Reportage

Aan boord van de ‘Aura’: vletwerk is korte klappen maken

Vaak vervoeren ze rond vier uur ’s middags een stuk of dertig reefers gevuld met friet van de Eemhaven naar de Maasvlakte. Binnenvaartschip ‘Aura’ doet vletwerk in de Rotterdamse haven: het verplaatsen van containers tussen verschillende terminals. Schipper Dirk Remmelzwaal van de ‘Aura’ noemt het vletten ‘korte klappen maken’. Hij vaart korte afstanden en wisselt vaak van lading. Wat vletwerk ook is? Veel wachten.

Schipper Dirk Remmelzwaal: ‘Vletwerk is overzichtelijk omdat je steeds in dezelfde haven blijft.’ Foto's Martens Multimedia

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan boord van de ‘Aura’: vletwerk is korte klappen maken | Schuttevaer.nl
Reportage

Aan boord van de ‘Aura’: vletwerk is korte klappen maken

Vaak vervoeren ze rond vier uur ’s middags een stuk of dertig reefers gevuld met friet van de Eemhaven naar de Maasvlakte. Binnenvaartschip ‘Aura’ doet vletwerk in de Rotterdamse haven: het verplaatsen van containers tussen verschillende terminals. Schipper Dirk Remmelzwaal van de ‘Aura’ noemt het vletten ‘korte klappen maken’. Hij vaart korte afstanden en wisselt vaak van lading. Wat vletwerk ook is? Veel wachten.

Schipper Dirk Remmelzwaal: ‘Vletwerk is overzichtelijk omdat je steeds in dezelfde haven blijft.’ Foto's Martens Multimedia

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer