Techniek

Tanker Return ruilt jonge CCR2-motoren voor Stage V

Een kleine 300 binnenvaartondernemers hebben volgens het expertisecentrum EICB intussen met subsidie een of meer voortstuwingsmotoren ingeruild voor Stage V-gecertificeerde exemplaren, of doen dit binnenkort. Dat het daarbij niet altijd gaat om oude motoren, laat de hermotorisering van de binnenvaarttanker Return van de familie Langeslag zien.

Ger Langeslag aan dek van de in 2017 op de GS Yard in Waterhuizen gebouwde type-C tanker Return (11,45 meter x 110, 2630 ton). De zogenoemde Sunrise-tanker vaart voor Esso op onder meer Bendorf en Karslruhe. Foto's Hans Heynen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tanker Return ruilt jonge CCR2-motoren voor Stage V | Schuttevaer.nl
Techniek

Tanker Return ruilt jonge CCR2-motoren voor Stage V

Een kleine 300 binnenvaartondernemers hebben volgens het expertisecentrum EICB intussen met subsidie een of meer voortstuwingsmotoren ingeruild voor Stage V-gecertificeerde exemplaren, of doen dit binnenkort. Dat het daarbij niet altijd gaat om oude motoren, laat de hermotorisering van de binnenvaarttanker Return van de familie Langeslag zien.

Ger Langeslag aan dek van de in 2017 op de GS Yard in Waterhuizen gebouwde type-C tanker Return (11,45 meter x 110, 2630 ton). De zogenoemde Sunrise-tanker vaart voor Esso op onder meer Bendorf en Karslruhe. Foto's Hans Heynen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer