In Antwerpen voortaan melden op kanaal 60

Binnenschepen die in de haven van Antwerpen een ligplaats kiezen of verlaten, moeten vanaf 1 augustus gebruik maken van marifoonkanaal 60 om deze meldingen door te geven.

De meldingen van de ligplaatsen aan de terminals in het Deurganckdok, aan de Europa- en Noordzeeterminal en aan de Scheldesteigers Linkeroever, die tot voorkort via marifoonkanaal 60 werden doorgegeven, verhuizen vanaf 1 augustus naar marifoonkanaal 2. Het Havenbedrijf wil met deze maatregelen de zichtbaarheid van de binnenvaart in het havengebied verhogen.
Het opstellen van de meest vlotte en veilige op- en afvaartplanning met minimale wachttijden voor de scheepvaart is een van de uitgangspunten van het scheepvaartmanagement in de haven van Antwerpen. Apics 2, het nieuwe haveninformatiesysteem dat op 1 mei werd ingevoerd, helpt deze belangrijke uitdaging te visualiseren door een accuraat beeld te geven van de haven en de vaartuigen die er verblijven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

In Antwerpen voortaan melden op kanaal 60 | Schuttevaer.nl

In Antwerpen voortaan melden op kanaal 60

Binnenschepen die in de haven van Antwerpen een ligplaats kiezen of verlaten, moeten vanaf 1 augustus gebruik maken van marifoonkanaal 60 om deze meldingen door te geven.

De meldingen van de ligplaatsen aan de terminals in het Deurganckdok, aan de Europa- en Noordzeeterminal en aan de Scheldesteigers Linkeroever, die tot voorkort via marifoonkanaal 60 werden doorgegeven, verhuizen vanaf 1 augustus naar marifoonkanaal 2. Het Havenbedrijf wil met deze maatregelen de zichtbaarheid van de binnenvaart in het havengebied verhogen.
Het opstellen van de meest vlotte en veilige op- en afvaartplanning met minimale wachttijden voor de scheepvaart is een van de uitgangspunten van het scheepvaartmanagement in de haven van Antwerpen. Apics 2, het nieuwe haveninformatiesysteem dat op 1 mei werd ingevoerd, helpt deze belangrijke uitdaging te visualiseren door een accuraat beeld te geven van de haven en de vaartuigen die er verblijven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer