Het casco is gebouwd bij Slob, de vaste cascobouwer van Feadship. Daar is het uit de hal gereden, op een ponton van Hebo Maritiem Service gezet en door Van der Wees naar de Waalhaven gevaren, wat bijzondere foto’s opleverde. In de Waalhaven is de ponton afgezonken, zodat het jacht zelfstandig ging drijven. De duwboot Broedertrouw 2 en de sleper Broedertrouw 4 van Koninklijke van der Wees manoeuvreren het schip nu door Rotterdam richting Hollandsche IJssel. Volg het transport hier.
Tekst gaat verder onder de foto
Via de Hollandsche IJssel en de Gouwe gaat het naar de werf van Feadship in Aalsmeer voor de afbouw. Over het nieuwe superjacht is weinig bekend. Feadship meldt op LinkedIn dat het een dieselelektrische aandrijving krijgt. En dat het dankzij batterijen en zonne-energie twee dagen onafgebroken uitstootvrij kan varen.
Tekst gaat verder onder de foto
Project 715 telt vier dekken. Het schip wordt naar verwachting volgend jaar opgeleverd, meldt SuperyachtTimes.