Ammoniak

WinGD en CMB.Tech bouwen ‘klimaatneutrale’ tweetaktmotor

Het Zwitserse WinGD (voorheen Sulzer) en het Belgische CMB.Tech ontwikkelen zware dual fuel tweetakt ammoniakmotoren voor een serie van 10 bulkcarriers (210.000 dwt) die in 2025 en 2026 in China voor de Belgische rederij CMB zullen worden gebouwd.

De X72DF motor van WinGD wordt geschikt gemaakt voor gebruik van ammoniak als brandstof.  Foto’s WinGD/CMB.Tech 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

WinGD en CMB.Tech bouwen ‘klimaatneutrale’ tweetaktmotor | Schuttevaer.nl
Ammoniak

WinGD en CMB.Tech bouwen ‘klimaatneutrale’ tweetaktmotor

Het Zwitserse WinGD (voorheen Sulzer) en het Belgische CMB.Tech ontwikkelen zware dual fuel tweetakt ammoniakmotoren voor een serie van 10 bulkcarriers (210.000 dwt) die in 2025 en 2026 in China voor de Belgische rederij CMB zullen worden gebouwd.

De X72DF motor van WinGD wordt geschikt gemaakt voor gebruik van ammoniak als brandstof.  Foto’s WinGD/CMB.Tech 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer