Kielzog

‘Vakmanschap laat te wensen over’

Gebrek aan vakmanschap en een zwakke lobby vormen de grootste bedreigingen voor de binnenvaart. Veel ongelukken zijn volgens schipper Wim van Mourik (52) van de Gouwediep te wijten aan dat gebrek aan vakmanschap. En doordat de binnenvaart onvoldoende is georganiseerd, lukt het maar niet de belangen voldoende voor het voetlicht te brengen in Den Haag en Brussel.

Wim van Mourik: ‘Ik zie vooral dat we geen achterban en lobbyisten in Den Haag en Brussel hebben om een vuist te maken voor de binnenvaart.’ Foto Hannie Visser-Kieboom

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Vakmanschap laat te wensen over’ | Schuttevaer.nl
Kielzog

‘Vakmanschap laat te wensen over’

Gebrek aan vakmanschap en een zwakke lobby vormen de grootste bedreigingen voor de binnenvaart. Veel ongelukken zijn volgens schipper Wim van Mourik (52) van de Gouwediep te wijten aan dat gebrek aan vakmanschap. En doordat de binnenvaart onvoldoende is georganiseerd, lukt het maar niet de belangen voldoende voor het voetlicht te brengen in Den Haag en Brussel.

Wim van Mourik: ‘Ik zie vooral dat we geen achterban en lobbyisten in Den Haag en Brussel hebben om een vuist te maken voor de binnenvaart.’ Foto Hannie Visser-Kieboom

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer