens wat te brommen, maar als je de frustratie niet uitspreekt kun je ook niet verwachten dat het wordt opgelost / aangepakt…
    Door de overname van ASG Nautische Objecten door SwetsODV is er voor ons als werknemers weinig meer te kiezen; andere werkgevers in dit vakgebied zijn er eigenlijk niet en dat is jammer.
    Hetzelfde geldt ook voor de opdrachtgevers; zij hebben (in Nederland) ook weinig meer te kiezen. Straks werken wij met z\’n allen bij een of ander buitenlands bedrijf; je weet maar nooit wat die Europese aanbestedingen gaan brengen….
    Vooralsnog doe ik mijn werk met veel plezier en bedien een aantal mooie objecten. Ben eigenlijk best tevreden!

    Geplaatst door: Liever op de Achtergrond op
  • 60 uur per week met onregelmatigheid is een goede boterham bij SwetsODV

    Geplaatst door: Brugwachter op
  • Modaal wordt met 60 uur en onregelmatigheid niet gehaald bij deze boeven. Is dat dan een normaal loon?

    Geplaatst door: Herman op
  • Je kan een uitstekende boterham verdienen met 36 uur per week bij Swetsodv, blijkt bij navraag van mij aan bestaande nedewerkers die nu voor het bedrijf werken. Hoeveel je werkt heb je zelf in de hand, dus te weinig nachtrust ook.
    Ik hoor namelijk alleen maar goede berichten van de medewerkers, dus ik overweeg wel te gaan solliciteren.
    Het is vooral een kwestie van mentaliteit denk ik, en als je salaris te laag is, is waarschijnlijk je leefpatroon te hoog.
    Kortom, je hoeft niet voor hun te werken als je dat niet wilt, toch?
    En wat voor kofferbak geschenken? allemaal roddels uit de wandelgangen denk ik, komt er nog iemand met feiten?

    Geplaatst door: fleur op
  • De clubjes kunnen niet zulke “kofferbak” geschenken geven als deze koppelbaas

    Geplaatst door: Truus op
  • @Truus,

    Dan zullen ze toch echt eerst moeten wachten met overstappen tot TOS, Bestevaer, Abdemar, en/of het nieuwe cluppie van dhr. De Bruin(ook ex-SwetsODV): In gaat schrijven bij de Overheden, om ook in deze markt werk te hebben.

    Tot nu toe waren er in de meeste gevallen steeds maar twee inschrijvers bij aanbestedingen op het gebied van; Brug-Sluiswachters, Verkeersbegeleiders en/of Nautisch personeel(gezagvoerders, mobiele verkeerslijders, etc.) op overheidsprojecten. Dat waren dus juist precies de inschrijvingen waar steeds maar twee aanbiedingen waren: Atlas en SwetsODV. Kortom dat is zo duidelijk als dat 1+1=2.

    Zoals zo vaak in onze mooie bedrijfstak, je moet gewoon hobbyist zijn om dit werk te willen doen. Want als je het als werk ziet, om er dan ook als kostwinnar van te kunnen leven met een gezinnetje(huisje-boompje-beestje), 2,4 kindertjes en een paar huisdieren: Dan zit je bij SwetsODV toch 100% bij de verkeerde werkgever!

    Geplaatst door: @Truus op
  • Ik neem aan, dan van de Atlas mensen er de meeste weglopen. Deze waren nl eerder al bij deze koppelbaas weggegaan

    Geplaatst door: Truus op
  • Dat laatste is een uitspraak van de opperkoppelbaas in Zwijndrecht

    Geplaatst door: Grda op
  • Teveel uren in de week laten maken, omdat van het loon dat betaald wordt niet van te leven valt. Als je dan ziek wordt hebben ze een truc, dat ze niet het normale ziekengeld hoeven te betalen. De memnsen krijgen amper nachtrust, omdat ze tussen twee diensten soms een uur in de auto moeten zitten enkel reis en er volgens de arbeidstijden tussen 2 diensten 8 uur moet zitten. Maar reistijd telt bij deze kopelbazen niet. Als je weigerd kan je oprotten volgens deze individuen.

    Geplaatst door: gerda op
  • Op wat voor manier worden ze dan uitgebuit Gerda?
    Ben ik toch wel benieuwd naar….

    Geplaatst door: fleur op
  • Kunnen ze lekker verder gaan met het personeel nog meer uit te buiten deze koppelbazen.

    Geplaatst door: Gerda op
  • Eindelijk een uitspraak van de heer de Vries dat het een uitzendbureau is.
    Zoals Peter al schreef ze betalen verschrikkelijk slecht zeg maar onder betaald.
    En dan het aanname beleid is echt erg,

    Geplaatst door: ex Binnenvaarder op
  • Email klopte niet, bij deze wel.
    graag mijn reactie plaatsen.

    Geplaatst door: fleur op
  • Je hoeft niet te werken voor een bedrijf waar je niet achterstaat, heb ik ook nooit gedaan.
    50% is niet het juiste verdeling.
    1/3 van je loon gaat naar de overheid en niet naar de baas, zoals hier word aangegeven.
    Maar als je zelf een bedrijf begint met personeel, mag je daar dan ten minste wat aan verdienen? zouden we toch allemaal doen?
    Of ga je dan een oude auto rijden zodat je personeel meer kan verdienen? denk het ook!(niet)
    Wees blij dat je in deze tijd een baan hebt en je moet nooit op het bord poepen waar je van eet, daar is deze wereld veel te klein voor!

    Een medewerker met wel plezier in zijn werk.

    Geplaatst door: iemand op
  • De heer de Vries en consorten vinden het niet nodig om het personeel in te lichten,

    Geplaatst door: frans op
  • @peter,

    Helemaal waar, maar dat is niet het grootste pijnpunt.
    Als je bij een uitzender werkt is circa 50% van de omzet voor de baas(kosten, planning, belasting, mooie Porsche voor de baas, winst, etc.) Als je geluk hebt blijft ongeveer de helft over als je loon(Bruto!).

    Om een of andere duistere reden is het in de binnenvaart heel gewoon dat je als werknemer maar circa 1/3 terug ziet als bruto loon.
    Zoek maar eens op hoe giga-positief die befaamde SwetsODV CAO is. Zou jij graag werken voor net iets meer dan 11 à 12 euro bruto per uur. En maar klagen dat er niet voldoende kandidaten zijn om alle aanvragen van RWS en de andere NL-overheden te vervullen. Jaja, hoe zou dat nu komen?

    Geplaatst door: @peter op
  • Een enorme geldverspilling, over de rug van de burgers. Dat overheden en semioverheden met uitzend-
    buro,s in zee gaan. Er is toch iets mis in de verhouding werkgevers en werknemers. Het is kennelijk zelfs voor de overheid een groot risico om vast personeel aan te nemen. De lachende derde is inderdaad Swets ODV.

    Geplaatst door: peter op
  • Ik ben wel benieuwd wat wat onze leiding vindt van deze ontwikkelingen. Bij het loket Flexchange moeten toch wel vraagtekens gerezen zijn bij dit nieuws. Atlas was nu net die frisse wind die deze zeer gesloten markt, nu juist zo node miste.
    http://www.ec-op.nl/actueel/bericht/marktplaats-rws-van-start

    Geplaatst door: Een RWS-er op de werkvloer, met vraagtekens op
  • Ben blij dat ik via de Schuttevear mag vernemen.
    Had alleen liever gehad dat ik eerder op de hoogte gebracht was door Atlas(of SwetsODV) en het niet zo had hoeven vernemen.

    Geplaatst door: Kip op
  • Nu zijn er een aantal die absoluut niet voor deze nieuwe baas willen werken. Juist daarom waren zij werkzaam voor ASG. En nu alsnog worden ook zij onder het juk van deze Blauwvinger gevangen.
    Spijtig!

    Geplaatst door: Doet er niet toe op

Reageer

SwetsODV neemt bediening nautische objecten van Atlas over | Schuttevaer.nl

SwetsODV neemt bediening nautische objecten van Atlas over

SwetsODV Groep neemt van concurrent Atlas de bediening van bruggen en sluizen (Atlas Services Group Nautische Objecten BV) over. ‘Wij verwachten vooral een kwaliteitsimpuls in de opleidingen te maken’, zegt directeur Jan de Vries van SwetsODV.

Met de medewerkers van Atlas erbij (44 fte) is SwetsODV op fulltime-basis met zo’n 450 tot 500 mensen actief op nautische objecten van overheden en semi-overheden. ‘Een nichemarkt’, noemt De Vries het, waarop SwetsODV een dominante positie heeft. Maar van een monopoliepositie is volgens hem geen sprake. ‘De NMa vindt er ook niets van. Er zijn wel meer grote spelers in de uitzendmarkt.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (24)

  • ex Binnenvaarder, ik zeg ook niet dat het normaal is. Maar ik reageer op Herman die zegt dat je met 60 uur + onregelmatigheid niks verdient. Dat is natuurlijk onzin. Het is niet zo dat je elke week 60 uur werkt

    Geplaatst door: Brugwachter op
  • Brugwachter je zegt het zelf 60 uur per week dan heb je een goede boterham is dat normaal dan? Nu gaan er weer mensen uit in Zwijndrecht die willen niet in het SS regiem lopen

    Geplaatst door: ex Binnenvaarder op
  • Dat het eigen personeel de overname via de pers/Schuttevaer moet vernemen, zegt genoeg over hoe SwetsODV omgaat met hun personeel(dit is niet de eerste keer).
    Dit en andere bovenstaande reacties en ervaringen van hun personeel omtrent slechte betaling, zijn voor mij een reden geweest om als kapitein te gaan werken voor een ander genoemd bedrijf. Daar wordt in overleg met je een afspraak gemaakt op kantoor, vervolgens wordt je daar netjes ontvangen en ga je in gesprek met iemand die van de Nautische tak veel verstand heeft.
    Daar gaan ze namelijk wel op een normale en menselijke manier met hun personeel om en luisteren ze naar hun medewerkers als er iets aan de hand is.
    Het is spijtig dat het personeel van Atlas in de toekomst ook te maken krijgt met de SwetsODV mentaliteit.

    Geplaatst door: Een tevreden kapitein op
  • Aan het werk ligt het ook niet dat is best leuk,
    maar voor 40 uur a 12,25 bruto, wat voor levenstijl je er op nahoud daar kan je niet van leven reken maar uit Daar hoef je geen hogere school voor gehad hebben. Fleur als je met z’n tweeen werkt dan is het prima te doen maar alleen red je het niet, dan kun je beter huisjes gaan schoonmaken dat betaald beter. Nu is het helemaal oppassen want er komen post.nlers in het bedrijf weten niets van varen maar die verzieken wel onze markt. En Gerda heeft gelijk over het ziekengeld en dat is niet alles ook vakantiegeld is zo’n punt

    Geplaatst door: Ex Binnenschipper op
  • Het uitzendbestaan heeft uiteraard voor- en nadelen; je zult nooit een \”vast\” rooster hebben want de vraag van de klant bepaalt immers de inzet. Dat is jammer, maar als uitzendkracht zul je hiermee moeten (leren) leven.
    De beloning (het salaris) is niet veel anders dan wat andere uitzendbureaus betalen, dus dat is ook geen issue. Het is alleen jammer dat je jezelf niet kunt onderscheiden; het maakt niet uit of je extra je best doet of slechts \”gewoon\” je werk doet, de verdiensten zijn gewoon gelijk.
    Natuurlijk is er best wel eens wat te brommen, maar als je de frustratie niet uitspreekt kun je ook niet verwachten dat het wordt opgelost / aangepakt…
    Door de overname van ASG Nautische Objecten door SwetsODV is er voor ons als werknemers weinig meer te kiezen; andere werkgevers in dit vakgebied zijn er eigenlijk niet en dat is jammer.
    Hetzelfde geldt ook voor de opdrachtgevers; zij hebben (in Nederland) ook weinig meer te kiezen. Straks werken wij met z\’n allen bij een of ander buitenlands bedrijf; je weet maar nooit wat die Europese aanbestedingen gaan brengen….
    Vooralsnog doe ik mijn werk met veel plezier en bedien een aantal mooie objecten. Ben eigenlijk best tevreden!

    Geplaatst door: Liever op de Achtergrond op
  • 60 uur per week met onregelmatigheid is een goede boterham bij SwetsODV

    Geplaatst door: Brugwachter op
  • Modaal wordt met 60 uur en onregelmatigheid niet gehaald bij deze boeven. Is dat dan een normaal loon?

    Geplaatst door: Herman op
  • Je kan een uitstekende boterham verdienen met 36 uur per week bij Swetsodv, blijkt bij navraag van mij aan bestaande nedewerkers die nu voor het bedrijf werken. Hoeveel je werkt heb je zelf in de hand, dus te weinig nachtrust ook.
    Ik hoor namelijk alleen maar goede berichten van de medewerkers, dus ik overweeg wel te gaan solliciteren.
    Het is vooral een kwestie van mentaliteit denk ik, en als je salaris te laag is, is waarschijnlijk je leefpatroon te hoog.
    Kortom, je hoeft niet voor hun te werken als je dat niet wilt, toch?
    En wat voor kofferbak geschenken? allemaal roddels uit de wandelgangen denk ik, komt er nog iemand met feiten?

    Geplaatst door: fleur op
  • De clubjes kunnen niet zulke “kofferbak” geschenken geven als deze koppelbaas

    Geplaatst door: Truus op
  • @Truus,

    Dan zullen ze toch echt eerst moeten wachten met overstappen tot TOS, Bestevaer, Abdemar, en/of het nieuwe cluppie van dhr. De Bruin(ook ex-SwetsODV): In gaat schrijven bij de Overheden, om ook in deze markt werk te hebben.

    Tot nu toe waren er in de meeste gevallen steeds maar twee inschrijvers bij aanbestedingen op het gebied van; Brug-Sluiswachters, Verkeersbegeleiders en/of Nautisch personeel(gezagvoerders, mobiele verkeerslijders, etc.) op overheidsprojecten. Dat waren dus juist precies de inschrijvingen waar steeds maar twee aanbiedingen waren: Atlas en SwetsODV. Kortom dat is zo duidelijk als dat 1+1=2.

    Zoals zo vaak in onze mooie bedrijfstak, je moet gewoon hobbyist zijn om dit werk te willen doen. Want als je het als werk ziet, om er dan ook als kostwinnar van te kunnen leven met een gezinnetje(huisje-boompje-beestje), 2,4 kindertjes en een paar huisdieren: Dan zit je bij SwetsODV toch 100% bij de verkeerde werkgever!

    Geplaatst door: @Truus op
  • Ik neem aan, dan van de Atlas mensen er de meeste weglopen. Deze waren nl eerder al bij deze koppelbaas weggegaan

    Geplaatst door: Truus op
  • Dat laatste is een uitspraak van de opperkoppelbaas in Zwijndrecht

    Geplaatst door: Grda op
  • Teveel uren in de week laten maken, omdat van het loon dat betaald wordt niet van te leven valt. Als je dan ziek wordt hebben ze een truc, dat ze niet het normale ziekengeld hoeven te betalen. De memnsen krijgen amper nachtrust, omdat ze tussen twee diensten soms een uur in de auto moeten zitten enkel reis en er volgens de arbeidstijden tussen 2 diensten 8 uur moet zitten. Maar reistijd telt bij deze kopelbazen niet. Als je weigerd kan je oprotten volgens deze individuen.

    Geplaatst door: gerda op
  • Op wat voor manier worden ze dan uitgebuit Gerda?
    Ben ik toch wel benieuwd naar….

    Geplaatst door: fleur op
  • Kunnen ze lekker verder gaan met het personeel nog meer uit te buiten deze koppelbazen.

    Geplaatst door: Gerda op
  • Eindelijk een uitspraak van de heer de Vries dat het een uitzendbureau is.
    Zoals Peter al schreef ze betalen verschrikkelijk slecht zeg maar onder betaald.
    En dan het aanname beleid is echt erg,

    Geplaatst door: ex Binnenvaarder op
  • Email klopte niet, bij deze wel.
    graag mijn reactie plaatsen.

    Geplaatst door: fleur op
  • Je hoeft niet te werken voor een bedrijf waar je niet achterstaat, heb ik ook nooit gedaan.
    50% is niet het juiste verdeling.
    1/3 van je loon gaat naar de overheid en niet naar de baas, zoals hier word aangegeven.
    Maar als je zelf een bedrijf begint met personeel, mag je daar dan ten minste wat aan verdienen? zouden we toch allemaal doen?
    Of ga je dan een oude auto rijden zodat je personeel meer kan verdienen? denk het ook!(niet)
    Wees blij dat je in deze tijd een baan hebt en je moet nooit op het bord poepen waar je van eet, daar is deze wereld veel te klein voor!

    Een medewerker met wel plezier in zijn werk.

    Geplaatst door: iemand op
  • De heer de Vries en consorten vinden het niet nodig om het personeel in te lichten,

    Geplaatst door: frans op
  • @peter,

    Helemaal waar, maar dat is niet het grootste pijnpunt.
    Als je bij een uitzender werkt is circa 50% van de omzet voor de baas(kosten, planning, belasting, mooie Porsche voor de baas, winst, etc.) Als je geluk hebt blijft ongeveer de helft over als je loon(Bruto!).

    Om een of andere duistere reden is het in de binnenvaart heel gewoon dat je als werknemer maar circa 1/3 terug ziet als bruto loon.
    Zoek maar eens op hoe giga-positief die befaamde SwetsODV CAO is. Zou jij graag werken voor net iets meer dan 11 à 12 euro bruto per uur. En maar klagen dat er niet voldoende kandidaten zijn om alle aanvragen van RWS en de andere NL-overheden te vervullen. Jaja, hoe zou dat nu komen?

    Geplaatst door: @peter op
  • Een enorme geldverspilling, over de rug van de burgers. Dat overheden en semioverheden met uitzend-
    buro,s in zee gaan. Er is toch iets mis in de verhouding werkgevers en werknemers. Het is kennelijk zelfs voor de overheid een groot risico om vast personeel aan te nemen. De lachende derde is inderdaad Swets ODV.

    Geplaatst door: peter op
  • Ik ben wel benieuwd wat wat onze leiding vindt van deze ontwikkelingen. Bij het loket Flexchange moeten toch wel vraagtekens gerezen zijn bij dit nieuws. Atlas was nu net die frisse wind die deze zeer gesloten markt, nu juist zo node miste.
    http://www.ec-op.nl/actueel/bericht/marktplaats-rws-van-start

    Geplaatst door: Een RWS-er op de werkvloer, met vraagtekens op
  • Ben blij dat ik via de Schuttevear mag vernemen.
    Had alleen liever gehad dat ik eerder op de hoogte gebracht was door Atlas(of SwetsODV) en het niet zo had hoeven vernemen.

    Geplaatst door: Kip op
  • Nu zijn er een aantal die absoluut niet voor deze nieuwe baas willen werken. Juist daarom waren zij werkzaam voor ASG. En nu alsnog worden ook zij onder het juk van deze Blauwvinger gevangen.
    Spijtig!

    Geplaatst door: Doet er niet toe op

Reageer